Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.

Meonia

#326

2015-12-19 08:05

Nu må nok være nok. Dem der styrer dette land repræsenterer ikke den danske ånd. Krigsmagere og racister er der mange af i den flok.

 


Gæst

#327

2015-12-19 08:22

Fordi det er uhørt. Jeg ønsker at Danmark skal være kendt for sin åbenhed og imødekommenhed - og ikke for at behandle fremmede, der søger om beskyttelse på denne nedværdigende måde.

Gæst

#328

2015-12-19 08:49

Fordi en underskriftindsamling er en god måde at tilkendegive sin uenighed med den førte politik på - og den eneste jeg har til rådighed lige nu.

Gæst

#329

2015-12-19 08:54

Fordi flygtningene har mistet alt for meget allerede...

Gæst

#330

2015-12-19 08:59

fordi jeg ikke er nazist

Gæst

#331

2015-12-19 09:04

Fordi det er menneskeligt og det rigtige at gøre, hvis man er normal fungerende. Dertil har Danmarks image aldrig har været dårlige efter denne tåbelige nazi idé

Gæst

#332

2015-12-19 09:05

Jeg er oprigtig bekymret for hvad det her kan føre til.!! Støjbergs/Venstres skræmmekampagner og nu det her. Mediernes massive dækning.
Vi bliver som befolkning fodret fra allerværste skuffe.
Kan slet ikke finde mig selv i dette menneskesyn og er flov over at være dansker, hvis mødet med folk i nød skal være had, ærgerrighed, mistro,mig selv nærmest.
Men det er et meget godt billede af hvordan vores samfund er Idag!!! Hjælp

Gæst

#333

2015-12-19 09:06

Det er uværdigt og unødvendigt at tage personlige ejendele fra mennesker, som har brug for hjælp.

Gæst

#334

2015-12-19 09:11

Medmenneskelighed
nordmand

#335 Re: Landsforæderi

2015-12-19 09:15

#1: Holger Danske - Landsforæderi 

Præcis denne begrundelse var det Anders Behring Breivik brugte for at myrde 77 nordmænd og såre et par hundrede. Hvis du ikke ønsker at blive sammenlignet med ham, bør du lade være med at tale som ham.


Gæst

#336

2015-12-19 09:23

Et virkelig godt initiativ

Gæst

#337

2015-12-19 09:33

Fordi vores regering opfører sig direkte pinligt og forkert overfor folk i deres dybeste nød. Hvor er medmenneskeligheden? Dette minder om Nazityskland og det vil jeg ikke se til uden at gøre noget ved det!

Gæst

#338

2015-12-19 09:37

Jeg er magtesløs i forhold til den førte politik i forhold til flygtninge, retorikken og meget andet!

Gæst

#339

2015-12-19 09:45

Fordi jeg synes det er fuldstændig urimeligt måde, at behandle mennesker på - desværre endnu et trin ned af stigen fra den nuværende regering.

Gæst

#340

2015-12-19 09:49

Fordi det er fuldstændig uanstændigt at behandle M E N N E S K E R på den måde. Hvem skal afgøre om en ring har affektionværdi? Den enkelte politimand? Den enkelte togkontrollør? Det er symbolpolitik som sender meget uheldige signaler og giver associationer til begivenheder der skete for 70 år siden. Er vi ikke blevet klogere?
Mathiaes

#341 Re: Re: Re: Re:

2015-12-19 10:03

#9: Hanne Fischer - Re: Re: Re:  

 Hanne, 

Et godt trick til at stoppe de onde nedladende kommentarer om racisme, det er simpelthen at holde op med at antage at alle muslimer er noget som du tror. Alle jer, og det mener jeg virkeligt, er simpelthen så dumme at høre på. Hvis det ene problem ikke er reelt, så har i tyve andre latterlige problemer.

Du lever med et verdensbillede hvor Danmark er det bedste land i verden. Tag dig sammen. Virkelig, hvad er dit problem? Jeg har personligt haft flere problemer med uintelligente Danskere end jeg har haft med muslimer, og jeg er vokset op på Nørrebro.

Jeg ved ikke hvad du er så bange for, men det er nok frygten der holder dig i gang - i det, at det giver dig en følelse af at du har signifikant værdi til det danske samfund. Danmarks vogtere. Du er ikke min vogter, du er bare endnu en idiot som tror man kan sige alt man vil, bare fordi du er på nettet.

Kravl ned i din kælder, byg en dommedags hule, pas dig selv og lad os andre være


Gæst

#342

2015-12-19 10:08

Det er helt uanstændigt og menneske krænkende

Gæst

#343

2015-12-19 10:11

Det er ikke der Danmark, jeg kender og holder af, der gør sådan noget.
Rita

#344 Re:

2015-12-19 10:27

#343: -  

 

Asylansøger kommer fra et land med krig , de skal være positive for at bare kunne leve i vores land uden  krig og tortur.
 

Gæst

#345

2015-12-19 10:35

fordi den danske regering er fuldkommen forrykt - ikke udviser NOGEN form for menneskelig respekt eller værdighed ...

Gæst

#346

2015-12-19 10:40

Fuldstændig horribelt forslag – nogle gange skammer jeg mig over at være dansker, når vi har så tåbelig en regering.

Gæst

#347

2015-12-19 10:44

Det eneste jeg kan gøre for at vise min uenighed med den nuværende regerings inhumane adfærd overfor flygtninge.
Uhyggelige ligheder til det nazisterne praktiserede overfor dem de sendte i koncentrationslejre

Gæst

#348

2015-12-19 10:48

Fordi det er en glidebane og indebærer alt andet lige en klar historisk parallel til nazisternes fratagelse af jødernes værdigenstande i 1930'erne, som ethvert historiebevidst menneske ved endte ud i massedrab. Hvis vi udskifter prædikatet "muslim" med "jøde" i den offentlige debats sætninger og politiske tiltag i disse dage, ville vi angiveligt kunne se en klar parallel til ovenstående.
Benedicte Nielsen Whitehead

#349 Re: Hjem med det rakkerpak

2015-12-19 10:51

#11: Holger Danske - Hjem med det rakkerpak 

Det bliver så dejligt nemt at kalde dem rakkerpak, når vi har taget alle deres værdigenstande fra dem. Du ville også blive reduceret til rakkerpak, hvis dit hjem blev bombet og du måtte flygte til et andet land hvor du ville blive frataget alle værdier over 3.000 kr. Og hvor uvidende mennesker så ned på dig og troede du var i ledtog med de forbrydere du var flygtet fra.

Mon ikke der er nogle danskere der inderst inde er bange for, at de flygtninge der kommer er bedre uddannede og kommer fra bedre vilkår end dem selv? Det er som om I ikke kan blive enige med jer selv, om det er noget fattigt rakkerpak der kommer, eller om de, som Hanne Fischer skriver, har ufattelige rigdomme. Hvis de er velklædte og har dyre mobiltelefoner, virker det suspekt på jer, og hvis de er fattige er de bare nogle nassere.

Er det ikke sådan at det du helst vil se, er noget fattigt rakkerpak, som kan sendes hjem? Og når man ser, at her er en tandlæge som havde villa og to biler derhjemme, så får du du det dårligt med dig selv?

Ja jeg spørger bare.


Gæst

#350

2015-12-19 10:53

Det er så ulykkeligt hvad der sker for øjeblikket, en civilisation kendes på hvordan den behandler sine svageste