Bevar Kildehuset hvor det er

Kommentarer

#2

Det er en fantastisk institution som er værd at bevarer i nuværende rammer og fordi børn ikke skal passes i mega institutioner

(Farum , 2018-06-13)

#5

Jeg skriver under fordi jeg tror på, at det bedste sted for Kildehuset at være placeret, er der hvor det er nu.

(Farum, 2018-06-13)

#6

Jeg skriver under fordi Kildehuset ligger et fantastisk sted og der er ikke brug for flere institutioner oppe ved Solvangskolen. Dertil er Kildehuset på Farum Hovedgade en dejlig integreret (ikke mega) institution!

(Farum, 2018-06-13)

#8

Kildehusets placering og rammer er unikke. Der skal være institutioner for dem der gerne vil vælge små institutioner for deres børn.

(Farum, 2018-06-13)

#11

Vores søn går i børnehaven. Kildehuset er et af Furesøs mest populære og eftertragtede institutioner netop pga. placering og atmosfære. Vi ønsker ikke flere “børnefabrikker”.

(Lynge, 2018-06-13)

#12

Kender nogen hvis børn går der og er mega glæde for det

(København S , 2018-06-13)

#16

Vi som forældre er glade for rammerne og at have et barn der elsker de muligheder der er i Kildehuset.

(Farum, 2018-06-13)

#17

Jeg er helt enig med det der står op.
Lad os vælge mellem forskellige muligheder for vores børn, ved at flytte Kildesuset til Bifrost bliver de koncentreret mange institutioner samme sted. Det findes allerede andre institutioner der som man er fri til at vælge og som er større.
Hvis man flytter Kildehuset til Bifrost, fjerner man de små muligheden for at nyde skov i gå afstand bl.a.

(Farum, 2018-06-13)

#19

FORDI!

(Ølstykke, 2018-06-13)

#23

Det er vigtigt, at bevare livet i Hovedgaden. Samtidig er de små institutioner uhyre vigtige for børns (og hele byens) trivsel. Spørgsmålet er: hvilken by vil vi have? Og jeg vil ikke have en by, hvor daginstitutionerne er samlet i klynger omkring skolerne. Daginstitutioner er for 0-6 årsområdet, de hører ikke til på skoler!

(Farum, 2018-06-13)

#24

Jeg har selv haft børn i Kildehuset og det er en skøn institution. Nu har jeg midlertidigt børn i Bifrost og det er overhovedet ikke en bygning eller placering man kan være bekendt overfor børn og personale at bruge som daginstitution til mindre børn.

(Farum, 2018-06-13)

#25

Politikerne må ikke kun tænke økonomi. Valgløfterne er i modstrid med en flytning. Diversitet og kvalitet og ikke mindst nærhed til hjemmene skaæ være styrende for beslutningerne.

(Værløse, 2018-06-13)

#28

Vi SKAL bevare Kildehuset der hvor det ligger.
Bifrost dur absolut ikke til institution til de 0-6 årige.
Pengene ved et evt. salg kommer ikke daginstitutionerne til gode og da bygningen er fredet, bliver det godt nok svært at finde anden god anvendelse. Det giver på ingen måde mening at flytte Kildehuset!!!

(Farum, 2018-06-13)

#30

De små skal have de bedste forudsætninger. Større institutioner giver forringet betingelser - det har de ikke fortjent.
Der er sund økonomi i at have gode institutioner, da det tiltrækker resoursestærke forældrepar til byen.
Det ligger centralt placeret og giver naturlige kunder til det nye torv de ør opføres ved Daske Bank torvet.

(Farum, 2018-06-13)

#31

Forældregruppens store arbejde bør honoreres, og Furesømodellen for borgerinddragelse bør praktiseres på en måde, hvor det er klart fra starten, hvilke muligheder borgerne har for at påvirke processen.

(Værløse , 2018-06-13)

#32

Fordi jeg kender Kildehudet, dets ånd og personale. Beliggenheden er unik, og det lille miljø ønskes bevaret! Vi er mange der ikke ønsker institutions ghetto dannelse, og stordrift.

