Nej til "børnefængsel"

Kommentarer

#202

Intentionerne om forebyggelse er gode, men det er middelalderligt og udansk at straffe børn på den i forslaget foreslåede måde. Jeg håber, mange vil skrive under, så vi kan vise lovgiverne, at vi ikke vil acceptere anbringelse af børn ned til 10 års alderen i lukkede institutioner på grund af små forseelser.

(Kastrup, 2018-07-15)

#213

Jeg er pædagog og har børn og deres forældre tæt ind på livet til daglig, og ved at det er familierne der skal have råd og vejledning, og ikke børnene der skal straffes.

(Køge, 2018-07-15)

#215

Eva Smith har fuldstændig ret og jeg støtter gerne.

(Aabenraa , 2018-07-15)

#216

Jeg er enig med Eva Smith

(2000 Frederiksberg, 2018-07-15)

#224

Dybt uenig i regeringens udspil til ungdomskriminalitet vedr 10 - 14årige

(Ry, 2018-07-15)

#225

Jeg skriver under, fordi børn skal hjælpes ikke straffes.

(Vanløse, 2018-07-15)

#242

Jeg er gammel jurist!!

(2830 Virum, 2018-07-15)

#245

Jeg er enig i, at der med udspillet er tale om en voldsom og principiel svækkelse af de 10-14-årige børns retsbeskyttelse.

(Frederiksberg C, 2018-07-15)

#248

Børn skal naturligvis ikke under straffeloven. Vi er ikke i USA.

(København, 2018-07-15)

#255

Det kan kun blive værre af det

(Vanløse, 2018-07-15)

#256

Jeg skriver under fordi jeg er dybt uenig i lovforslaget. De udsatte børns eneste chance er god og kærlig opdragelse i samarbejde ml. hjem/skole/sociale myndigheder. Dette er der ovenikøbet belæg for i tørre tal!

(Roskilde, 2018-07-15)

#259

Børn på 10 år er børn og skal behandles som børn

(3650 Ølstykke, 2018-07-15)

#266

Det er både socialt, menneskeligt og politisk urimeligt og absurd at sætte børn i fængsel. Jeg græmmes....

(københavn sv, 2018-07-15)

#267

Den FN børnekonvention skal ingteres i den danske lovsamling.
Jeg bor i forvejen i et narcassistisk samfund, hvor alt måles og vejes i kroner og øre, og hvor man er psykologiske fattig.
Men dette der er direkte brud på FN børnekonventionen.! Og et levende bevis på at dem som burde sikre vores børns rettigheder, ikke fatter en disse af psykologi.

(aalborg, 2018-07-15)

#268

Jeg er rystet over, hvad der efterhånden sker I mit Danmark. Hvad går der dog af Socialdemokratiet? Og Venstre? Danmarks liberale parti. Aldrig I mit snart 80-årige liv har et parti haft så stor indflydelse som DF.

(Bagsværd, 2018-07-15)

#271

Børn på 10-15 år skal ikke i fængsel eller lignende. De skal opdrages af forældrene eller ved samtaler med børnepsykologer, eller andre kompetente, venligsindede voksne.

(Virum, København, 2018-07-15)

#274

Det er en fuldstændig umenneskelig behandling, man her lægger op til at behandle børn efter.

(København Ø, 2018-07-15)

#277

Det er alt det handler om for politikere over en bred kam - at statuere eksempel, at udøve straf, at hævne. Vi burde være nået videre i civilisationen og have opdaget, at erfaringen tilsiger, at det handler om at resocialisere og skabe gode samfundsborgere.

(Kastrup, 2018-07-15)

#279

Fordi vi selvfølgelig ikke skal have en lovgivning der sæter børn helt ned til 10 år bag lås og slå- det er jo et barn, som har brug for kærlighed og omsorg - så hjælp heller forældrene og gør en indsats der og brug heller krudtet på at komme det hårdkogte rockermiljø til livs- det er dem der skummer fløden og det rammer små børn og unge naive mennesker og dem som bliver taberne - vi MÅ ikke tabe børn helt ned på 10 år på gulvet. STOP nu den tankegang

(Kastrup , 2018-07-15)

#291

Fordi det fremsatte forslag er dybt hjernedødt!

