Drop togbroen over Vejle Fjord !!

Kommentarer

#2

Togtrafik i Danmark IKKE er brugbart til langturspendling- med mere til lokaltrafik

(Brejning, 2017-05-03)

#5

Det er spild af penge. DSB er alligevel de minutter forsinket. Desuden er det synd at ødelægge naturen omkring - både for dyr og mennesker. Personligt kommer jeg ikke til at benytte Peter Møllers strand mere, hvis togbroen bliver bygget.

(Børkop, 2017-05-03)

#8

Det er fuldstændigt tåbeligt at ødelægge så meget natur og bruge så ufattelig mange penge på at vinde tid.

(Vejle, 2017-05-03)

#9

Fuldstændig åndsvagt at bruge så mange penge på så få minutter og så for et tog, som ingen alligevel gider bruge. Og så er det et fantastisk naturområde omkring Daugaard og Sellerup, som vil blive ødelagt.

(Bjerre, 2017-05-03)

#10

Det er et fuldstændig vanvittigt projekt. Det ødelægger den smukke natur og pengene burde bruges på renovering af gamle slidte veje/broer istedet og udbyggelse af vejnettet.

(Børkop, 2017-05-03)

#14

Jes skriver under fordi denne bro ikke giver mening. Man vil gøre et stort indgreb i vores fantastiske natur for at spare 6 minutter. Tror de penge ville give mere fornuft at bruge andre steder først.

(Børkop, 2017-05-03)

#19

Fordi det på så mange måder ikke giver mening

(Brejning, 2017-05-04)

#30

Vi snakker om de ældre ikke bliver behandlet godt nok, børnehaver og skoler halter. Og så vil man bruge penge på en bro der kun forbedre transportiden med så få minutter.
Dette er ikke kernevelfærd. Flere penge til borgen selv. #fordifrihed

(Fredericia , 2017-05-04)

#32

Fordi det er et dyrt, unødvendigt og underfinansieret projekt.

(Vejle, 2017-05-04)

#33

For at bevare naturen og de store rekreative værdier i området

(Børkop , 2017-05-04)

#36

Min mand og jeg har sommerhus på Sellerup Strandvej, meget tæt på byggeriet af broen, som vi ALDRIG håber, bliver til noget. Et stort spild af vores alles skattepenge, for få minutters skyld, og ødelæggelse af den skønne natur, der er i hele området.

(Fredericia, 2017-05-04)

#37

Jeg skriver under fordi jeg finder det latterligt at bruge så mange penge på sølle seks minutter. Jeg har selv være bosiddende i Børkop området det meste af mit liv, og der var det største problem, at togene kom for sent næsten hver morgen. Så, få styr på togtiderne før der bygges en bro.

(Aarhus, 2017-05-04)

#38

Beslutningen er tåbelig.

(Solbjerg, 2017-05-04)

#43

Jeg skriver under fordi, projektet ikke blot er helt hen i skoven, men praktisk talt er noget af det mest stupide projekt mht. finansering, og ikke mindst udbyttet af en evt. Togbro. Helt ærligt.. så mange penge for så lidt tid. Og ikke mindst burde man også tænke på naturen, der vil blive ødelagt omkring denne togbro. Togene er alligevel altid forsinkede (og det ved alle, der plejer at køre med tog), så hvad gør 6min fra eller til. Det er tid til at droppe det uigennemtænkte projekt nu!

(Hørsholm, 2017-05-04)

#44

Jeg bor i et område som er særdeles truet af togbroen, og uvisheden og ventetiden er af virkelig generende karakter. Vi ved ikke om vi kan blive boende på vores skønne adresse. Det er trist når de fleste huse omkring os bliver udlejet til tilfældige lejere.

(Børkop, 2017-05-04)

#45

Fordi jeg simpelhen ikke kan forstå hvad vi skal med en togbro og så ødelægge den smukke natur

(Vejle, 2017-05-04)

#55

Det er splid af skatteborgernes penge

(Svendborg, 2017-05-04)

#56

Det er fuldstændig vanvittigt at bruge så mange penge på 6 min. og så samtidig koble en af landets største og mest centrale byer af!
Hvor mange mennesker vil få direkte glæde af en besparelse på 6 min. ?
Dette set i f.h.t. hvad broen vil ødelægge af natur og landskab, boliger m.v.
Jernbaneskinnerne og togene er gamle og slidte - få det fixet først, så er de 6 min. så rigeligt tjent ind!

