STOP placering af Lindegården (psykisk syge) i Viby Sjælland

Kommentarer

#203

Jeg ikke ønsker den utryghed her i vor dejlige by, vil meget hellere have en svømmehal og flere idrætsfaciliteter, når der nu kommer flere beboere på Skousbo

(4130, 2018-12-12)

#207

At vi selv er flyttet fra Roskilde "som nabo" til lindegården.. frygten, da Vivi blev drabt, samt den ballade der ofte var omkring og ved lindegården.. Og vi flyttede på "landet" fordi vi ville give vores børn tryghed.

(Viby sj, 2018-12-13)

#210

Som tilflytter til Viby (Skovly) fra Amager så har vi ikke brug for dette (igen)

(Kastrup, 2018-12-13)

#218

Min kommende bolig ligger i nærheden.

(Viby SJ., 2018-12-13)

#227

Det hør mig utryg at blive nabo til Lindegården samt idrætsforeningen har ikke mulighed for at udvikle og udvide.

(Viby, 2018-12-13)

#235

Der er masser af plads i København til at bygge en institution, men måske ikke masser af penge i det for Københavns kommune.
Der er sikkert mange flere penge i, at bygge boliger til skatteydere.

(Viby Sj., 2018-12-13)

#236

Jeg mener ikke det er fair at kbh kommune sender deres problemer videre de må selv finde faciliteter i kbh

(Viby sjælland, 2018-12-13)

#247

Jeg skriver under på at jeg er imod de bygger det bosted.

(Viby , 2018-12-15)

#252

Jeg skriver under fordi det føles utrygt, at vi skal have så mange psykisk syge i vores lille by, så nær ved børneinstitutioner, ældreboliger m.m. Sankt Hans står tom brug det i stedet. Københavns Kommune må sørge for deres egne.

(4130 Viby Sj., 2018-12-15)

#263

Ønsker ikke mere uro til byen. Har ingen landbetjent i byen mere. Institionen kommer til at ligge i et “børnekvarter” med skole, børnehave og idrætsfaciliteter, og dette vil blive påvirket.

(Viby Sj., 2018-12-18)

#266

Jeg arbejder selv i en lille landsby hvor der også skulle have været opført et bosted for misbrugere, lige op ad både klub og skole. De ældre borgere blev utrygge, forældrene blev nervøse og bekymrede, og ikke mindst fyldte det rigtige meget hos børnene, som blev utrygge! Pludselig var den lille hyggelige attraktive forstads by pludselig ikke så attraktiv mere, og salg af boligerne gik i stå.
Der kunne kommunen dog godt se at det nok ikke var et smart træk alligevel, og træk i land.
Jeg håber at Roskilde kommune vil indse det samme og trække i land og bruge matriklen til byfornyelse der er til gavn for Viby og det borgere og brugere.
Det skal også siges at jeg er pædagog, meget åben overfor "skæve individer" og mener generelt at der skal være plads til forskellighed, men jeg har selv har arbejdet på lindegården, i den åbne del "udslusningen", og selv de personer der er tilknyttet dér, ønsker jeg personligt ikke at mine børn skal rende ind i, i byen. Jeg blev selv truet på livet med knive, oplevede salg af stoffer, beboer der tog hinandens medicin og gik amok pga fejlmedicinering, tyveri, at de "flygtede" og var væk flere dage m.m.
Lindegården er ikke et sted for en lille by som Viby, det kan risikere at ødelægge byens ry og gøre dets borgere utrygge.

(Viby sjælland, 2018-12-24)

#268

Lindegården skal ikke ligge klos op ad skole - daginstitution og plejehjem - da beboerne ikke kan håndtere psykisk syge beboere .

(Roskilde , 2018-12-27)

#270

Vi vil gerne at vores børn , kan færdes trykt på landet ....

(Viby sj, 2018-12-28)

#283

Jeg skriver under fordi jeg ikke vil føle mig tryg i Viby hvis bostedet kommer til byen. Jeg har 2 snart 3 små børn og tanken om psykisk syge tæt på mine børne skole og daginstitutioner er stærkt foruroligende.
Ligeledes finder jeg det ikke fair, at det meget sandsynligt skal være mindre attraktivt at flytte til Viby og derved påvirkning på ejendomspriser.

(Viby Sjælland, 2019-01-29)

#287

Jeg syntes det er korkert at anbringe beboer fra Lindegården i så lille en by. Det vil skabe problemer for hele befolkningen. store som små

(Viby Sj., 2019-01-29)

#289

Det må de selv ordne i Kbh.
Vi skal ikke have utryghed i vores by.

(Viby Sjælland, 2019-01-29)

#294

Placering af denne institution i Viby Sjælland, vil uden tvivl ødelægge den udvikling som Viby Sjælland er inde i, hvor man tiltrækker børnefamilier med gode indtægter og dermed skatteindtægter for Roskilde kommune.

(Viby Sjælland , 2019-01-30)

#295

Jeg kun er helt enig i den beskrevne tekst ift øget utryghed for byens beboere

(Viby Sjælland, 2019-01-30)

#296

Fordi denne proces ikke gavner byen som helhed og slet ikke beliggenheden det har været tiltænkt.
Denne slags institutioner bør placeres steder hvor der er mindre befærdet af især børn og unge.

