STOP placering af Lindegården (psykisk syge) i Viby Sjælland

Kommentarer

#11

Jeg har lige flyttet mine børn over på
Peder 7 skolen, og jeg er ikke tryk ved at der skal bygges bosted for psykiske syge borgere lige op af skolen/daginstitution.

(Lejre , 2018-08-17)

#15

Jeg er enig.

(Viby Sjælland, 2018-08-17)

#18

Jeg mener ikke at det er passende og forsvarligt at ligge er bosted af den kaliber i så lille en by og så tæt på skoler og ungdoms klubber. Arbejder til dagligt med disse typer mennesker i vestre fængsel.

(4130, 2018-08-17)

#28

Det er for mange

(Viby, 2018-08-17)

#29

En institution af den størrelse - uanset beboerne - hører ikke til i et tæt boligområde.
Og til kommunen: held og lykke med det planlagte grundsalg i området.
Svømmehal og omfartsvej kan vi ikke få, men gerne sådan en institution.

(Viby Sjælland, 2018-08-17)

#33

Jeg er fuldstændig enig i ovenstående punkter

(Viby Sjælland, 2018-08-17)

#34

Jeg vil have det placeret andetsteds

(Viby sjælland, 2018-08-17)

#35

Det ligger for tæt på børn og unge og Viby Sjælland er for lille - det vil fylde for meget i så lille en by og mange børn færdes i det område.

(Viby Sjælland , 2018-08-17)

#40

Der skal være plads til alle, men at lægge det klods op af skole og daginstutuationer, hænger ikke helt sammen i min verden. Hash og stoffer findes alle steder, men lindegården's brugere har desværre et stort ry for brug og salg af den slags, - og det skylder vi vores børn at skåne dem for. At være i skole, sfo og klub skal også helst være et trygt sted at være for vores børn.

(Viby sj, 2018-08-18)

#51

Jeg skriver under fordi jeg ikke ønsker psykisk syge tæt på skole og institutioner hvor mine 2 piger går.

(Valby, 2018-08-19)

#57

Viby er for lille til så mange psykisk syge, de vil komme til at dominere bybilledet for meget.
Fuldstændig grotesk at placere sådan et sted ved siden af børneinstitution, skole og ældreboliger.

(Viby sj, 2018-08-21)

#64

er utryg ved det

(Viby Sjælland , 2018-08-22)

#72

Ønsker ikke psykisk syge i nærområdet

(VIBY SJÆLLAND, 2018-08-23)

#77

Det er et dårligt sted

(Viby sj, 2018-08-23)

#85

jeg vil ikke bo et sted hvor man føler sig utryg

(Viby Sjælland, 2018-08-23)

#89

Jeg har familie i Viby Sjaelland

(Odense , 2018-08-23)

#95

Det er utrygt at have disse beboer som naboer og lige og af idrætspladsen.

(4130, 2018-08-23)

#103

Jeg tænker at det kan ødelægge en lille gazelle by som Viby Sjælland og Måske få l huspriserne til at dale.
De desuden går mine børn i en nærliggende institution og jeg vil derfor føle mig utryg. Vi har over 20 min til både politi, brandstation og hospitalet. Så vi har heller ikke midler til de øgede risici. Viby burde vel heller ikke være Roskildes skraldespand. Der er i forvejen mange ting vi ikke har, bla. en Svømmehal.

(Viby Sjælland, 2018-08-24)

#109

Viby er ikke stor nok til det

(4130 Viby sj, 2018-08-24)

#114

Jeg skriver under fordi vi i forvejen er belastet med personer med svære vanskeligheder. Eksempelvis flygtninge, der bliver sat af på stationen for videre transport, men vælger at blive hængende og gøre bymidten et utrygt sted at være

(4130 Viby SJ, 2018-08-26)

#115

Jeg skriver under fordi det ikke kan være meningen at vi skal bøde for at der ikke er styr på beboerne grundet mangel på personale og vilje til at betale for samme. Vi har i forvejen taget vores del her i Viby

(Viby Sj., 2018-08-26)

#119

Det er det eneste rigtige at gøre i denne sag...

(Århus, 2018-08-27)

#120

Jeg er enig i at det kan ødelægge en lille gazelle by som Viby Sjælland og måske få huspriserne til at dale.
Desuden går mine børn i en nærliggende institution og jeg vil derfor føle mig utryg. Vi har over 20 min til både politi, brandstation og hospitalet. Så vi har heller ikke midler til de øgede risici. Erfaring fra andre byer viser at det er velbegrundet frygt for øget kriminalitet i form af hærværk vold tyveri.

