Protest mod det fremlagte byggeprojekt i Sølystgade 21. Ø-Gaderne siger nej tak - Gør du?

Kommentarer

#7

Jeg går imod byggeri, der ikke passer ind i kvarteret. Bebyggelsesprocenten alt for høj, og der levnes absolut ingen plads til have eller gårdrum. Kolossalt store gener for naboer og nærmeste beboere. Mangel på lys og luft i karreen til følge. Indkig og ekstrem fortætning

(Aarhus, 2018-09-19)

#8

Jeg støtter beboerne

(Halling, Hornslet, 2018-09-19)

#9

Det er utilstedeligt at bygge sådan på det sted

(8000 Aarhus C, 2018-09-19)

#10

Byggeriet er alt, alt for stort og voldsomt på den tænkte placering, og det vil ikke passe ind i kvarterets byggestil. Desuden vil det skygge for lyset i haverne, der støder op til byggeriet.

(Aarhus C, 2018-09-19)

#11

Dette byggeri er en hæl i øjet pp alt det beboerarbejde vi laver i øgaderne. Vi ønsker at kommunen afviser den slags byggeprojekter indtil vi får en lokalplan med bevarende bestemmelser;

(Aarhus, 2018-09-19)

#15

Jeg støtter øgade- beboernes kamp for at bevare deres dejlige miljø i kvarteret.

(Randers, 2018-09-20)

#16

Bør klart afvises og det allerede fra starten ( læs kommunen ) i bedste fald kan de sende denne rædsel af et "hus" ned til de fleste andre rædsler på Aarhus Ø, hvor de sikkert kan finde en plads til det.

(Aarhus C, 2018-09-20)

#23

Øgaderne skal bevares uden overbebygning. Det er et særligt kvarter. Der skal være plads til beboerne, især familier.

(Aarhus, 2018-09-20)

#26

Jeg er beboer i kvarteret. Med afsæt i andet nyligt beboelsesbyggeri i området (Thunøgade 12 og Falstersgade 19) er jeg modstander af lignende byggeprojekter. Arkitektonisk harmonerer de på ingen måde med den øvrige bebyggelse i kvarteret.

(Aarhus C, 2018-09-20)

#32

Den planlagte ejendom vil tage en del lys fra vores have. Vi bor på Sjællandsgade 75, og vores have ligger i nordvestlig retning fra byggeriet. I vinterhalvåret vil den planlagte bygning direkte skygge for solen. Og i sommerhalvåret vil den tage noget af lyset.

(Aarhus, 2018-09-20)

#34

Jeg er fuldstændig enig i skrivelsen der ligger til grund for underskriftsindsamlingen. Derudover er jeg imod at bymidten bliver plastret til med dyre bebyggelser på bekostning af mennesker med små indkomster

(Aarhus C, 2018-09-20)

#37

Jeg er imod at man bygger nyt i gamle kvarterer

(Århus, 2018-09-20)

#38

Hvad skal vi med regler for bebyggelses procenter og lokalplaner og alle de andre fine og rigtige principper byrådet vedtager, hvis det hele blot tilsidesættes, når der kommer en bygherre ?
Ufatteligt.

(Århus C, 2018-09-20)

#41

Der er nogle der har haft hovedet under armen. Mon ikke de godt selv kan se at det ikke er en god ide nå de lige tænker sig en ekstra gang om.

(Danmark , 2018-09-20)

#42

Pga. de argumenter, der er angivet i protesten. Jeg fatter ikke, der er givet tilladelse til lignende byggeri i falstersgade og Thunøgade inden for de seneste år, der i den grad strider mod kvarterets byggestil og kommunens hensigtserklæringer. Ikke fordi der ikke må bygges nyt i kvarteret. Både Fynsgade og Sjællandgade har eksempler på nyt byggeri, der passer fint ind

(Århus, 2018-09-20)

#47

Jeg bor lige ved siden af i nr 29

(Aarhus, 2018-09-20)

#48

Skitseern er helt ødelæggende for de omliggende gårdmiljøer og får alle sine egne kvaliteter udelukkende på naboernes bekostning

(Aarhus C, 2018-09-20)

#50

PROJEKTET STRIDER MOD ALT DET, VI ARBEJDER FREM MOD I EN HELHEDPLAN - I SAMARBEJDE MEDKOMUNEN.

(Århus C, 2018-09-20)

#54

Det vil ikke passe ind i øgadernes charme og desuden være til stor gene for naboer!