(3520 Farum, 2018-06-13)

#46

Jeg har kun hørt godt om denne børnehave. Og har skrevet min dreng op til den, han er 5 mdr nu. Og vi håber virkelig meget at han starte i kildehuset!!

(Farum, 2018-06-13)

#50

Vi skal bevare de mindre institutioner.

(Frederiksberg , 2018-06-13)

#51

Det er vigtigt at bevare de små og trygge institutioner

(Gørløse, 2018-06-13)

#53

Kildehuset ligger det bedste sted det kan ligge!

(Farum, 2018-06-13)

#54

Farum har brug for de små institutioner nær søen og de grønne områder. Parkering er håbløs ved Bifrost, når man skal aflevere mindre børn og der er desuden stærkt trafikeret om morgenen.

(Farum, 2018-06-13)

#60

Jeg skriver under fordi Kildehuset på Hovedgaden i de sidste 6 år er og har været det bedste for mine børn - og det skal det også være for fremtidens børn i Farum

(Farum, 2018-06-13)

#61

Jeg skriver under bl. a. fordi det er den sidste lille integrerede institution i Farum. Og fordi vuggestuebørn kan komme et hurtigt smut i naturen eller Skulpturparken på deres egne korte ben. På Bifrost kan de kun nå fodboldbaner ved egen kraft.

(Farum, 2018-06-13)

#62

Fordi Kildehuset skal blive,hvor det er.

(Farum, 2018-06-13)

#64

Det ville være en katastrofe at nedlægge de sidste små perler af daginstitutioner som ligger naturskønt og ekstremt tæt på skoven. Kommunen vil ALDRIG få mulighed for at have så perfekt beliggenhed for en integreret daginstitution.

(Farum, 2018-06-13)

#65

Fyrre år som lærer i den danske folkeskole, mor, mormor og farmo ogmange år som formand i en daginstitution har lært mig at små enheder fungerer bedre end kæmpestore enheder.

(Farum, 2018-06-13)

#75

Som mormor til et børnehavebarn (tidligere vuggestuebarn) i kildehuset trygler jeg om at kildehuset bliver bevaret som det er, det giver trygge og glade børn, som en dag skal blive gode og ordentlige voksne

(Skovlunde, 2018-06-13)

#76

Kildehuset er en fantastisk lille integreret institution, hvor den skønne beliggenhed ved skov, sø og offentlig transport aktivt bliver brugt i børnenes hverdag. Kildehuset skaber også liv på Hovedgaden, når de små børn skal bringes og hentes - og ikke mindst samvær blandt børnefamilierne i lokalsamfundet. Det styrker alt sammen børnenes sociale færdigheder og skaber et tiltrækkende lokalsamfund i Furesø. Kildehuset på Hovedgaden er værd at bevare! Lad os fortsat gøre Furesø Kommune til et attraktivt sted at bo - også for børnefamilier.

(Farum, 2018-06-13)

#77

Små institutioner giver menneskelighed,alle kender alle,hvilket giver engagement,nærvær,sammenhæng,samhørighed,overskuelighed,nærvær,værdig

(Højbjerg, 2018-06-13)

#80

Bevare mit barnebarns institution

(København, 2018-06-14)

#85

Jeg skriver under, fordi jeg mener politikerne i Furesø kommune ikke har lyttet og inddraget de berørte borgere i deres beslutning.

(Farum, 2018-06-14)

#89

Jeg ønsker at bevare en institution som åbenlyst leverer kvalitet for såvel forældre, børn og ansatte. Der bør i det hele taget fokuseres mere på kvalitet i stedet for output - det handler om små børns tryghed!

(Farum, 2018-06-14)

#96

For børnenes skyld!

(Ikast, 2018-06-14)

#101

Jeg underskriver fordi min bedstevens datter er i denne børnehave, og jeg ønsker ikke at hun skal skifte børnehave. Det er bedst for børn at have faste rammer.

