Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Søren Munk

/ #50 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Guds ord og tidens tegn

2012-02-03 13:10

#49: Karen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Guds ord og tidens tegn

Hej Karen, (uden udråbstegn:-))

Du mener:

"Den "kønsneutrale" definition på ægteskabet kan kortslutte en nødvendig samfundsmæssig forståelse af børns udsathed i de voksnes verden og identitetsdannelsens sammensathed..."

Jeg mener:

Den "kønsneutrale" definition på ægteskabet kan åbne op for en nødvendig samfundsmæssig forståelse af børns udsathed i de voksnes verden og identitetsdannelsens sammensathed...."

Som far til en homoseksuel søn kender jeg om nogen til mit homoseksuelle barns udsathed i de voksnes verden, og de enorme udfordringer der ligger i  identitetsdannelsens sammensathed for en 15 årig bøsse.

Så ja jeg kræver vidunderlige homo-bryllupper i Folkekirken, fordi 8-10% af de mennesker jeg møder på min vej er homoer, og fordi jeg gerne vil ha' at de 90-92% der ikke er homoer vil medvirke til at skabe den samfundsmæssige forståelse for at homoseksualitet er naturligt og helt ok.

Jeg ønsker at vi alle møder de børn og unge der i deres idenditetsdannelse er homoseksuelle, og hjælper de børn der ikke er det med at forstå og rumme dem der er det, langt bedre.

Børn er heldigvis langt mere forstående end os voksne, hvilke vores debat understreger.

Tak for diskusionen, jeg ønsker dig en dejlig weekend.......