Nej til "børnefængsel"

Kommentarer

#1410

Vi er nødt til at få vendt den syge tankegang, at kun straf virker.

(Frederikshavn, 2018-07-18)

#1420

Man sætter da ikke børn i "fængsel".

(Pandrup, 2018-07-18)

#1422

Jeg er helt enig m Eva S, jvf hendes artikel i Politiken, som jeg straks tillod mig at kopiere til facebook.

(Helsingør, 2018-07-18)

#1442

det er det rene vanvid at sætte børn i fængsel, har selv arbejdet 20 år i Kriminalforsorgen....

(Frederiksberg, 2018-07-18)

#1443

Jeg næsten aldrig har hørt noget så vanvittigt som dette. Vi taler om BØRN, som er under den kriminelle lavalder. Hvordan kan man sige, de er kriminelle

(Hellerup, 2018-07-18)

#1445

Det ef en fuldstændig urimelig lov

(Ballerup , 2018-07-18)

#1462

Almindelig anstændighed I lovgivningen.

(Nærum, 2018-07-18)

#1470

Fordi det er logisk for mig at man ikke sætter bærn i fængsel. Jeg har arbejdet i Ringe statsfængsel og der er en ungdomsafdeling fra 15 til 18 år. De unge har ikke en chance, derfor skal der ikke sidde børn sådanne steder, heller ikke på 15 år.

(Odense, 2018-07-18)

#1472

Ideen lyder absurd

(Klampenborg, 2018-07-18)

#1475

Jeg er enig i det horrible i konsekvenserne af denne reform.

(odense, 2018-07-18)

#1476

Jeg skriver under, fordi også børn har rettigheder. Hvis politikerne vil hjælpe børn og unge - så vi undgår at de begår forbrydelser - handler det om at investere i uddannelse, sprogudviklkling, rådgivning og kulturelle/sociale tilbud for børn i alle områder af Danmark. Uddannelse, uddannnelse, uddannelse - det er vejen frem!

(Aarhus C, 2018-07-18)

#1486

Jeg har skrevet under fordi alt, hvad jeg ved, om børns udvikling og læring - alt, hvad jeg har læst om, hvad der betyder noget for at gøre børn og unge til selvstændige, ansvarlige og bidragende medborgere - alt det fortæller mig at det her er den forkerte vej at gå.

Jeg skriver også under fordi det her på ingen måde kan forsvares som værende "i barnets tarv", og det er dermed, i mine øjne, i direkte modstrid med vore forpligtelser i FN's konvention om barnets rettigheder.
https://www.boerneraadet.dk/media/87197/BRD_FN_Boernekonventionen.pdf
(se især artikel 3)

Og især skriver jeg under fordi dette er et groft overgreb mod barnets mulighed for at kunne udvikle sig til at opnå sit "fuldeste potentiale som ansvarlige borgere i verden" - en mission, jeg brænder for.

Endelig skriver jeg under fordi dette utvetydigt er til skade for børnene og deres udvikling, og som frivillig i spejderbevægelsen har jeg et forpligtelse til at handle, hvor end jeg kan, for at forhindre at der sker skade på børn og deres udvikling, uanset hvor.

(Frederiksberg, 2018-07-18)

#1490

det oprører min retsfornemmelse at man vil lade et nævn træde i stedet for forældreindgreb eller de reelle domstole. Det åbner for partiskhed og overfladiskhed.

(Søborg, 2018-07-18)

#1494

børn Er børn og kender ikke konsekvenser af deres handlinger.

(Copenhagen, 2018-07-18)

#1497

Børn skal ikke fængsles.

(København V, 2018-07-18)

#1504

Jeg er fuldstændig enig med Eva Schmidts fremstilling og synspunkter. Stor respekt for at hun bringer denne problemstilling frem med så mange nuancer.

(7620 Lemvig, 2018-07-18)

#1506

jeg er børnepsykolog og 10 -14 årige skal ikke i fængsel

(Vejle Øst, 2018-07-18)

#1507

Jeg er socialrådgiver, og ved at børn på 10 år ikke lærer noget af straf - ligesom børn heller ikke lærer god opdragelse af forældre der råber og skriger (det ved vi også godt)....

(Ry, 2018-07-18)

#1508

Enig med Eva Smith.

(Sorø, 2018-07-18)

#1510

Som tidligere pædagog ved jeg hvad der er skadeligt for børn og unge. Og at kriminaliserer dem er ikke vejen frem . Hverken for barnet eller samfundet

(Bogense, 2018-07-18)

#1514

Jeg har skrevet under fordi alt, hvad jeg ved, om børns udvikling og læring - alt, hvad jeg har læst om, hvad der betyder noget for at gøre børn og unge til selvstændige, ansvarlige og bidragende medborgere - alt det fortæller mig at det her er den forkerte vej at gå.

Jeg skriver også under fordi det her på ingen måde kan forsvares som værende "i barnets tarv", og det er dermed, i mine øjne, i direkte modstrid med vore forpligtelser i FN's konvention om barnets rettigheder.
https://www.boerneraadet.dk/media/87197/BRD_FN_Boernekonventionen.pdf
(se især artikel 3)

Og især skriver jeg under fordi dette er et groft overgreb mod barnets mulighed for at kunne udvikle sig til at opnå sit "fuldeste potentiale som ansvarlige borgere i verden" - en mission, jeg brænder for.

Endelig skriver jeg under fordi dette utvetydigt er til skade for børnene og deres udvikling, og som frivillig i spejderbevægelsen har jeg et forpligtelse til at handle, hvor end jeg kan, for at forhindre at der sker skade på børn og deres udvikling, uanset hvor.