(Viby Sjælland , 2019-01-30)

#299

Jeg ønsker ikke mine børnebørn skal vokse op lige ved siden af lindegården, med de problemer det vil medføre.

(Viby Sj., 2019-01-31)

#313

Københavns kommune skal tage sig af deres egne psykisk syge. Og oprette institutionen i deres egen kommune.

(Ågerup, 2019-02-02)

#315

Det er en gruppe svært syge personer, som flytter herud med det nye bosted. Jeg køre selv ambulance og vi er en del på bostedet Lindegården til syge og lidt “skæve “ eksistenser, de skal selvfølgelig have lov til at være et sted, synes bare ikke Viby kan bære dette, da vi er en lille by. Det gør mig utryg at tænke på at mine børn færdes i byen.

(Viby Sjælland, 2019-02-02)

#322

Jeg er bekymret for, hvad et bosted med 70 psykisk syge med de poblemstillinger, som beboerne på Lindegården har- fx stofmisbrug og kriminalitet, vil betyde for vores lille samfund.
Som nævnt ovenfor og andre steder, er Viby en zebraby og i stor fremdrift - bl.a. med den store udstykning Skovsbo med 990 nye boliger. Har man overvejet, hvad det nye Lindegården vil betyde for slag af grunde og dermed videreudvikling af byen?
Endvidere er jeg stærkt bekymret for at Københavns kommune, som ejer af det nye Lindegården ikke har den forståelse eller indsigt i, hvordan en lille by på landet fungerer...

(Viby Sjælland, 2019-02-03)

#324

Det skal blive nede på Sankt Hans som det altid har været.

(Viby Sjælland , 2019-02-03)

#334

Fordi der mangler et undersøgende forarbejde samt at Roskilde kommune skal varetage Roskilde kommunes borgers interesse. Jeg vil have et trygt og godt miljø i Viby hvor de ældre kan sidde med døren åben og vores børn kan færdes trygt. Vi skal tænke på dem, som de vil flytte- her mangler undersøgelser deres behov ret faktisk er. Samt at de er Københavns kommunes ansvar

(viby sjælland, 2019-02-04)

#343

Jeg skriver under fordi jeg finder placeringen uhensigtsmæssig. Det vil efter min overbevisning gå ud over trygheden i Viby området. Dernæst finder jeg det underligt, at politikerne endnu engang lusker noget ind ad bagvejen. Jeg tror personligt der er en anden agenda og det gør mig utryg.

(Viby Sjælland , 2019-02-04)

#355

Min kommende mand og jeg skal flytte til Viby hvor min mand har boet i en årrække og er ikke helt trygge ved at Lindegården skal ligge så tæt på skoler og institutioner

(Hvidovre , 2019-02-05)

#357

Viby er en lille by der ikke kan rumme så mange psykisk syge, med uvis grad og diagnose, herunder misbrug og dertil pushere, samtidig med at det er påtænkt at blive placeret lige op af skole, daginstitutioner, sportshal og ældre. De vil skulle forbi alle disse steder bare for at komme til butikker eller tog, hvilket heller ikke er optimalt for en borger med eks. diagnosen angst.

(Viby Sjælland, 2019-02-05)

#358

Jeg synes ikke om at lindegården skal ligge i Viby sj

(Viby Sjælland , 2019-02-05)

#360

Fordi jeg har 2 små niecer der bor ca. 1 km fra hvor kommende Lisegården skal placeres og de går begge i børnehave i solstrålen....syntes det er så forkert at lægge lindegården så tæt på et bebygget område med skoler, SFO, børnehaver osv

(Øm, Roskilde , 2019-02-05)

#364

Vi er lige tilflyttet til byen i januar og ønsker på ingen måde sådan en institution lige midt i byen.

(Viby, 2019-02-06)

#369

Placeringen er ikke ok.
VIF kan ikke udvide
Placering klods op at klub, ældreboliger, daginstitution, skole.
Generel uro/bekrymring for sikker færden i byen

(Viby sj, 2019-02-06)

#380

Jeg tænker det er en meget forkert beslutning, taget af nogle som ikke har kendskab til Viby Sj

(Viby Sj , 2019-02-06)

#386

Jeg mener at Placeringen er forkert i forhold til andre institutioner.

(Viby sj., 2019-02-06)

#393

Jeg ønsker ikke en afdeling af Lindegården opført i Viby Sjælland

(Viby Sjælland, 2019-02-06)

#394

Jeg har overhovedet ingen problemer med psykisk syge, jeg tænker bare på mine medmennesker I denne dejlige lille by. Beliggenheden der er valgt er bare ikke det mest optimale gennemtænkende sted, hvad med mellem Ørsted og Gadstrup? Det er stadig i Viby, men ikke tæt på daginstitutioner, plejehjem og klub. Bare en ide.

(Viby Sj, 2019-02-06)

#395

Jeg er enig i at det er en fejl at placere en sådan institution i et lille samfund, det er ikke godt for de anbragte, der kommer langt væk fra deres hjem, det er for stor en byrde for den lille landsby.

(Viby Sjælland , 2019-02-06)