(Vejle, 2017-05-04)

#57

Det er fuldstændig vandvitigt og ødelægge så meget natur for 6minutter. Og så er det spild af penge, få nu det materiel og tog net der er idag til og fungere.

(Fredericia , 2017-05-04)

#63

Jeg syntes det er vanvittigt at bruge så mange millioner til ny toglinje og en dyr togbro, kun for at spare 6 til 8 minutter på togturen

(Vejle, 2017-05-04)

#66

Broen er jo unødvendig! Den kommer til at genere langt mere end gavne! Desuden er DSB altid forsinket...

(Vejle, 2017-05-04)

#68

Den er totalt overflødig, byg en Kattegatforbindelse i stedet

(Kolding, 2017-05-04)

#69

Togbroen skæmmer et særdeles smukt naturområde på begge sider af fjorden, og så er det helt galimatias at broen er så dyr for så lille en tidsbesparelse der snildt kunne hentes andre steder.

(Andkær, Brejning, 2017-05-04)

#71

Spild af penge!

(Kolding, 2017-05-04)

#72

Tåbeligt at opføre en bro som er så dyr og ødelægger de få skønne områder vi har tilbage.

(Hedensted, 2017-05-04)

#75

Det er spild af penge.

(Daugård , 2017-05-04)

#76

Jeg ønsker at bevare Vejle som byen er i dag

(Vejle, 2017-05-04)

#77

De 6 min er da alt for dyrere og Vejle er jo ikke en lille by.

(Børkop, 2017-05-04)

#86

Planen om togbro/togtunnel er idioti, det er blot et politisk prestigeprojekt og spild af penge.

(Vejle, 2017-05-04)

#87

Vil ikke have vores flotte natur ødelagt

(Børkop, 2017-05-04)

#93

Jeg skriver under, fordi jeg synes det er alt for få fordele sammenlignet med de store ulemper ved broen, inkl. den høje pris. Et naturskønt område hvor jeg selv har holdt til i flere år vil miste en masse charme. Det er ikke det værd!

(Fredensborg, 2017-05-04)

#95

Gør de eksisterende forbindelser bedre og sørg for tog til tiden, der er flere minutter at hente.

(Vejle, 2017-05-04)

#96

Jeg skriver under fordi det er fuldstændigt tåbeligt og uden nogen faglig begrundelse at den bro skal bygges og de penge vil gøre bedre gavn mange steder

(Vejle, 2017-05-04)

#99

Det er et meningsløst projekt. Tager selv togstrækningen fra Jylland til Kbh og det der betyder noget er tog til tiden, siddepladser samt adskillige afgangstider.

(Daugård, 2017-05-04)

#102

Jeg skriver under fordi jeg er enig med de udsagn der er blevet fremstillet af Venstre i Børkop. Yderemere skriver jeg under, grundet frygten for en trafikal togrute vil blive sljøfet ifb. med byggeriet.

(7323 Give, 2017-05-04)

#103

HDR lyst

(Vejle, 2017-05-04)

#104

Spild af penge for at spare 5 min.

(Vejle, 2017-05-04)

#108

Det er en skør ide.

(Vejle, 2017-05-04)

#109

Det er et vanvittigt projekt, 6,3 mia kr for at spare sølle få minutters transporttid ! For ikke at tale om, hvad det gør ved den smukke natur.

(Vejle, 2017-05-04)

#110

Det er helt hen i vejret at bruge så mange penge - ødelægge den smukke natur - skippe Vejle - for sølle 6 min. !! Det er simpelthen idioti -

(8722 hedensted, 2017-05-04)

#112

Jeg ikke ønsker Brejning skal ødelægges

(Børkop, 2017-05-04)

#113

Jeg er født og opvokset i Vejle. Og jeg vil altid betragte Vejle som hovedby i Trekantområdet.
Det vil være en komplet unødig brug af offentlige midler at bygge den bro p.gr.a. 6 minutter. Disse penge må kunne bruges på noget mere fornuftigt. Så vigtigt er det heller ikke med den timeplan. Bevar den natur vi har.