(Lyngby, 2018-06-14)

#102

Fordi så mange forældre kæmper en brav kamp for at beholde de små institutioner, som nogle børn trives bedst i. Det er så vigtigt med de små institutioner!!!

(Farum, 2018-06-14)

#106

Jeg skriver under fordi jeg ikke ønsker mine børns institution skal forsvinde

(Farum, 2018-06-14)

#107

Fordi jeg vil støtte at børn har et godt sted at være.

(Nørrebro , 2018-06-14)

#114

Jeg skriver under fordi jeg gerne vil bevare kildehuset som det er

(Farum, 2018-06-14)

#119

Fordi jeg er mormor til Tre børn , nr 3 skal i vuggestue om ca 6 mdr
Kommunen har tidligere nedlagt velfungerende insttion i Hareskov by, man troede at der kunne tjenes mange penge på salg af hus , det er endnu ikke blevet solgt .

(Værløse, 2018-06-14)

#121

Det er da helt hul i hovedet at så mange børnehavebørn, vuggestuebørn og SFO-børn skal afleveres af forældre et sted med så kummerlige til-og fra-kørsels forhold. Derudover er bifrosts lokaler noget af det mest blodfattige jeg længe har set.
Det er en kæmpe forringelse af alt for mange børne- og forældre-liv.

(Farum, 2018-06-14)

#125

Kildehusets placering er unik. Jeg ønsker at så mange små borgere i Farum kan få både sø, skov, bus og hverdags oplevelser i “gåhøjde” fra første dag de træder ind ad døren til institutionslivet.

(Farum, 2018-06-14)

#126

Unikt sted som skal bevares

(Farum, 2018-06-14)

#128

Det er så vigtigt at bevare de små institutioner. De fleste børn trives bedst et sådan sted.
Vigtigt at institutionerne ligger spredt ud i lokalområdet, og ikke samles i et knudepunkt, som trafikalt allerede er ekstremt overbelastet om morgenen især.

(3520 Farum, 2018-06-14)

#131

Kildehuset har en unik placering. Forældrene er blevet bedt om at komme med forslag til Kildehusets fremtid og de ønsker at bevare Kildehuset på nuværende adresse. Lokalerne ved Solvangskolen er håbløse og ganske ucharmerende og ingen har et realistisk bud på hvad det kommer til at koste, at sætte lokaler og legeplads bare nogenlunde i stand.

(Farum, 2018-06-14)

#132

Jeg gerne vil støtte unge udsatte, i dagtilbud.

(Næstved, 2018-06-14)

#134

Vi ikke gider en institutions-getto ved solvangsskolen! Og fordi der er kastet så mange timer og ressourcer i at beskrive personale og børns ønsker til fremtidens Kildehuset på Farum Hovedgade - det er at gøre grin med borgerne og de ansatte i furesøs tid hvis man ikke respektere borgerinddragelses-processen!

(Farum, 2018-06-15)

#135

Har et barn det går i Bifrost i øjeblikket og syndes ikke at stedet passer til børnehave. Problemer med parkering, dårligt indeklima, kræver del del ombygning hvis det skal passe til børnehave. Uforståeligt at fratage Solvang Ffo Bifrost, det har givet børnene mindre mulighed for udfoldelse og et større børnetal i den nuværende Ffo. Det betyder flere konflikter og mindre udvikling for 3 klasse som har brugt Bifrost.

(Farum , 2018-06-15)

#138

Organiseret sted hvor alt fungerer

(Farum, 2018-06-15)

#141

Jeg skriver under både som mormor men også som pædagog. Jeg har været ansat i Værløse nu Furesø kommune i mere end 25 år og har været stolt af, at vores kommune har haft et værdisæt, der var meget børnevenligt.
Jeg har modtaget mange familierne, som netop er flyttet til kommunen, fordi man havde disse værdier.
Der skal være plads til alle børn og der er en del børn, der ikke trives i de store "børnefabrikker" som nu er blevet så moderne for kommunerne- måske er det ikke børnene- man tænker på, men ren økonomi.
Alle børn har krav på at blive set og hørt, så kommer barnet i en god udvikling, som kommer til glæde og gavn for alle i fremtiden.
Det er efter min erfaring bedst i små institutioner og små grupper.
Jeg kan ikke forstå, at man ikke hører på forældrene i denne situation- de vil deres børn det bedste.
Med denne underskrift håber jeg at man kommer på andre tanker og undlader at lukke en velfungerende institution.

