Imod for mange biler og ønsker parkering zoner på østerbro

Vi bor på Østerbro og elsker det. Men trafikken og al for mange fremmed biler på Østerbro har gjort livet surt for os, især for dem som bor langs jagtvej tæt på fælledparken, hvor der altid et eller andet aktivitet er kørende, Fodbold, koncerter, sports aktiviteter DHL løb osv.

Biler som suser rundt i de smalle gader for at finde en GRATIS parkeringsplads. De ekstra biler gør gaderne farligere for os og vores børn og Når det gælder parkeringspladser for beboerne er det næsten uuligt at finde en plads når vi kommer hjem fra arbejdet eller indkøb, hvor til sidst  bliver mange af os nødt til holde ulovligt efter halvtime forsøg på at finde en ledig plads.

Når om morgen man vi skal på job igen er der en "dejlig" overraskelse på flere hundrede kr. under vinduesviskeren.

Det ser ud at KK gør det rigtigt godt på det område, da deres parkeringsvagter står op fra 6 om morgen og arbejde sent for at give os beboer en glædelig overraskelse.

Flere kommuner i samme situation har gjort noget ved sagen. Frederiksberg kommune, Tårnby kommune  har gjort deres kommune til Max 2 timer zone.

Hvor fremmedbiler ikke må holde længere end 2 timer. Da det fleste aktiviteter på østerbro tager længere end to timer, vil mange i så fald vælge at tage offentlig transport til at komme til Østerbro og lade bilen står hjemme.

Med en 2 timers zone vil vi få mindre biler på østerbro, mindre trafik, bedre milijø, roligere gader og måske et bedre parkerings plads for os som bor her.

Derfor ønsker vi følgende parkerings regler indført på hele Østerbro.

- 2 timers parkeringszone i hele Østerbro.

- Mulighed for at købe parkerings licens til beboer.

- Mulighed for at købe gæste parkering for beboers gæster, her skal beboerne bruge deres Nemid at registrerer deres gæster som holder mere end to timer.