Positiv tilmelding for modtagelse af reklamer tak

Danskere tvinges pt. til at afmelde uønskede reklamer og ugeaviser. Dette via PostNords "Reklamer Nej tak" ordning, hvortil de sendes et ”Nej tak mærke” med posten, som de kan sætte på deres postkasse. Systemet er vendt på hovedet. Der burde i stedet være tale om en tilmeldingsordning, hvor folk kan sige til, såfremt de ønsker reklamer.

Video på facebook

Vi lever i en tid hvor vi alle bør sætte hårdt ind på at være miljøvenlige. Derfor skal systemet laves om på netop dette punkt, da det går stik imod vores miljøpolitik.

Dette vil ikke blot skåne miljøet for tonsvis af spildt papir, men også ligeledes fri os for unødigt bureaukrati. Den nuværende ordning tildeler klistermærker, med tidsbegrænset virkning. Dette er til gene for samtlige, der ikke har ændret deres holdning siden sidste afmelding.

Mange oplever (på trods af at have klistermærket) at få reklamer fra pizzeriaer, kirker, lotterier mm. og der bør tages stilling til hvorvidt det skal være lovligt at omgå ordningen, blot ved at pakke reklamen ind i yderligere spildt papir.

(Teksten er taget direkte fra det nu afsluttede borgerforslag "Reklamer Nej Tak ➝ Reklamer Ja Tak")

De indsamlede underskrifter vil blive afleveret til Miljøministeren.

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.