Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post

Karen

#49 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Guds ord og tidens tegn

2012-02-03 12:17

#48: Søren Munk - Re: Re: Re: Re: Re: Guds ord og tidens tegn

Hej Søren Munk!

Det, der først og fremmest interesserer (chockerer faktisk!) mig på denne web-side, er måden debatten hele tiden bliver afsporet på.

Der er fremsat et lovforslag, som skal omdefinere ægteskabsbegrebet i Danmark, så det bliver "kønsneutralt".

Denne sides initiativtager er uenig i dets indhold, han mener bl.a., at det strider mod menneskerettighedserklæringen. Det er ikke rettigheder for de homoseksuelle, der anfægtes, men definitionsspørgsmålet og dets konsekvenser - understreges det.

Men debatten udløser en lang række dybt forargede indlæg om vielse af homoseksuelle par i Folkekirken!!

Jeg mener at moralismen og forargetheden og frelstheden blokerer for en saglig debat.

Mit indlæg, som skulle omhandle lovgivningens syn på børns rettigheder, bliver i dit indlæg faktisk brugt til antydninger om, at jeg skulle se på børn fra såkaldte regnbuefamilier på en eller anden negativ måde!!!

Tværtimod, jeg vil give dem lige rettigheder med alle andre. Jeg er imod at lovgivningen konsekvent underordner børns rettigheder under de voksnes følelser.

Hvordan kan et demokrati fungere, når moralismen kortslutter argumenterne?

Den "kønsneutrale" definition på ægteskabet kan kortslutte en nødvendig samfundsmæssig forståelse af børns udsathed i de voksnes verden og identitetsdannelsens sammensathed...  For så snart vi taler om betydningen af f.eks. at kende, eller kunne kende, sit biologiske ophav - eller at opleve relationer til begge køn i sin barndom, ellers seriøse psykologiske og etiske emner, så råber straks en række debattører:

"Du er en frygtelig fundamentalist! Folket kræver vidunderlige homo-bryllupper i Folkekirken!"

 

PS: Ja, virkeligheden er mere kompleks end både du og jeg lige forestiller os.

Jeg drikker både te og kaffe til min morgenmad!

Hilsen

Karen

 

 

Svar

Søren Munk

#50 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Guds ord og tidens tegn

2012-02-03 13:10:26

#49: Karen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Guds ord og tidens tegn

Hej Karen, (uden udråbstegn:-))

Du mener:

"Den "kønsneutrale" definition på ægteskabet kan kortslutte en nødvendig samfundsmæssig forståelse af børns udsathed i de voksnes verden og identitetsdannelsens sammensathed..."

Jeg mener:

Den "kønsneutrale" definition på ægteskabet kan åbne op for en nødvendig samfundsmæssig forståelse af børns udsathed i de voksnes verden og identitetsdannelsens sammensathed...."

Som far til en homoseksuel søn kender jeg om nogen til mit homoseksuelle barns udsathed i de voksnes verden, og de enorme udfordringer der ligger i  identitetsdannelsens sammensathed for en 15 årig bøsse.

Så ja jeg kræver vidunderlige homo-bryllupper i Folkekirken, fordi 8-10% af de mennesker jeg møder på min vej er homoer, og fordi jeg gerne vil ha' at de 90-92% der ikke er homoer vil medvirke til at skabe den samfundsmæssige forståelse for at homoseksualitet er naturligt og helt ok.

Jeg ønsker at vi alle møder de børn og unge der i deres idenditetsdannelse er homoseksuelle, og hjælper de børn der ikke er det med at forstå og rumme dem der er det, langt bedre.

Børn er heldigvis langt mere forstående end os voksne, hvilke vores debat understreger.

Tak for diskusionen, jeg ønsker dig en dejlig weekend.......