Straf for falske anklager i børnesager

Quoted post


Gæst

#1

2015-11-29 02:37

Vi har problemet i familien, alle instanser ved, at mange fædre får alle oplysningerne fra foreningen far,kender andre og det er præcis det samme, børnene lider så forfærdeligt, det bliver et sejt træk, da dommere, stv,regeringen, ja alle er med, og tillader disse forbrydelser mod mødre og børn.

Svar


Gæst

#4 Re:

2015-11-29 09:39:26

#1: -  

 Du har sikkert ret..  men min opfattelse er at det også går modsat   Det har Jeg selv været ude for. 

Nlk

#62 Re: det er nu oftere den anden vej rundt

2016-01-10 14:26:24

#1: -  

 

Gitte

#76 Re:

2016-01-12 11:23:27

#1: -  

 Det går desværre også den anden vej rundt.  Min kæreste måtte undvære sin datter i et halvt år pga en løgn fra moderens side. Løgnen blev heldigvis opdaget af Statsforvaltningen, da vi LANGT OM LÆNGE kom til møde. Så straks efter mødet med Statsforvaltningen, blev samværet genoptaget. Men min kærestes ekskone fik kun en løftet pegefinger - ingen straf - og det har absolut ingen konsekvenser haft for hende :(

Ragnhild

#81 Re:

2016-02-14 01:30:47

#1: -  

 Samme ubehagelige oplevelse. Børnene kommer hjem fra samvær og fortæller konkret om at far putter sin tissemand ind imellem barnets ben og tager den frem og tilbage, indtil der kommer slim ud. Det kommer der ingen politisag ud af, da barnet ikke tør fortælle noget som helst til politiafhøringen. Så beskyldes mor for falske anklager, og ifølge loven kan hun miste barnets bopæl. Udleverer hun ikke barnet, trods incestudtalelserne, fastsætter fogedretten tvangsbøder eller fængsler hende. 

 

Foreningen Far har stor skyld i disse sager. De fremstiller anklagerne som falske i medierne. Men det er er ofte foreningen Fars egne medlemmer, der er beskyldt for overgreb. Og der er nok en grund til, at deres ekskoner ikke tør stå frem -f.eks. at disse ekskoner ofte bor på krisecentre eller er syge af traumatisering. 

 

Enig i, at der findes falske anklager. Men så længe politiet kun opklarer mindre end 3% af incestsagerne, så skal vi ikke straffe de forældre, som fortæller om seksuelle overgreb. for hvem skal så hjælpe børnene? 


Gæst

#128 Re:

2017-02-11 17:04:17

#1: -