(Borre, 2018-07-15)

#294

Jeg mener at det er forældrenes ansvar at opdrage deres børn ikke fængslet. Børn som begår alvorlig kriminalitet er som regel børn der er glemt af systemet.

(Hvalsø, 2018-07-15)

#305

Lovforslaget er - nok engang - fuldblods galimatias

(Risskov, 2018-07-15)

#306

Respekt for børns manglende evne til at tænke konsekvens. Det er os voksenes ansvar at værne om vore børn.

(Måløv, 2018-07-15)

#308

Ikke det eneste ted der er skred i retssikkerhed. Løgne fra justistministerium om Tibet mails,unødvendig politivold på Christiania, og instuerede politividner. En bank ledelse i Danske Bank der bare for lov til at snyde og bedrage os alle. Lige før jeg siger ?? Lad os fatte høtyve og fakler og så bare få det overstået. Der er lygte pæle nok i KBH ??

(Helsinge, 2018-07-15)

#314

Jeg mener at reformen er udtryk for en manglende respekt for børns retssikkerhed og en grundlæggende misforståelse af hvordan kriminalitet bekæmpes. Forskning viser at hårdere straffe og fængsel ikke forebygger, men forværrer kriminalitet. Jeg undrer mig over at Socialdemokratiet lægger stemmer til denne reform.

(Birkerød, 2018-07-15)

#315

Politikerne skal stoppe deres elendige symbolpolitik og fordi jeg mener det ikke hjælper at stramme straffeskruen overfor børn og unge.

(Kongens Lyngby, 2018-07-15)

#318

alle undersøgelser, og der er mange, viser, at børn ikke bliver mindre kriminelle af at blive spærret inde med andre kriminelle. Børn skal opleve, at voksne tror på dem, har tillid til dem og vil have dem i fællesskabet.

(Brønshøj, 2018-07-15)

#319

Børn hører ikke til i et fængsel - de skal hjælpes til at fungere i samfundet.

(Aarup, 2018-07-15)

#322

Der ligger fornuftige argumenter bag - i modsætning til den politik der er lagt frem, som blot synes at være en “vi vil være strammest” politik.

(Verninge, 2018-07-15)

#324

Jeg under ingen omstændigheder kan gå ind fir at børn fængsles eller opholder sig på institutioner der minder om. Det er at arbejde imod al evidens på området.

(Stenlille , 2018-07-15)

#330

Det er helt uacceptabelt

(København, 2018-07-15)

#333

Jeg mener det er symbolpolitik som ingen mening giver overhovedet!

(Næstved, 2018-07-15)

#336

Børn skal ikke i fængsel!

(kastrup, 2018-07-15)

#337

For ikke at græde...

(Rudkøbing, 2018-07-15)

#341

.jeg skriver under fordi jeg som børnepsykolog er rystet over at Dk kan vride retsprincippet så voldsomt at børn på 10 år bliver stemplede som hardcore forbrydere. Siden Fogh kom til i 2001 er der blevet sparet på det forebyggende familie og børnearbejde i kommunerne. Systematisk statsstyret omsorgssvigt af de mest udsatte børn. Samfundet har virkeligt vendt det blinde øje til. Viden praksis og formidling på det forebyggende og behandlende børneområde er blevet sultet lukket spredt for alle vinde. Men sørgelige og utilstrækkelige private tiltag til følge. Børneforanstaltninger. uden vidensbaseret og demokratisk styret kontrol. En skændsel.

(København, 2018-07-15)

#343

De "mærkbare reaktioner" børn skal have er ikke mistro ig lukkede institutioner men omsorg og hjælp til at tro på sig selv og det samfund, de er en del af.

