NEJ til heldagslegestue i Nordenskov

Kære alle

Denne underskriftindsamling har til formål at vise stor utilfredshed med heldagslegestue i Nordenskov. Vi håber på sigt, at denne samling kan være endnu et lod på vægten til at få legestuen nedlagt igen.

Etableringen af heldagslegestuen har dagplejeren i centrum, og ikke barnet.

Projektet "Fra intension til handling", som dagplejerne arbejder efter, har til formål at styrke børns læring og trivsel. Med udgangspunkt i, at man hos Kommunen er bevidst om at forskningen viser, at børn der er blevet velstimuleret socialt og sprogligt, har bedre forudsætninger for at klare sig i voksenlivet, undrer vi os over, at der så bliver valgt at etablere en heldagslegestue, hvor børnene bliver overstimuleret, og skal forholde sig til langt flere børn og voksne, internt i dagplejen samt elever på efterskolen, end det er rimeligt man kan forlange af børn i den alder.

Vores børn i Nordenskov har ligeledes, igennem lange perioder, været udsat for mange forskellige sociale arenaer, når de befinder sig i dagplejens varetægt. Vi oplever at vores børn bliver "kastet" rundt hos mange forskellige gæstedagplejer, nogle har været oppe på 2- 5 dagplejer på kun én måned, og mange børn har i deres dagplejetid været hos samtlige dagplejere. Dette finder vi forældre dybt problematisk og uacceptabel. Hvornår er det at vores børn får ro til at være børn, ro til at lege, udvikles og trives?

Intentionen god – handlingen knap så god.

Tina Jessen
Kristina Gintberg
Jesper Beck Jensen
Anne-Mette Rimme