STOP placering af Lindegården (psykisk syge) i Viby Sjælland

Kommentarer

#401

Jeg er vokset op og bor lige uden for Viby. Jeg har stadig min daglige gang i Viby, samt begge mine forældre og svigerforældrene bor i Viby. Jeg er meget bekymret for lokal samfundet, med den valgte placering, som er lige midt i et område med brugere, der hurtigt bliver ofre, hvis en syg bliver udafreagerende.

(Borup, 2019-02-06)

#405

Den ikke høre til på den placering lige op af skoler og SFO vuggestue børnehaver

(Viby sj, 2019-02-07)

#408

Det er en uhensigtsmæssig placering, dårlig for beboere og nærmiljø.

(Viby sj, 2019-02-07)

#411

Antal og placering er helt tosset

(4130 viby sj., 2019-02-07)

#421

Jeg har 2 børnebørn, der, meget mod deres og forældrenes ønske, bli'r flyttet til Peder Syv skolen efter sommerferien.
Hvordan vil I hindre borgerne på det nye bosted i f.eks tilbyde diverse stoffer til skoleeleverne. I ved, som vi andre, det er en meget brugt metode for at hverve "kunder". I det hele taget vil det blive et meget utrygt område!

(4030 , 2019-02-07)

#425

Ønsker ikke at mine børnebørn skal gå i skole lige ved siden af Linfegården.

(Køge, 2019-02-08)

#426

Vores lokalsamfund ikke kan/skal bære den byrde. Endvidere er placeringen helt ude i hampen.
Man placerer ikke psykisk syge, stofmisbrugere i en by uden Nærpoliti.
Og da slet ikke hvor så mange børn har deres daglige færden.

(Viby Sj , 2019-02-08)

#429

Uenig med placering af lindegården

(Viby sj, 2019-02-08)

#430

Jeg skriver under fordi jeg er imod planerne om placeringen af Lindegården, tæt på skole, børnehave, plejecenter, ældrebolig og sportshal i en lille landsby. Jeg har stor empati for disse psykisk syge mennesker og har selv arbejdet på Lindegården. Men jeg forstår ikke hvorfor man overhovedet vil flytte disse udfordrede sårbare mennesker, når man har så stort et område på Sct. Hans hvor alt ekspertise forefindes.
Ved at flytte disse mennesker til en lille landsby som Viby Sj. risikerer man på forhånd at skabe utryghed blandt de fastboende, og at disse mennesker bliver lagt for had, hvis de kommer, og det er ingen tjent med.

(Viby Sj, 2019-02-08)

#434

Jeg underskriver, da det efter min faglige opfattelse er særdeles uhensigtsmæssig at placere så mange psykisk syge på et sted. Så beder man virkelig om store udfordringer. Små enheder på 10-12 lejligheder med personale der kan skabe gode relationer til både de psykisk syge og til nærmiljøet, er god psykiatri.

(Thisted, 2019-02-08)

#435

Min søn, svigerdatter og barnebarn bor i Viby, og jeg ønsker ikke, at de skal udsættes for de påvirkninger, som Lindegården unægtelig vil have på en lille by som Viby.
Med mit store kendskab til området som tidligere borger og medarbejder i det tidligere Ramsø Kommune er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at sådan en placering vil have meget negative konsekvenser for området.
Det er min opfattelse, at man overvejer denne ugennemtænkte løsning, blot fordi det umiddelbart er nemmest at bygge institutionen der.

(Holbæk , 2019-02-09)

#437

Som gammel Viby indbygger og nuværende arbejdsperson i Viby i supermarked, finder jeg det ikke trygt at denne placering bliver godtkendt, ejheller i forhold til at kommunen sætter ALLE 0-5 klasserne 300 meter fra omtalte placering.

(Borup, 2019-02-09)

#440

Da stofmisbrugere og potentielt kriminelle beboere ikke skal bo på en institution langt fra Politi og Brandvæsen. Og hellere ikke tæt på forsvarsløse børn og unge mennesker, der let bliver påvirket af et potentielt hårdt miljø.

(Viby Sjælland , 2019-02-09)

#442

At så lille en by som Viby vil bukke under og dø langsomt. Ingen gider sku da og flytte hertil . Boligpriser vil falde. Og folk vil være usikker. De skal blive i Roskilde. Eller tilbage til kbh. Hvor der er mere politi og sygehuse.

(Viby Sjælland, 2019-02-09)

#445

Viby er et lille samfund, velfungerende. Det er ikke rimeligt at Københavns problemer skal fortyndes ud over Viby.

(Viby dj, 2019-02-10)

#453

Jeg er meget bekymret over antal beboere og placeringen. Desuden Kbhs visitationsret til pladserne.

(Viby, 2019-02-11)

#463

Jeg skriver under fordi jeg mener hverken det gavner byen Viby eller beboerne på lindegården.

(Roskilde , 2019-02-11)

#472

Jeg ikke er enig i placering af Lindegården i en lille by som Viby.

(Viby Sj. , 2019-02-11)

#479

Jeg skriver under fordi jeg har min mor og mormor i byen og fordi jeg er født og opvokset i Viby som bestemt ikke har brug for psykisk syge mennesker men at Roskilde kommune gjorde lidt mere for de unge i byen i stedet for alt deres renovering at gader og station.