(Ballerup, 2018-07-18)

#1517

Det er fuldstændig utilstedeligt, at man overvejer dette ift børn....... hvad er det for et samfund vi er ved at udvikle sig til ???

(holbæk, 2018-07-18)

#1519

Jeg er enig med Eva Smith.

(København Ø, 2018-07-18)

#1520

hørte debatudsendelsen i radio i dag og blev også opmærksom på de underliggende dagsordener

(farum, 2018-07-18)

#1521

10 årige skal hjælpes ikke straffes

(Brabrand, 2018-07-18)

#1526

Børn skal have omsorg og opmærksomheden og øve SAMTALENs kunst

(Rudkøbing, 2018-07-18)

#1527

Børn som bliver kriminelle, har højst sandsynligt manglet støttende voksne i deres liv. Det skal de have i stedet for at blive spærret inde. Alle undersøgelser viser, at der absolut ikke kommer bedre samfundsborgere ud af det - tvært imod! Håber dette initiativ kan påvirke politikerne i en bedre retning. Det er på høje tid! Så mange tak for dit initiativ Eva Smith. Jeg har stor respekt for de mange kampe, du har kæmpet i tidens løb.

(2200 Kbh. N, 2018-07-18)

#1528

har mange børn og børnebørn

(frederiksberg, 2018-07-18)

#1529

det er fuldstændig uacceptabelt - og en helt grotesk overreaktion - at behandle børn som kriminelle. Børn skal opdrages (med respekt og kærlighed), ikke straffes som forbrydere.

(København Ø, 2018-07-18)

#1530

Jeg blev engang spurgt om, hvorfor jeg kunne få mig selv til at forsvare et medlem af HA i en voldssag.
Jeg svarede: Jeg forsvarer ikke kun den anklagede, der iøvrigt blev pure frifundet, fordi det kunne bevises, at han ikke var fysisk tilstede eller i nærheden af den påståede hændelse, men nok så væsentligt for mig:
Enhver sag handler ikke kun om at sikre individets retssikkerhed, det handler lige så meget om at forsvare landets position og accept i det internationale samfund som retsstat.
Bl.a. derfor er forslaget om "kriminalisering" af 10-14 årige uantageligt!

(Loenashult, 2018-07-18)

#1531

Universale Menneskerettigheder 1948 krænkes her - jeg protesterer mod ALLE krænkelser af menneskerettigheder for ALLE mennesker i verden. Meneskkerettigheder 1948 er ikke indført i loven i et eneste land i verden. IKKE EN ENESTE. Der er INDBILDSK OPFATTELSE GLOBALT at vi har indført menneskerettigheder i loven. Men den sygelig misforståelse skal vi have UDRYDDET. Vores krav skal ikke være at disse børn skal behandles bedre - men at vores alles menneskerettigheder - for hele menneskeligheden i verden - skal være indført i loven på JUS COGENS niveau. Jeg fatte ikke at kyndig advokater som Eva Schmidt ikke også kæmpe for disse fundamentale grundlæggende lov.

(Nysted, 2018-07-18)

#1538

Jeg er så enig med Eva Smith. Er politikerne blevet blinde/døve i deres populistiske jagt efter vælgere, som ser straf som svaret på alle problemer?

(Svendborg, 2018-07-18)

#1541

10-14-årige er børn, der skal mødes med omsorg og kærlighed, ikke med straf. Straf gør kun ondt værre.

(Jystrup, 2018-07-18)

#1548

Det er helt vanvittigt at sætte så små børn i fængsel, det er måske forældrene som burde tage straffen

(Vesterborg, 2018-07-18)

#1558

Jeg skriver under fordi jeg er 100% enig med Eva Smith.

(Odense C, 2018-07-18)

#1561

Jeg er himmelfalden og rystet i min grundvold. Det er fuldkommen utilstedeligt.

(Køge, 2018-07-18)

#1562

Det er børns fremtid, det handler om.

(København Ø. , 2018-07-18)

#1564

Børn skal ikke i fængsel. Vi må kunne finde på bedre løsninger.

(Hvidovre, 2018-07-18)

#1568

Fordi det er vanvittigt at lovgive for hele befolkningen ud fra så små tal og når tendensen går den anden vej, der skal aldrig laves lukkede instiutioner for 10-14 årige det er vanvittigt.

(København S, 2018-07-18)

#1571

Børn skal ikke i fængsel de skal hjælpes

(Snekkersten, 2018-07-18)

#1573

Børn skal have omsorg og den rette støtte og hjælp, de skal ikke i placeres under fængselslignende forhold. Fængsler hjælper heller ikke voksne, idet en stor procentdel begår kriminalitet, når de kommer ud fra fængslerne. Så før man forsøger at implementere en "ny" indsats for børn, så kunne det i det mindste være en, der viste, ,at det havde en god effekt på voksne (det har fængsling så ikke).

(Vejle, 2018-07-18)

#1576

Der er intet belæg for sådan en lov.

(Idestrup, 2018-07-18)

#1580

Jeg skriver under, fordi forslaget er med til at undergrave retssikkerheden og efter min vurdering vil få det modsatte resultat af det, forslagsstillerne søger at opnå.

(Aabenraa, 2018-07-18)

#1582

Jeg er bekymret over det skred, der langsomt men sikkert er sket inden for retssikkerhed og humanitet inden for de sidst årtier

(København V, 2018-07-18)

#1583

Lovforslaget er et brud på grundlæggende retsstatsprincipper.

(Chatlottenlund, 2018-07-18)

#1591

Børn skal behandles
Ikke traumes
Desuden er regeringens leg med racisterne usmagelig

(Silkeborg, 2018-07-18)

#1599

Børn uagtet alt skal have hjælp tryghed og kærlighed

(København, 2018-07-18)