(Aarhus, 2018-09-20)

#59

Ejer en lejlighed på Samsøgade fordi det er et gammelt unikt kvarter fyldt med ikke blot historie, men også historiske bygninger, som er svære at finde andre steder, da diverse Tekniske Forvaltninger gerne vil sætte deres eget præg/trofæ i deres embedsperiode. Sådan en bygning bør placeres i Århus Ø, hvor man netop eksperimenterer med anderledes arkitektur.

(Vejle, 2018-09-20)

#61

Jeg bakker 100 % op omkring alle de punkter der er anført i den underskrevne indsigelse.
Øgaderne må ikke miste sin charme og bokvalitet på grund af developers grådighed og nogleekstra penge i kommunekassen.
Byggeriet er ud af proportioner. Lad os få en bevarende lokalplan. Tak

(Aarhus, 2018-09-20)

#64

Jeg skriver under, fordi jeg bor i Sølystgade 21 og jeg er ikke interesseret i at denne fantastiske bolig, med hyggelig gårdhave, ændrer sig.

(Aarhus C, 2018-09-20)

#65

At jeg ikke syntes man kan være det bekendt overfor naboer.

(Århus, 2018-09-20)

#68

* Øgadernes lave bebyggelse kombineret med "huller" og grønne områder - er tilsammen med til at give lys og luft og et let gadebillede. Små sjove baghuse/gamle værksteder og garager er med til at varierer skalaen i kvarteret og fortælle historien om datidens arbejder kvarter med småindustri og butiksmilø.
*
* Dette er særdeles kendetegnende for Ø-gadern som kvarter og som (af kommunen anerkendt) kulturmiljø.
*
* Det strider imod stedets ånd at begynde "at lukke huller". Desværre har vi set man er begyndt at gøre det mere og mere. Fortsætter man ad det spor, vil det ekstraordinære der gør Øgaderne så attraktivt og som kendetegner kulturmiljøet, med tiden være væk.
*
* Arkitekturen på planlagte byggeri (sølystgade 21) afviger med sit religiøse udtryk, i grotesk grad fra kvarterets ekstisterende bebyggelse.
*
* Uanset arkitektonisk udtryk handler det om, at man ved at bygge i "hullerne", ødelægger kvaliteterne for en større helhed - gaden, kvarteret og selve kulturmiljøet

(Århus c, 2018-09-20)

#69

Jeg bor selv i området og et byggeri som dette er så langt fra ø-gade sjælen som det kan komme. Der er masser af små lejligheder til enlige og studerende, der er ikke brug for flere - byg i stedet noget til de mellemstore familier med respekt for øgaderne ånd! Det lugter langt væk af griskhed.

(Aarhus C, 2018-09-20)

#83

Bevar vires flotte by som vi alle kender og elsker

(Aarhus, 2018-09-20)

#86

Nyder at gå i den gade som den er. Et af de skønne steder, som jeg også holdt meget af da jeg gik på Danmarks Sygeplejerske højskole ved universitetet.

(Lemvig, 2018-09-20)

#90

Den form for byggeri har ikke sin gang på jord og i Ø-gadekvarteret.
En uanstændig bebyggelsesgrad, en brist i kommunens løfter. Det er utilstedeligt at bygge den slags i et i forvejen tæt kvarter. Vi vil have LUFT og udsyn!

(8000 Aarhus C, 2018-09-20)

#97

Der er mere end nogensinde brug for lys- og åndehullerne i centrum af de store byer. Og små lejligheder til rent forældrekøb er vanvid - et skridt tilbage til gamle dage med bittesmå levesteder

(København, 2018-09-21)

#98

Der er ingen kvalitet for NOGEN i at overbebygge med 350% med et tårn.

(Århus, 2018-09-21)

#101

Jeg er imod denne forslag af ny bebyggelse i øgade kvarteret da det vil slet ikke pas ind ved den fine og harmonisk atmosfære og eksisterende bygninger og også fordi at den vil skygge for mange haver deroppe m.m. Jeg er enig med og står sammen med beboerne i kvarteret i protesten og alt der bliver gørt for at hindre disse vanvittig bygge planer til at bliv til virkelighed.

(Århus, 2018-09-21)

#103

Det er uhørt, at mursten i den grad skal ødelægge et unikt boligkvarter i Aarhus. Byg i respekt for kvarterets miljø og beboere.

(Aarhus C, 2018-09-21)

#105

Der er brug for større/flere familielejligheder i Øgadekvarteret.

