Nej til "børnefængsel"

Kommentarer

#2204

Alt andet ville være forkert

(Dragør, 2018-07-30)

#2207

Jeg skriver under fordi - børn skal hjælpes, stimuleres og opdrages, ikke spærres inde. Indespærring af børn er inhumant og et svigt fra samfundets side. Følgerne vil kun være negative, både for det enkelte barn og for os alle: De børn der ikke knækker psykisk, vil højst sandsynligt blive fjendtligt indstillede over for det omgivende samfund som voksne.

(København, 2018-07-30)

#2208

Det er kun ekskluderede glemte børn, der bliver kriminalitetstruede. Alle børn har ret til inklusion i de store fællesskaber. Alle børn har brug for at blive set. Alle børn ønsker at blive helte. Dorte Staffen Andersen

(Vester Skerninge, 2018-07-30)

#2210

... det er helt skævt at straffe børn, der si stedet har brug for en fast men kærlig og hjælpende hånd.

(Nivå, 2018-07-30)

#2216

Det er fuldstændig vanvittigt, at man i et land som Danmark overhovedet kan komme på den tanke at fængsle børn fra 10 års alderen. Vi som kalder os et demokratisk og oplyst land, hvordan kan man overhovedet se sig selv i spejlet, hvis man er medstifter af sådan en lov. Jeg græmmes....

(Hvidovre, 2018-07-30)

#2219

Fordi den kriminelle lavalder ikke bør være én dag under 15 år.

(Skive, 2018-07-30)

#2229

Begrundelserne står klart i motivationen for denne underskriftslíndsamling, så der er ikke behov for yderligere

(Ballerup, 2018-07-31)

#2232

Børn skal have hjælp af professionelle, psykolog ,psykoterapeut, Børnesagkyndige, på ingen måde i " fængsel ".

(Frederiksberg , 2018-07-31)

#2234

At det endnu en gang vises mangel på at bruge den sunde fornuft hos landets politikere, men også fordi man kriminaliserer en hel gruppe af børn på baggrund af en måske meget lille hård kerne.

(Silkeborg, 2018-07-31)

#2236

Jeg er beneficeret forsvarer ved Retten i Aarhus og Vester Landsret. Jeg arbejder til dagligt med unge kriminelle og kan fuldt ud tilslutte mig Eva Smiths bemærkninger. Brug pengene på en tidlig social indsats!

(Aarhus, 2018-07-31)

#2239

Forældrenes og kommunernes sociale indsats har vist, at der er en bedre vej at gå end "juvenile Court" vejen, der bliver lagt op til.
Der er behov for at fortsætte Det Lange Seje Træk. Der er ikke behov for at gå ud af en forkert vej.
Forslaget, som det ligger, lader hånt om børnenes (og deres forældres) retssikkerhed.

(København, 2018-07-31)

#2240

Fordi jeg som fagprofessionel ved at straf ikke har den tilsigtede effekt men er stigmatiserende og fastholder børn og unge i en negativ udvikling.
Børn og unge har brug for en tidlig og forebyggende indsats. De skal have den rette socialpædagogiske støtte til at kunne udvikle sig og lære at begå sig i sine omgivelser, hvor det er de voksne omkring dem, der tager ansvar for i samarbejde med barnets og barnets netværk at sikre den nødvendige forandring.

(Odder, 2018-07-31)

#2241

Fordi det er ikke barnet der “fejler” det er familie og samfundet der har sparet og tapt barnet på gulvet! Baret “råber” til os HJÆLP . Derfor skriver jeg under. Dette er ikke en rigtig beslutning. Mere end pleje finger af barnet du er er god nok i vores samfund. Selvværd =0

(Vallensbæk , 2018-07-31)

#2245

10-14 årige Børn og unge skal som udgangspunkt have social præventiv hjælp og ikke straffes for det vi voksne ikke har været dygtige nok til at lære dem

(Kirkepladsen 1, 2018-07-31)

#2254

Jeg tror ikke på at straf gør unge mennesker til beder mennesker

(Aarhus, 2018-07-31)

#2266

Børn ikke hører hjemme i et fængsel, uanset hvad de har foretaget sig. De skal have behandling.

