Mere stabilt internet AAB Vejle

Denne underskriftsindsamling er startet for at gøre AAB og Dansk kabel-tv opmærksomme på at det ikke er rimeligt vi gentagne gange skal finde os i nedbrud. De fleste oplever i gns. 8 nedbrud pr md., nogen afdelinger oplever nedbrud dagligt. Det burde være muligt at leverer et internet der er mere stabilt end det nuværende og kan Dansk kabel-tv ikke løse opgaven, må AAB finde en udbyder der kan.

flg. Mailkorrespondance som bevis for at vi har forsøgt at få Dansk kabel-tv i tale. Jeg har fjernet navne på dem jeg sendte på vegene af,da jeg ikke er sikker på de der gav samtykke til mailen vil have deres navne på her. Men der er tale om 25 mennesker.

D. 9/4-16

Til rette vedkommende ved Dansk Kabel tv

Vi er nogen stykker fra Vejle som har internet ved jer. Vi har fundet hinanden i en Facebook gruppe pga endnu et udfald ved jer. På jeres hjemmeside reklamerer i med "stabilt bredbånd til fast lav pris". Denne fortælling kan vi ikke genkende. Vi har ofte udfald på vores internet og kan ikke komme på i flere timer ad gangen. Vi håbede det blev bedre da der kom nye kabler og bokse, men nej det fortsætter. Idag, d. 9/4-16, kan vi følge med på driftsinfo på jeres hjemmeside og se ca. hver 2. Time at nettet er nede og i knokler for at identificerer og løse problemet. Det ser ud til der er skiftet en del, så vi håber på det efterhånden er en langsigtet løsning. Vi synes simpelthen ikke det kan være rigtig at vi betaler for at have et stabilt internet i vores hjem og vi samtidig er nødt til at bruge mobildata flere gange i md, for nogen dagligt, fordi det vi betaler til ganske enkelt ikke virker optimalt.
Er Det muligt at finde en langsigtet løsning så vi kan få det stabile internet i lover?

Ninna Bodilsen på vegene af:

---------------------

D. 11/4-16

Hej Ninna,

Tak for din henvendelse.

Der var problemer igår i Vejle, ja. Årsagen var et brud på en fiber.
Det er desværre rigtig svært at helgardere sig imod sådan en årsag.

Vi gør alt, hvad vi kan for at have en så høj "oppe-tid" som muligt.
Så snart vores kunder er uden internet af den ene eller anden årsag, er det bestemt noget, som tages alvorligt.

Det skal haves i mente også, at det ikke er alle driftsforstyrrelser, som vi er helt herrer over.
Der kan være strømarbejde, overgravede kabler, brud på en fiber m.v.
Dermed ikke for at fratage os ansvaret, overhoved! Men blot for informationens skyld.

Beklager de gener dette har medført.
Vi ser frem til fremadrettet mere stabil forbindelse :-)

God mandag.

Med Venlig hilsen
E / Konsulent - Kundeservice, Teknisk Support & NP

---------------

D. 16/4-16

Hej E

Vi må jo så her endnu en lørdag formiddag konstaterer at vi igen igen IKKE har net. Så den fremadrettede mere stabile forbindelse holdte 1 uge. Flere i AAB melder om at der er driftsforstyrrelser ofte 8 gange i md og enkelte afd oplever det på daglig basis. Det er simpelthen ikke godt nok. Der må noget kompensation på banen ellers må vi igang med at presse på over for AAB men en anden leverandør. Mange af os skal bruge nettet til at passe vores arbejde eller skole og det er ofte umuligt med nuværende status.

Vi er udemærket godt klar over at man ikke kan helgarderer sig, men det her er simpelthen FOR tit!

Ninna Bodilsen