Krav om overholdelse af vedtægter hos FAB Frederikssund

I Maglehøjparken har der været afholdt en urafstemning omkring opførelse af en legeplads. Et Ja til denne afstemning medførte at afdelingen skal optage et lån og at lejer får en huslejestigning ud over det sædvanlige. Det handler ikke om legepladsen, men om processen da det kun er på et beboermøde der kan tages beslutning om en urafstemning, men emnet har ikke været debatteret på et beboermøde.

Jeg har ved flere lejligheder gjort opmærksom på at der ikke er mandat for for urafstemningen men er blevet ignoreret. Efter urafstemningen har jeg igen debatteret sagen, denne gang med FAB ansatte, Jesper, som styrer kontoret. Jeg har således en e-mail hvor han indrømmer at man ikke fulgte vedtægterne og endnu en e-mail hvor han fastslår at han ikke har tænkt sig at rette op på den aktuelle sag. Man kunne let have indkaldt til et nyt beboermøde for lige at få formalia på plads, men det vælger man ikke at gøre. Man foretrækker altså at stifte gæld udenom det vores vedtægter tillader. Hvad bliver det næste? Hvad skal der til før beboeres bekymringer om procedurer hørt? Hvad er ellers blevet sneget ind ad bagdøren ved snyd?

Skriv under hvis du også synes at FAB skal overholde egne regler. På forhånd tak!

Citat fra Jespers emails: "Det er beboermødet der beslutter om en sag skal sendes til ur-afstemning (jf. normalvedtægten ”18 stk. 4), dog skal en sag sendes til ur-afstemning såfremt udfaldet af sagen kan medføre mere end 15% i huslejestigning (jf normalvedtægten §19 stk. 4)."