(Vordingborg , 2019-02-12)

#481

Hensynet til børn og unge i Viby må komme før økonomi. Kbh må finde en løsning inden for egen kommunegrænse og ikke eksportere problemerne til de omkringliggende kommuner.

(Frederiksberg C, 2019-02-12)

#484

Jeg kommer til at bo lige ved siden af.

(Viby sj, 2019-02-12)

#485

Jeg skriver under fordi mine børne skal kunne færdes trygt og sikket i deres by.
Har børne på Peder Syv skolen og ser ikke at der kommer en Lindegårde klods op af den.
Jeg vil ikke være tryg ved at sende mine børne Allende ud, hvis der kommer en ny Lindegård.

(Viby sjælland, 2019-02-12)

#487

Jeg synes det er forkert at placere det så tæt på skoler med så små børn. Det er mest pga. riskoen ved at placere den ved skolen og daginstutionerne, jeg har selv en bror på skolen, og synes ikke de skal være så tæt på ham.

(Viby Sj, 2019-02-12)

#492

Det er en virkelig dårlig ide med lindegården

(Viby sj, 2019-02-12)

#494

Jeg har børn der går i skole i Viby og det bekymre mig virkelig at nogen kan se placeringen lige op af Peder syv, samt Klub syd på nogen måde skulle være en tryg og god ide

(Lejre, 2019-02-12)

#500

Denne institution hører ikke hjemme i en lille by som Viby

(Viby Sjælland , 2019-02-13)

#504

Jeg skriver under fordi jeg ønsker at ville kunne sende mine to drenge i og fra skole uden at være mere bekymret end højst nødvendigt.

(Viby sjælland, 2019-02-13)

#505

Fordi jeg synes placeringen er forkert og andre muligheder der ik er så tæt på børn skal overvejes

(Viby sj, 2019-02-13)

#510

Jeg syntes at pladseringen i tættere bebygget område er forkert og at man kan pladserne det et sted hvor der ikke er bla. Børn i nærheden

(Viby sj, 2019-02-13)

#512

København og Roskilde skal ikke eksportere deres udfordringer hertil - slet ikke når bevæggrunden alene er baseret på økonomi. En gradbøjning af lokalplanen er direkte usmagelig og nærer den udbredte politikerlede. Held og lykke med salget af grunde i den nye udstykning

(Viby Sj, 2019-02-13)

#517

Jeg ønsker at blive boende i dejlige Viby og på sigt købe en bolig med 3y

(Viby Sjælland , 2019-02-15)

#521

Jeg er ikke Enigma placering tæt på børn og itret

(Roskilde, 2019-02-17)

#522

Der er for mange institutioner tæt på og byen er for lille til at kunne klare dette

(Viby, 2019-02-18)

#525

Jeg ikke synes området passer til de psykisk syge. Den skal ikke ligge så tæt på skole og idræt

(Viby Sjælland , 2019-02-23)

#526

Efter min mening må det være Københavns Kommune, der selv lægger plads til deres syge borgere. Sct. Hans ligger smukt. Der er vel plads til at opdele Lindegården. Ellers er der vel jord nok til rådighed på Amager eller i det smukke Nordsjælland. En placering ved Vibys børne- og ældreinstitutioner er en meget dårlig ide.

(4130 Viby S, 2019-02-23)

#533

Jeg skriver hinder jeg fordi vi er ved at flytte til Viby og vores børn pt går på skole. Der ude men det bliver de ikke ved med hvis lindegården flytter der ud. Lindegården kunne ikke ligge op af en skole i Jyllinge men det mener i så godt den kan i Viby hvilket jo ikke giver mening.

(4320, 2019-02-24)

#534

Vil have tryghed for vores børn , ældre ... ja alle borgere i byen

(4130, 2019-02-24)

#538

Jeg skriver under, fordi placeringen er meget uheldig og uhensigtsmæssig for alle parter!!

(Viby Sjælland , 2019-02-24)

#548

Placeringen / byen er for lille

(4130 Viby Sj, 2019-02-25)

#549

Håber på en anden placering

(Viby Sjælland, 2019-02-25)

#550

Placering helt forkert

(viby, 2019-02-25)

#562

Ønsker ikke Lindegården til Viby

(Viby Sjælland, 2019-03-01)

#567

Jeg skriver under fordi det er total vanvid - i må høre på borgerne og de psykisk syge - ingen ønsker dette.

(Viby sj, 2019-03-05)

#568

Det er en helt forkert beslutning at have sådan en instititution placeret op af skole, klub, idrætsanlæg hvor mange unge færdes

(Viby, 2019-03-05)

#580

Det vil ødelægge en så lille by, samtidig vil det gøre beboerne usikre. De unge vil ikke føle sig sikker i nattelivet. Og min boligpris vil falde

(Viby Sjælland , 2019-03-06)

#594

Jeg skriver under fordi Viby Sjælland er en fin lille by der har brugt mange ressourcer på at trodse tendensen af de døde småbyer der bliver flere og flere af. At placere meget mere end 5 meget syge mennesker der ikke kan andet end at gå rundt i byen, bruge toget, eller side der hjemme ville ændre den fine balance der er og jeg er overbevist om at det ville dræbe Viby som en aktiv levende by og ændre det til et sted hvor folk bliver bange for at tage hjem fra toget efter mørkets frembrud fordi de er utrykke.

(Viby Sjælland, 2019-03-10)