Behandlingsgaranti for høreapparatbehandling

Quoted post

Erik Ingerslev, Nordjylland

#11 Set fra Nordjylland.

2012-11-22 13:21

Forstår ikke helt bekymringerne.
I min egen situation var jeg hos ørelæge i december 2011 og fik at vide at jeg havde behov for høreapperater. Jeg fik også at vide af ørelægen at der var mindst et ½ års ventetid i Nordjylland for at komme til undersøgelse på den offentlige klinik. Derfor ville han anbefale jeg gik til en privat, så jeg kunne få dem hurtigere. Jeg sagde nej tak! Jeg kunne godt vente til jeg kunne komme til i det offentlige system.
Hvor lang tid gik der så? Ja jeg kom til undersøgelse i februar 2012......altså ca. 8 uger efter, og fik udleveret mine hørerapperater i marts 2012. Det er vel ikke for længe at vente når man ikke er i en akut situation?
Det her drejer sig mere om hvad det er for en pris de private skal have for høreapperater. Efter min opfattelse er den pris de private vil have helt urimelig i forhold til det et hørerapperat koster. Ønsker en borger alligevel at bruge en privat aktør er det vel rimeligt at man selv betaler forskellen på hvad et hørerapperat koster det offentlige og den pris som en privat aktør vil have.

Svar

Bruger01

#12 Re: Set fra Nordjylland.

2012-11-22 15:29:25

#11: Erik Ingerslev, Nordjylland - Set fra Nordjylland.

Der er 110 ugers ventetid i Aarhus, er det rimeligt? Nej! Vi ønsker lige så meget ret til det udvide frit valg, som man kan på alle andre behandlingsområder. Ved det udvidede frit sygehusvalg betaler det offentlige det hele, behandling og for høreapp.

At vælge og benytte en privat som man kan lige nu er noget andet... og ja her vælger man så selv at købe med tilskud og evt. med egne penge.

blomster

#15 Re: Set fra Nordjylland.

2012-12-03 01:38:53