Reel involvering og mere tid til arbejdet med at binde Klokkerparken og Bispehaven sammen

Der arbejdes lige nu på en grøn kile, der bl.a. skal skabe en tættere grøn forbindelse mellem Klokkerparken og Bispehaven.

For os der bor på de to veje ”Klokkerfaldet” og ”Klokkerbakken” er Klokkerparken et centralt omdrejningspunkt.  Parken er så at sige hjertet i dette unikke og velplanlagte område. Parken binder området sammen, og alle beboer i området har et forhold til parken. Enten som skolevej, forbindelses-sti, løberute, hundelufter-område, legeområde, gåtursområde mm.

Området kom til verden via byplanvedtægt nr. 4 fra 1963. Området er skabt ud fra en vision om at lave et sammenhængende boligområde med gode boliger, trafiksikkerhed og gode udnyttelsesmuligheder. Planen var at skabe et område ”[der] er bedre end de villakvarterer, der ellers vokser op omkring vore byer”. Planen er lykkedes.

Processen med at etablere den grønne kile er startet op med en meget kort tidshorisont. Den fase er startet med et hurtigt indkaldt møde den 10. april og fasen afrundes med et  møde den 29. april. Og påsken ligger vel at mærke midt i denne periode. En sådan grundlæggende omdannelse af området kræver mere tid til omtanke og involvering, og vi ønsker reel indflydelse på udviklingen af vores område under ordentlige rammer:

• Vi ønsker, at Aarhus Kommune sætter mere tid af til processen, så beboer, der bor tæt på parken får en reel mulighed for at blive involveret.
  • Vi ønsker at få god tid til at forholde os til kommunens ideer og de konsekvenser de kan have for området.

Michael Sloth, Facebook-gruppe "Klokkerparken - beboergruppe"    Kontakt forfatteren af dette andragende