(Værløse, 2018-06-15)

#143

Selv om mit barn ikke går i Kildehuset, men i en anden mindre institution i Farum, er jeg helt enig i begrundelserne. Der er IKKE plads nok i Bifrost. Huset er af ældre dato og ikke lavet til mindre børn. Parkeringsforholdene er bestemt ikke optimale.
Jeg går meget ind for, at vi bevarer vores små institutioner i Farum. Jeg er helt overbevist om, at det er det bedste for de små borgere.

(Farum, 2018-06-15)

#144

Da mine børn var små valgte vi at flytte til Værløse, fordi Værløse kommune proriterede børns tarv højt. Vores børn gik på Syvstjerneskolen og den tilhørende lille institution på Brådervej var en fremragende SFO. Da det var en lille instution kendte alle børnene hinanden og alle forældrene. Derfor var instutionen næsten børnenes andet hjem., hvilket gav os begge udearbejdende forskerforældre de bedste muligheder for en god hverdag for børnene og os.. Derfor bør Furesø kommune fortsætte med at prioritere børnene lige så højt som Værløse kommune gjorde.

(Frederiksværk, 2018-06-15)

#148

Det er en vigtig sag for
min hjemby!!

(Farum, 2018-06-16)

#149

Rammerne i Bifrost er i meget dårlig forfatning. Bygninger er slidte, området omkring Bifrost er ikke drænet ordentlig så i vinterhalvåret er børnene smurt ind i mudder, hegn omkring er midlertidige og parkeringsforhold er håbløse.

(Farum, 2018-06-16)

#150

Min søn havde de bedste år i Kildehuset vuggestue og børnehave !! Dejlige omgivelser og fantastiske voksne !!

(Stouby, 2018-06-16)

#152

Kildehuset er en af få små integrerede institutioner i Farum. Den har været super god for mine 2 børn. Har en unik beliggenhed tæt på by, skov, sø, park og natur og en unik kultur et lidt specielt gammelt hus.
At lukke Kildehuset og flytte børnene til Bifrost, som har en helt vildt dårlig placering, og kræver utrolig meget renovering, er en helt tåbelig beslutning. Chokerende dårlig og kortsigtet tanke af kommune og Socialdemokratiet.

(Farum, 2018-06-16)

#153

Det er for vores børns skyld. Stop med at gøre deres forhold ringere.

(Farum , 2018-06-16)

#156

Fordi man skal bevare det der er god store institutioner

(Hillerød, 2018-06-16)

#157

Hvorfor lukke noget der fungerer?

(Frederikssund, 2018-06-16)

#162

Jeg skriver under, da jeg som PÆDAGOG STUDERENDE, selv nyder en lille institution hvor at vi har tid og plads til hvert barn og hvor dagligdagen er kærlig og intim uden at børnene eller de voksne føler at de bliver væk i en kæmpeinstitution.

(København , 2018-06-17)

#166

Det er tåbeligt ikke at bevarer en velfungerende børnehave

(Værløse, 2018-06-19)

#174

Det er vigtigt at Kildehuset bevares på Farum Hovedgade i de nuværende bygninger

(Farum, 2018-06-20)

#179

Kildehuset er en god mindre velfungerende integreret institution i Farum, hvorfor ser man ofte Socialdemokratiet love guld og grønne skove ved kommunevalget, hvorefter de absolut vil lave store institutioner, der er dårligere for vores børn og giver trafikkaos i byen, som her foreslået omkring Solvangskolen. Hvorfor ikke lytte til forældrene?

(Farum, 2018-06-20)

#181

DET GIVER BARE IKKE MENING at lukke en institution som forældre og børn elsker for at MÅSKE spare et par kroner.

