Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

Quoted post

NL

#8 Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 23:39

#7: Hel - Re: Re: Re: Ser ikke nået problem 

 

Jeg kan godt se din frustration. Har ikke selv børn (går kun i 8) så kan selfølgelig ikke sætte mig 100% i dit sted, desværre. Kan ikke selv forstå at de ikke lukker stengårdskolen, da jeg selv har været der. Og det er bestemt ikke det bedste sted (no hate) Kan heller ikke se formålet med at bygge Bækkegårdsskolen men sket er sket. Syndt at det skal have konsekvenser nu. Syndes du er lidt hårdhed de unge lærer. Da der på Bækkegårdsskolen helt klart er nogle gode unge lærer. Syndes man skal give alle en mulighed. Kan som sagt godt se det fra din side, men hvis du kan komme med et godt forslag til, hvor der skal sparedes. Så vil jeg med glæde hører det.

Svar

Hel

#10 Re: Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-05 00:51:46

#8: NL - Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

Jeg vil håbe at der er  andre forældre der er kommet i tanke om det som samme som jeg, at man kan lukke Stengårdsskolen den ligger dårligst af alle skoler, Til og med har den et dårligt omdømme. Jeg har ikke noget personligt imod dig. Jeg synes bare ikke at politikerne kan være det bekendt. De sætter virkelig mange små børns forældre i en slem kattepine, yder mere skal de små skifte skole nogle gange. Det kan de ikke være bekendt. Man kunne vende spørgsmålet mon politikerne selv, og spørge disse hvordan de ville have det hvis det var dem det gik ud over. Der er trods alt snart kommunal valg, og hvis de vil gøre sig forhåbninger om at blive genvalgt, synes jeg ærligt talt de skullle komme ned i øjen højde og tage os forældre med på råd. Hvem er det lige politikerne tilgode ser lige nu, er det deres egne eller er det mangfoldigheden? Unge lærer er skam gode, de har bare ikke den samme erfaring som en ældre der har været lærer i 10 til 20 år, jeg føler lidt at politikerne lige nu skider på de ældres flotte og solide arbejde. Det er jo de ældres fortjeneste at klasserne er harmoniske og gode fordi de bruger deres viden og erfaringer. En ung lærer har ikke de samme kompentancer. Det vil kræve tid. Jeg håber at der kommer et par tusinde underskrifter imod politikerne  forslag, jeg håber derudover at der vil ligge et flertal på at man lukker Stengårdsskolen eller gør denne til et ungdomsskole sted til 10 klasser, det vil skolen egne sig til. Jeg bryder mig ikke om at de gør stengårdsskolen til en  små børns skole. Jeg har snart boet i kommunen i 12 år og har aldrig brudt mig om Stengårdsskolen, jeg synes den ligger dårligt og har nogle dårlige facaliteter til de små, der er bækkegårdsskolen bedre fordi den er moderne og har fuldt med tiden, har Stengårdsskolen det samme? Jeg synes ikke det er rart at færdes ved eller omkring skolen, jeg synes heller ikke deres boldbaner er moderne, skal disse renoveres i sommerferien? Jeg har mange spørgsmål der presser sig på. Jeg undrer mig meget. Jeg føler med de forældre der må være rådvilde hvis disse lige er flyttet til kommunen og  har fået et godt netværk via skolerne i kommunen. Politikerne vil have et rådhus hvor de er samlet alle afdelinger i mellem. hvad med børnene de vil også gerne være samlet et sted lille sammen med store børn. Har de ikke samme rettigheder. Jeg forstår udemærket at fødselstallet falder, dette har været en nyhed længe, det jeg bare ikke kan begribe er at politkerne vil ødelægge så mange familier pga af dette. Hvad med søskende der har gået et sted længe hvorfor skal de pludselig deles. Jeg håber snart at der vil være en eller anden der vil spørge politikerne om hvorfor søren de ikke lod det komme forældrene for øre for længe siden så man kunne have udarbejdet et spørgeskema til de små 30.000 der bor i kommunen. Nu er det ikke alle der har børn, lad os så sige 10.000 spørgeskemaer eller det halve igen, hvad vi kunne have i tankerne, som kunne gøre at der kunne spares penge og bedre undervisning?