(Struer, 2017-05-04)

#116

Helt tovlig ide, og skidt for miljø og mennesker derude...og de par minutter, vanvittigt projekt.

(Vejle Øst, 2017-05-04)

#117

Det er vanvittigt at ødelægge så meget natur- og dyreliv på grund af en urimeligt kort tidsbesparelse. Tragisk at tanken overhovedet har fået gang på jord.

(Egtved, 2017-05-04)

#119

Hele "Togfonden" er en misforståelse.

(Fredericia, 2017-05-04)

#121

Fordi jeg bor i Vejle, og ikke kan se det fornuftige i den bro!!

(Vejle, 2017-05-04)

#125

Komplet latterligt at bruge så mange milliarder på at komme 6 minutter hurtigere frem. Brug hellere pengene til bedre formål.

(Vejle, 2017-05-04)

#128

Fordi det er tåbeligt at bruge så mange penge for at spare 8 min. Samt ødelægge den dejlige natur.

(Vejle, 2017-05-04)

#129

Det er fuldstændig unødvendigt at ødelægge naturen for at vinde 6 minutter. 6 minutter kan ikke betyde så meget for nogen at de er 4,3 milliarder værd.
Pga priserne har de ung(fremtidens kunder) f.eks forlængst fundet andre transportmuligheder

(Vejle , 2017-05-04)

#134

Broen bliver ALT for dyr i forhold til tidsbesparelsen og den gene, den får på naturen

(Seest Bakke 33B, 2017-05-04)

#135

Nyder den smukke natur og freden i Sellerup Strand og omkring Holster Hage

(Fredericia, 2017-05-04)

#136

Vi bor meget meget tæt på brejning station. Sidste hus på møllevang. Vi flyttede til i 2004 og ville egentlig gerne lave forbedringer på huset. Men vi aner ikke hvad vi skal og ikke skal .. fremtiden er usikker.

(7080 børkop, 2017-05-04)

#140

Fordi ideen ikke på nogen måde giver mening i forhold til pris og den sparede tid.

(Vejle, 2017-05-04)

#143

Det ikke giver mening!

(Vejle, 2017-05-04)

#146

Daugård Stationsby hvor jeg bor bliver ramt af linieføringen, vejen mellem stationsbyen og Daugård bliver lukket :-(

(Daugård, 2017-05-04)

#147

Det er fuldstændigt unødvendigt med den bro der yderligere vil ødelægge vores dejlige natur ved Vejle Fjord! Fredag 28.04.17 var jeg med tog til og fra København. Både på udrejsen og hjemrejsen var toget op til 28 minutter forsinket! Udturen af at 3 vogne ikke kunne kobles sammen i Fredericia med det resultat at alle måtte flytte ind i vogne hvor der ikke var pladsreservation, 28 minutters forsinkelse. Hjemturen samme dag forsinket 15 minutter, et godstog uden lokofører holdt på skinnerne ved Nyborg spærrede for kørsel af lyntoget fredag eftermiddag! Mange passagerer nåede ikke deres togskifte i Odense og andre mod Padborg, det gav panik i Fredericia! Jeg tænkte det er hul i hovedet, så få da toget til at køre som planlagt og hvis der skal spares 8 minutter over en ny Vejle Fjordbro -HVOR SKAL DE MINUTTER KOMME FRA? Med venlig Hilsen Annelise Debois, Vejle øst

(7120 vejle øst, 2017-05-04)

#148

Det vil ødelægge natur og fjord, blot for en politiker-drøm om noget de kalder timedrift. Det vil være absolut mere samfunds-økonomisk fornuftigt at bruge pengene på at få tog til tiden i stedet; udbedre skinnenet og nye ( ikke italienske ) tog

(Skibet, Vejle, 2017-05-04)

#149

Jeg skriver under fordi jeg bor i Brejning. Jeg elsker vores Natur her nede og synes ikke Ålborg-Kbh på 8min kortere tid er mere værd end det! også 4,3 milliarder må kunne bruges på noget meget bedre!