(Copenhagen, 2018-06-20)

#183

Institution fungerer fint. Ingen grund til at ødelægge noget velfungerende, hvor sandsynlighed for personaleflugt er stor.

(Åhavnen, 2018-06-21)

#186

Hovedgaden bør efter min mening være et mikro-kosmos af Farums historie, kultur, identitet og muligheder. Kort sagt bør Hovedgaden afspejle byens liv. Hvis der er noget der er karakteristisk for Farum i den henseende, er det da børn og de fantastiske institutioner Farum kan tilbyde. Og netop Kildehuset er en af vores fornemmeste ambassadører, med den placering det har nu!

(3520 Farum, 2018-06-21)

#188

Kildehuset har været en fantastisk ramme for alle vores tre børn med trygge omgivelser og masser ture allerede fra vuggestueårene, som kun kan lade sig gøre fordi Kildehuset ligger så attraktivt. Den politiske proces har indtil nu været langt fra tillidsvækkende. Det er meget svært at have tillid til at det pædagogiske bliver vægtet lige så højt som økonomi. Lær af Kildehuset, giv stabilitet og støtte til de fantastiske arbejde medarbejderne udføre. Lad være at ofre et rigtig godt børneliv for en kortsigtet økonomisk besparelse.

(Farum, 2018-06-21)

#191

Helt uforstående overfor lukning.
Noget der fungere bør ikke annuleres.

(Farum, 2018-06-21)

#193

Det er vigtigt at bevare de små institutioner med nærhed til børnene og kort fra ide til handling.

(Farum, 2018-06-21)

#196

Små hyggelige institutioner i rolige omgivelser er bedst for børn - og også for forældre og personale. På papiret og i teori kan det økonomisk set bedst betale sig at samle institutioner fysisk og/ eller have større institutioner - men ikke i praksis. Det er en kortsigtet økonomisk løsningen for kommunen. De små populære institutioner er en af hovedårsagerne til at bevidste borgere tager det valg at flytte til Furesø kommune. Personale i mindre institutioner har beviseligt mindre sygdom - både grundet færre smittekilder og fordi et arbejdsmiljø der er trygt, hvor man har et stærkt tilknytningsforhold giver bedre trivsel og arbejdsglæde og dermed også færre sygedage. De samme to faktorer gælder også børnene, hvilket igen skaber færre barn-syg-dage for forældrene. Sidst men ikke mindst vil det i den grad kunne mærkes på de kommunale budgetter jo flere børn der kommer ud af institutions årene med stress symptomer pga mere uro i større og mere utrygge omgivelser. Jeg har ikke mere børn i institutionsalder, så jeg kunne i princippet være ligeglad, men jeg ved det er en kortsigtet løsning at flytte Kildehuset. Økonomer der regner på disse tal - og mener det er en god ide at flytte - er gode til tallene her og nu, men de har ingen reel chance for at kende til konsekvenserne - og får derfor ikke det store billede med.

(Farum, 2018-06-21)

#198

Ni kan väl inte mena att ni ska stänga detta så fina dagis (barnehave). Jag har hämtat mina barnbarn många gånger och enligt min mening så är det ett jättefint dagis. Så mysigt och välkomnande . Vi måste bevara även dom små enheterna där man kan lära känna all personal och barn. Stora enheter blir alltid så opersonliga. Varför lyssnas det inte till dom som är berörda. Denna fråga ställer jag mig alt som oftast.
Besviken mormor

(Norrköpinf, 2018-06-21)

#199

For at bevare de små institutioner

(Farum , 2018-06-21)

#200

Jeg synes, at Kildehuset har en særlig stemning og en fantastisk beliggenhed, der giver store muligheder for både ture i skoven og i skulpturparken - muligheder endda for vuggestuebørn. Samtidig er Kildehuset med til at give liv til Hovedgaden. Derudover er det netop et mindre miljø - der er overskueligt for småbørn.

(3520 Farum, 2018-06-21)