Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Quoted post

Holger Danske

#11 Hjem med det rakkerpak

2015-12-10 19:21

Hvis indvandrere rejser tilbage til deres hjemland, får de en pose penge med af staten. Men flere vender efterfølgende tilbage til Danmark uden at tilbagebetale pengene.

Flygtninge og indvandrere kan få en pose penge med, hvis de vil forlade Danmark og flytte tilbage til deres tidligere hjemland – også kaldet repatriering. Nogle af dem vender så tilbage til Danmark igen, og her er det ikke dem alle, der skal betale pengene tilbage, skriver metroxpress.

I Københavns Kommune har der siden 2009 været seks personer, der er hjemvendt uden at skulle betale tilbage, og det har kostet staten 477.994 kroner. I Aarhus Kommune har der fra 2012 til 2014 været otte personer, der er hjemvendt uden at skulle betale tilbage. Det har kostet staten 1.139.758 kroner.

 

Så er det letter at tage ved de ældre der altid har betalt deres skat i DANMARK

 

Danmark frit

Svar

S. Albertsson

#15 Re: Hjem med det rakkerpak

2015-12-10 20:26:59

#11: Holger Danske - Hjem med det rakkerpak 

 Kære Holger,

Mange tak for dit indlæg. Det er oplysende, om end det kunne være dejligt med henvisninger.

Jeg har kun et par indvendinger, som jeg høfligt vil nedfælde herunder.

Er otte personer på tre år, der har udnyttet et sådant system ikke en ganske lille del af den samlede mængde? Ville det ikke være ærgerligt hvis vi skulle dømme samtlige flygtninges økonomiske moral på 8 menneskers praksis? Hvis nogle virksomheder sender sine penge i skattely, burde vi så mistænkeliggøre alle virksomheder, og evt. lukke dem?

Jeg er meget enig i, at vi skal passe vores ældre. Det er mennesker, der i den grad har bidraget til samfundet, og nu skal have midler til at leve resten af deres liv på en rigtig god måde. Et synspunkt, som ikke engang Dansk Folkeparti længere kan tilslutte sig. Jeg er dog af den holdning, at det ikke skal forhindre os i at hjælpe andre, som har fået ødelagt hjem og land af radikale islamister.

Tak for dit indlæg Holger, og god aften.

Benedicte Nielsen Whitehead

#349 Re: Hjem med det rakkerpak

2015-12-19 10:51:55

#11: Holger Danske - Hjem med det rakkerpak 

Det bliver så dejligt nemt at kalde dem rakkerpak, når vi har taget alle deres værdigenstande fra dem. Du ville også blive reduceret til rakkerpak, hvis dit hjem blev bombet og du måtte flygte til et andet land hvor du ville blive frataget alle værdier over 3.000 kr. Og hvor uvidende mennesker så ned på dig og troede du var i ledtog med de forbrydere du var flygtet fra.

Mon ikke der er nogle danskere der inderst inde er bange for, at de flygtninge der kommer er bedre uddannede og kommer fra bedre vilkår end dem selv? Det er som om I ikke kan blive enige med jer selv, om det er noget fattigt rakkerpak der kommer, eller om de, som Hanne Fischer skriver, har ufattelige rigdomme. Hvis de er velklædte og har dyre mobiltelefoner, virker det suspekt på jer, og hvis de er fattige er de bare nogle nassere.

Er det ikke sådan at det du helst vil se, er noget fattigt rakkerpak, som kan sendes hjem? Og når man ser, at her er en tandlæge som havde villa og to biler derhjemme, så får du du det dårligt med dig selv?

Ja jeg spørger bare.