(Brejning, 2017-05-04)

#153

Hold jer væk fra vores smukke natur

(Vejle, 2017-05-04)

#159

Togbroen over Vejle Fjord er spild af penge og afskærer Vejle. Tog er en forældet rejseform, hvor tit bruger du selv tog.? Spørg togrejsende, hvad der betyder mest: Tog til tiden uden skift, eller få minutters besparelse. Brug pengene RIGTIGT!

(Børkop, 2017-05-04)

#161

Vil gerne beskytte naturen, en tunnel løsning ville være bedre, men få nu alle skinnerne ordnet og sporene eletrificeret, oplad os så se om der er penge til bage, eller om den indsats opfylder timeplanen.

(Vejle ø, 2017-05-04)

#165

Fordi så mange penge bør bruges på renovering af vores banenet og velfungerende tog

(Børkop, 2017-05-04)

#169

Jeg er fuldstændig uenig med ideen med dette projekt. Kunne vi bare få DSB til at fungere i normal drift ville meget være nået.

(Vejle Øst, 2017-05-04)

#170

Det er meningsløst, at bygge sådan en bro, for at spare så få minutter.

(Vejle, 2017-05-04)

#173

Så få vil have glæde af den og så mange vil opleve generne der af....

(Hedensted, 2017-05-04)

#174

Fordi det er en dyr og dårlig ide

(Vejle, 2017-05-04)

#175

Jeg er sommerhusejer ved Sellerup Strand

(Vejle, 2017-05-04)

#176

For dyr og for ødelæggende for naturen

(Hornsyl , 2017-05-04)

#177

Totalt spild af god natur og ikke mindst spild af penge!

(Fredericia, 2017-05-04)

#181

Det vil ødelægge Vejle Fjord fuldstændig, hvis den smukke natur skal spoleres af en bro, de færreste har glæde af.

(Ringsted, 2017-05-04)

#182

Ingen mindst af alle - dem der har taget beslutningen vil rejse med tog fra København til Aalborg selvom de kan spare lidttid. De flyver selvfølgelig

(Vejle, 2017-05-04)

#184

Det er det mest sindssyge projekt, jeg nogen sinde har hørt om. Drop det dog - jo hurtigere, jo bedre og brug så pengene på noget andet fornuftigt - fx på vores nedslidte skoler, giv de ældre mere hjemmehjælp mv.

(7080 Børkop, 2017-05-04)

#188

Jeg skriver under, fordi jeg synes at projektet er både udnødvendig og urealistisk i forhold til den praktiske gevinst samlignet med budget og konsekvenser for de naturskønne områder, som projektet skærer lige igennem. Jeg har boet syd for Daugaard i mine teenage år, og har desuden tilbragt 3 højt værdsatte år på kostgymnasium på Vejlefjordskolen, hvor en den stille og relativt uspolerede natur, i mine øjne, var en skolens største skatte. Jeg ser nødig denne natur og, tilsvarende, det fredede dyreliv på sydsiden af fjorden lide under et uholdbart projekt.

(Aalborg Øst, 2017-05-04)

#189

Det giver simpelthen ingen mening for at spare sølle 6 min. Brug pengene på tog der faktisk kan køre i stedet.

(Hedensted, 2017-05-04)

#192

Det er vanvittigt, at bruge så uendelig mange pege på, at få mennesker vil kunne spare 6 min. Vejle har mange arbejdspladser, og har efterhånden også mange uddannelsesinstitutioner, og de skal ikke afskæres pga en togbro.

(Brejning, 2017-05-04)

#194

Spild af penge

(Vejle, 2017-05-04)

#195

Det er et vanvittigt projekt, der ødelægger omgivelserne og at spilde skatteborgernes penge. Brug dem på mennesker, miljø mv istedet - og skam jer iøvrigt fordi i overhovedet har overvejet den bro!

(Vejle, 2017-05-04)

#196

Søn på en generations gård

(Daugård, 2017-05-04)

#197

Er helt enig i Venstre Børkops vedlagte betragtninger....

(Vejle, 2017-05-04)

#198

Jeg synes det er åbenlyst for enhver, at det er en dårlig ide.

(Vejle , 2017-05-04)