Greve Gymnasium: Frit valg om lancierpartner den 21/4-16

GREVE GYM

Som traditionen tro skal alle afgangselever danse les lancier i PLENUM til galla d. 21. april. Derfor har 3.G'erne og 2. HF'erne fundet en galla-/dansepartner. Ofte er denne partner en klassekammerat, men kan også være elever fra andre klasser eller årgange, sågar gamle elever der er velkommene til denne formidable fest (som vi trodsalt har ventet på i 2-3 år).

Dog udmeldte en lærer d. 8/4-16 altså blot 13 dage inden galla, at det ikke var tilladt at danse med elever på tværs af årgange. Dog først efter en elev spurgte, havde vedkommende ikke spurgt, var det nok først blevet sagt senere.

I dag (12/4-16) skriver en anden lærer: "Hvis man vil danse med en ikke-afgangselev kan det først ske i den anden runde lanciers som er åben for alle." Blot 9 dage inden galla...

Vi elever mener dette er uretfærdigt, eftersom

• Vi allerede har fundet en partner, og ikke alle har en partner der er afgangselev.
  • Til galla 2015 var der elever der ved 1. runde og indmarch havde en partner, der IKKE var afgangselever.
  • Det er afgangselevernes fest, vores aften, vores valg, vores partner. Derfor har vi ret til, at danse med hvem vi end har lyst til.
  • At det officielt bliver udmeldt under 2 uger inden galla.
  • Vi har ikke fået dette meddelt i starten af skoleåret og da det var anderledes sidste år, regnede vi med samme "regel" i år.
  • Det står ingen steder på skrift, heller ikke på skolens hjemmeside.

Vi ønsker ikke at skabe problemer, vi kræver blot at vi må danse med hvem vi end har lyst til ved 1. runde samt indmarch. Dette ønskes, da det er vores gallafest, og vi ser frem til en mindeværdigt aften!

Så skriv under hvis I er enige i dette, om så I er elever på Greve Gymnasium eller ej. Vær med til at vise jeres opbakning, så vi kan fortælle kontoret, at vi er triste over dette og vi vil sætte pris på den samme fremgangsmåde som forrige år.

Mvh.
Eleverne på GG