JA TAK TIL FLERE FOLKEAFSTEMNINGER

Vi er folket. De retmæssige magthavere i demokratiet. Vores formål er ikke at vælte demokratiet, men at vælte dem der perverterer det! STØT FORMÅLET - KLIK HER!

Over 190.000 underskrifter til "Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs" vidner til at folket i Danmark er politisk engageret. Men skrivunder.net har ingen politisk indflydelse. Sandt nok, kom det i medierne at så mange havde underskrevet. Men til hvilken nytte? Politikerne hørte ikke efter.

Ligesom med alle andre underskriftindsamlinger her på skrivunder.net er ingen politikere forpligtet til at gøre noget ved det. Det er så at sige, spild af tid at underskrive herinde. Der er jo alligevel ingen, der har magt til at gøre noget ved det, som hører efter. MEN DET BEHØVER IKKE AT VÆRE SÅDAN!

Folkets Frie Valg er folkets parti. Det er et nyt politisk parti der har et formål: AT GIVE MAGTEN TIL FOLKET!

Vi ønsker en regering af folket, til folket og for folket. Et ægte demokrati, hvor:

Du har lov til selv at fremstille lovforslag, der kan gøres til genstand for en folkeafstemning.
Hvis du kan samle et bestemt antal underskrifter, der støtter din ide.

Du har ret til at stemme nej til politikernes lovforslag.

Dette kan kun lade sig gøre hvis vælgerne for direkte indflydelse på den politiske beslutningsproces. Og da det er grundloven der tildeler magten i Danmark må Danmarks Riges Grundlov ændres, så det er folket, ikke kun "kongen og folketinget i forening", der har lovgivende magt.

Folket skal have mulighed for bekræfte eller forkaste et forslag fra parlamentet, dette kaldes referendum.

Et bestemt antal vælgere skal kunne fremsætte et forslag til folkeafstemning, dette kaldes folkeinitiativ.

Ved folkeinitiativ har vælgerne mulighed for selv at fremsætte og udforme lovforslag, der gøres til genstand for folkeafstemning - enten umiddelbart (direkte) eller efter en forudgående behandling i Folketinget (indirekte).

Vælgerne får dermed lovgivende magt.

En vedtaget eller påtænkt beslutning fra Folketinget skal kunne gøres til genstand for en folkeafstemning.

Vælgerne får dermed vetoret.

Vi ønsker en regering der ikke tager beslutninger uden opbakning fra befolkningen.

Partiet vil indføre det "Flydende Demokrati" hvor du kan vælge om du vil være direkte medbestemmede på det politiske beslutninger, om du vil lade andre tage beslutningerne for dig, eller en blanding af førnævnte.

Info@folkets-valg.dk
www.Folkets-Valg.dk