(Aarhus C, 2018-07-31)

#2268

Jeg vælger at sige nej til børn skal fængsles da det ikke er den rigtige løsning. Det er en invitation til psykisk at påvirke børn ud i kriminalitet, og gør kun psykisk skade på barnet med indespærring. De skal i stedet have en god samtale med en psykolog

(København , 2018-07-31)

#2272

man skal ikke putte børn i fængsel

(Frederiksberg, 2018-07-31)

#2282

Nej . Skal man finde anden løsning til den. Jeg syns slet ikke hjælpe da de kan kontakt og læger masser andet forkert vejen fra hinanden.. men de kan godt finde en job som de kunne ikke lide..derfor måske det kan hjælpe .Men jeg ønske aldrig det ske noget til børn

(Kolding, 2018-07-31)

#2286

Bag hver et barn på afveje så en masse voksne, der har fejlet.

(København, 2018-07-31)

#2288

Børn sættes

(Hesselager, 2018-08-01)

#2290

Fordi der er tale om børn og på grund af de argumenter Eva Smith har anført.
Det er ikke det danske retssystem værdigt!

(albertslund, 2018-08-01)

#2297

Jeg har som socialpædagog og psykoterapeut arbejdet med unge, deres familier og deres netværk i 30 år, og jeg ved at der altid kan fortælles mere og at der altid er “gode grunde” til at børn og unge farer vild og kommer ud af forkerte stier. Jeg ved også at straf og ekskludering gør det værre. !

(århus, 2018-08-01)

#2306

Jeg skriver under fordi tanken om at sætte børn i fængsel er helt forrykt!

(København , 2018-08-01)

#2309

Retssikkerheden er ikke blot truet, men tabt, når et barn eller et ungt menneske i kan dømmes til frihedsberøvelse uden en forudgående retssag.

(København , 2018-08-01)

#2313

Fængsler er for de hårdkogte kriminelle!! IKKE for dem, der stadig kan nå at blive reddet.

(Vejen, 2018-08-01)

#2315

Jeg er enig med Eva Smith!

(Roskilde, 2018-08-01)

#2316

Vi har som samfund ansvar for at tage vare på vores børn.

(Viby J , 2018-08-01)

#2328

Jeg skriver under, fordi det handler om børn!

(Bad Segeberg, 2018-08-01)

#2333

Børn ikke hører til i lukkede institutioner!

(Hellerup, 2018-08-01)

#2344

Jeg skriver under fordi jeg mener, at børn skal have hjælp og støtte af deres forældre, evt. med støtte fra de sociale myndigheder.
Vi ved, at støtte fra forældre, netværk og sociale myndigheder hjælper. Vi ved, at fængsling giver risiko for øget kriminalitet og traumatisering.

(Kgs. Lyngby, 2018-08-01)

#2355

Det er sindssygt

(København, 2018-08-01)

#2365

Det reelt er så lukkede institutioner, at det kan betegnes som fængsler. Alle undersøgelser viser, at det kun vil øge børnenes kriminalitet at sætte dem sammen med andre unge med "grænsesøgende adfærd". Vi fratager reelt børnene deres retssikkerhed, da de ikke bevisligt skal have begået noget kriminelt, men udelukkende mistanke er nok.

(København, 2018-08-02)

#2367

Det er det rigtige at gøre

(Svendborg, 2018-08-02)

#2369

Jeg tror på den socialpædagogiske indsats og ikke straf

(Herning, 2018-08-02)

#2375

Børn skal guides og hjælpes - ikke spærres inde.

(Solrød Strand, 2018-08-02)

#2391

Jeg mener at vi bør behandle vores borgere anstændigt herunder vores børn.
Er vores børn kommet ud i kriminalitet, eller lignende, skal det sociale system tilsammen med forældrene udrede og hjælpe til normal tilstand.

(Karise, 2018-08-02)

#2398

Jeg er helt enig med ovenstående og skriver gerne under.

(København, 2018-08-02)