(Bagsværd, 2018-07-15)

#345

Vi er på vej ud af den helt helt forkerte vej. Hvad er der gang i? Fortsæt dog med det kriminalpræventive arbejde, der åbenbart har fået kriminaliteten blandt 14-15 årige til at falde med 71 procent! Og hvorfor har vi ikke haft mere debat om det her? Socialdemokrati - har I ingen bundgrænse?

(Kgs Lyngby , 2018-07-15)

#347

Jeg skriver under,fordi 10-årige er børn, og disse skal ikke spærres inde, men hjælpes. De er ikke gamle nok til at forstå konsekvenserne af deres handlinger. Hjælp dem og deres forældre i stedet for. Danmark straffer ikke børn

(Brovst, 2018-07-15)

#349

Jeg skriver under fordi børn skal ikke i fængsel

(2770 Kastrup , 2018-07-15)

#352

Børn har brug for kærlighed, ikke indespærring. Der er så mange forebyggende foranstaltninger, der virker.

(Silkeborg, 2018-07-15)

#353

børn har også retssikkerhed

(Brovst, 2018-07-15)

#360

vi er nået et uhyggeligt sted i dansk politik. med en stemmes flertal kan vi udvise danske statsborgere, diskriminere andre.

(københavn, 2018-07-15)

#364

Det er helt uacceptabel at børn i 10-14 års alderen potentielt risikerer at blive anbragt i en eller anden form for institution med låste døre og vinduer. For børn i den alder må og skal der kunne findes andre og mere humane og intelligente metoder. Og hvorfor skulle børn i den alder ikke have samme ret som vi andre, d.v.s. de skal IKKE kunne anbringes blot ved en beslutning i et nedsat nævn. Det er en skændsel såfremt dette forslag vedtages i et dansk folketing.

(Roskilde, 2018-07-15)

#367

Denne lov er vanvittig og går imod alt fornuft og sagkundskab. Det er på tide at bringe fornuft og humanitet tilbage i politik, frem for billige overskrifter.

(Aalborg, 2018-07-15)

#368

Jeg skriver under, fordi 10-14 årige børn selvfølgelig ikke skal i en slags fængsel - og slet ikke blot på mistanke om kriminalitet. Retssikkerheden for borgere i Danmark er i forvejen under skred - og nu også dette!

(Ørsted, 2018-07-15)

#370

Børnefængsel repræsenterer et menneskesyn, der
er koldt og kynisk og iøvrigt ikke hjælper.
10 årige risikerer at blive forhærdede kriminelle i en meget ung alder.
Dette må og skal forpurres.

(Rødovre, 2018-07-15)

#378

Tanken om 10 årlige børn i fængsel er fuldstændig uhørt !

(9000 Aalborg, 2018-07-15)

#381

Jeg skriver under, da ungdomskriminaliten er faldet 71 % og politikerne vedtager er forslag, som er skræmmenede. 10 årige børn skal ikke sættes i sikrede institutioner. Det skal hjælpes på samme måde som i dag.

(Maribo, 2018-07-15)

#382

Jeg er helt enig med Eva Smith.

(Nakskov, 2018-07-15)

#383

Børn skal ikke straffes med fængsel

(Stenlille, 2018-07-15)

#394

Jeg skriver under, fordi jeg er enig med Eva Smith. 10-årige er BØRN og de begår ikke alvorlig kriminalitet. Voldtægt???? Man undrer sig over, hvad der mon foregår i hovederne på flertallet i Folketinget.

(Samsø, 2018-07-15)

#395

Vi skal ikke fængsle børn i her i Danmark - slet ikke når der ikke forekommer et problem, som det eksisterende system ikke kan håndtere.

(København S, 2018-07-15)

#397

Undskyld mig, jeg er fra 1943. Indtil engang i 1960’erne måtte skolelærerne banke deres elever. Hvilket de flittigt gjorde brug af.

Indtil 1990’erne måtte forældre banke og mishandle deres børn.

Skulle det være nødvendigt, at begrunde sin modstand mod mishandling af børn?

(København Ø, 2018-07-15)