(Viby Sjælland, 2018-08-27)

#123

Jeg bor i Viby Sj. og har 2 små børn gående i omtalte dagtilbud og skole.

(Viby Sj., 2018-08-29)

#133

Jeg skriver under, fordi jeg er helt enig i alt hvad her står i brevet.

(Viby Sjælland, 2018-11-10)

#134

Jeg mener at, da det er Københavns kommunes borgere, må de også bygge i København. De skal slet ikke til Viby.

(Viby Sjælland, 2018-11-10)

#135

Det vil ødelægge en lille by som Viby. Mere kriminalitet og stoffer. Jeg vil ikke være tryg ved at mine børn færdes på egen hånd i byen. Er født og opvokset i Viby, men vil da overveje at fraflytte hvis lindehuset bliver en realitet

(4622, 2018-11-11)

#136

Pga utryghed, narko. Københavnerne kan beholde deres egne beboer hos dem selv

(4130, 2018-11-11)

#140

Jeg kommer til at bo ved siden af og har 2 små børn.
Vil gerne have de kan vokse op i et trygt miljø.

(Viby sjælland, 2018-11-12)

#141

byen kan ikke absorbere så mange psykisk syge

(Viby Sjælland, 2018-11-12)

#142

Det er bare en helt og aldeles uholdbar placering af et opholdssted for psykisk syge.

(Viby Sj., 2018-11-12)

#150

En lille by som Viby Sjælland kan ikke rumme et bosted for psykisk syge. Der er rigtig mange ældre i Viby Sjælland som vil være usikre. Københavns kommune må selv løse deres problemer. Det vil også have indflydelse på huspriserne i nærheden af bostedet

(Viby Sjælland, 2018-11-20)

#151

Jeg skriver under fordi jeg mener at Viby Sjælland er alt for lille en by til at rumme et bosted for psykisk syge.

(Viby sj., 2018-11-21)

#153

Idrætsanlægget må ikke begrænses mod øst, og institutionen med 70 beboere passer ikke ind i Viby,s størrelse

(Viby Sjælland, 2018-11-21)

#155

Placering for tæt på børneinstitutioner endvidere er der ikke mange udfordringer for de placerede klienter i en lille by som Viby. Narko og uro vil skabe utryghed blandt byens beboer. Mere politi påkrævet.

(Viby Sjælland, 2018-11-22)

#178

Det er ikke muligt for en lille by som Viby Sjælland at rumme et center med 70 psykisk syge. Viby SJ er et lille samfund. Viby Sj. er i gang med at tiltrække nye beboere til de nyopførte huse. Gad vist hvor mange der ønsker at bo tæt på et oplagt problemsted. Lad København klare sine egne problemer og lade Viby Sj være.

(Viby Sjælland, 2018-11-27)

#180

Jeg ønsker hverken København eller for den sags skyld Roskilde skal eksportere deres problemer til Viby. De bør selv tage ansvar for deres gode ide'er - altså i deres eget nær miljø

(Viby Sjælland, 2018-11-28)

#181

I henhold til den eksisterende lokalplan - er dette område ikke planlagt til at huse beboerne fra Lindegården - det er alene en overfortolking af den eksisterende lokal plan, læs formålet er alene idræts relateret - derudover er det vigtigt at påpege at man ikke må lukke idrætspladsen for udvidelser, i særdeleshed baseret på at VIF har 2400 aktive medlemmer og at antallet vil blive udvidet med et antal nye beboere qua beboere fra vores nye udstykninger. Den eksisterende lokalplan tager højde for denne udvikling. Vi er meget glade for de fremsynede politikere vi havde i 2009/2010, der tog denne beslutning, hvilket må formodes var historisk betinget, da vores gamle idrætsplads i 1970'erne blev lukket inde af byggerier - og måtte flytte til Lindevej, DET SKULLE IKKE GERNE gentage sig. Venligst revurder anbefalingen til placering af Lindegårdens beboere, der findes flere alternative muligheder, også i Viby området.
Tak.

(Viby, 2018-12-01)

#195

Fordi jeg og min familie står og skal flytte til Viby Sj. 2019 , og vil helst ikke fortrydet købet af hus.
Men dette bliver aktuelt hvis vi ikke finder Viby Sj. Som en tryg by med et trygt miljø at vokse op i.

(Glostrup, 2018-12-12)

#200

Jeg underskriver denne protest, da jeg ikke ser den nye placering af Lindegården i Viby Sjælland, da der ingen fornuft er i at lade stofmisbrugere opholde sig i nærheden af skolebørn og andre unge mennesker, som situationen jo vil blive, hvis man placerer bostedet på den tiltænkte plads.

(Viby Sjælland , 2018-12-12)