(Aarhus, 2018-09-21)

#108

Vi har en fælles interesse i at bevare og respektfuldt forny vores boligkvarter i Sjællandsgadeområdet. Det skal ikke styres af individuelle særinteresser og kommunens interesse i byfortætning.

(Aarhus C, 2018-09-21)

#112

Fordi der skal være lys og luft til beboerne og ikke mursten og tæt bebyggelse

(8000, 2018-09-21)

#118

Der gennemført tilstrækkeligt med ødelæggende nybyggeri i Aarhus, lidt omtanke og sans for bevaring af miljø ville klæ´ beslutningstagerne. Jeg tænker ikke mindst på Christiansbjerg, hvor letbanen og nybyggeri totalt har smadret miljøet, startende med fældning af den gamle smukke blodbøg, for at give plads til et supermarked med tilhørende P-pladser, siden er det gået værre og værre.

(Mårslet, 2018-09-21)

#121

Århus i den grad har brug for space

(Risskov , 2018-09-22)

#124

Ærgerligt at der tænkes mere profit end bevarelse!

(Søften, 2018-09-22)

#130

Jvf min fremsendte indsigelse samt indsigelse fra beboerforeningen

(8000 Aarhus, 2018-09-23)

#131

Denne huludfyldnings- og fortætningspolitik i midtbyen, hvor bygherrer bestemmer , og som flertallet i Aarhus Byråd går ind for, skal stoppes. Vi i Peder Skrams Gades øvre del har selv gennemgået en lignende sag, hvor byrådet har vedtaget et monsterbyggeri på 5 1/2 etager, der vil fratage os beboere overfor næsten al sol og udsigt til store træer og sætte os i forskellig grad i skygge det meste af året. Ydermere er der begået bevislige, tendentiøse fejl i byggesagsafdelingens sagsbehandling af byggeriet; åbenbart skal sådanne byggerier , der strider mod byggereglementet bare gennemføres; et demokratisk problem, da al indsigelse fejes af bordet, selv , når man påpeger bevidste fejl fra magistratsafdelingens side.

(Aarhus, 2018-09-24)

#153

Som gammel beboer i ø gade kvarteret ved jeg hvor unikt et miljø og fantastiske flotte gamle bygninger der er, og et sådant nybyggeri ville skæmme helhedsindtrykket af det kvarter, plus at det ville virke invasivt overfor den bygningskultur der er.

(Risskov, 2018-09-24)

#161

Det passer ikke ind i øgaderne.

(Aarhus , 2018-09-25)

#162

Har boet i øgadekvarteret flere gange. Det er et specielt område. Det skal bevares. Er samtidig træt af vores politikere gennem flere år smadrer vores helt specielle by. Lav nu være med at sætte flere aftryk

(Århus C, 2018-09-25)

#163

Jeg bor i kvarteret..!

(8000 Aarhus C , 2018-09-25)

#164

Kommunen ønsker at alle pletter skal bebygges og tilsidesætter alle lokalplaner.

(Århus, 2018-09-25)

#168

Jeg fatter simpelhen ikke hvorfor kommunen har en målsætning når de alligevel ikke følger den.

(Aarhus, 2018-09-25)

#169

Det ødelægger Sølystgade hvor jeg bor

(Aarhus , 2018-09-25)

#173

jeg er enig i , at vi ikke bare skal fylde alle tomme pladser. Det er vigtigt med lys og luft i kareerne

(Aarhus, 2018-09-26)

#174

Jeg skriver under fordi jeg i min studietid en overgang boede i Sjællandsgadekvarteret. Det har stadigvæk sin egen charme og har gennem de seneste år fået et veritabel løft. Det 4-etager høje “tårn” vil skæmme kvarterets charme.

(Nakskov, 2018-09-26)

#180

Jeg syntes det er smagløst.

(Århus C, 2018-09-28)

#185

Vi SKAL bevare de små, grønne åndehuller mellem husene.. Øgaderne ER & SKAL ikke være det ny Manhattan!!
Flyt det ud på Aarhus Ø!!

(Aarhus, 2018-09-30)

#192

God kvalitet, både i byggeri og arkitektur og byrum, kræver at man gøre sig mere umage fra starten, men til gengæld glæder det beboere og naboer og genboer og forbipasserende de næste 150 år. Gør det nu ordentligt.

(Aarhus, 2018-10-09)

#195

Jeg synes vi skal værne om
ø-gaderne, så charmen i kvarteret bevares.

(Aarhus C, 2018-10-09)