Hvorfor bespare når vi kan bevare?

Ilskov-Skovmyren-1.jpg

Hvorfor bespare når vi kan bevare?

Ilskov viser gang på gang at vi er byen med de mange muligheder, og at vi kan fordi vi VIL. Mange frivillige yder hver dag en kæmpe indsats for hele tiden at gøre Ilskov attraktiv både for byens + oplands borgere, men også for tilflyttere. Bestræbelserne på at få Ilskov på ”Bykortet” igen er lykkes.

Ilskov er atter blevet en attraktiv landsby for tilflyttere, og især for unge mennesker med eller uden børn viser stor interesse for Ilskov.

Derfor er det også trist som forældre at modtage en besked fra Skovmyrens bestyrelse om, at institutionens økonomi er så presset pga. faldende børnetal i en periode i børnehaven, at man i yderst konsekvens er nødsaget til at gennemgå en større besparelse. Det kan have den konsekvens at man ikke har nok personale til at dække åbningstiderne i Skovmyren.

Ilskovs eksistensgrundlag er truet hvis Skovmyren atter må gennemgå en besparelse. Ilskov kan som landsby ikke alene overleve på at have et attraktivt foreningsliv, Ilskov forbliver kun attraktiv såfremt vi også kan tilbyde gode børnepasningsmuligheder og skolegang.

Som forældre har vi forståelse for at økonomien skal kunne hænge sammen. Når det er sagt viser det sig at 2017 og 2018 bliver to store årgange i Ilskov. Det betyder på sigt, at børnetallet i børnehaven igen vil stige.

Det har betydet at ventelisten til Skovmyrens vuggestue er lang, og at flere forældre ikke har kunnet- eller kan få en plads i vuggestuen foreløbigt. Forældre fra Ilskov, kan have meget svært ved at nå at aflevere og hente børn i forskellige byer før og efter arbejde. Skovmyrens integreret institution er for mange forældre den bedste løsning.

Løsningsforslag:

Opnormering med mindst 4 pladser i vuggestuen.
På den måde bliver Skovmyren mere rentabel og ventelisten på børnepasning nedbringes og Ilskov borger spares for kørsel med børn til andre byer.

Så sæt din underskrift for en bevar mulighed for børnepasning i Skovmyren!!

Mødregruppen i Ilskov    Kontakt forfatteren af dette andragende