Straf for falske anklager i børnesager

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Straf for falske anklager i børnesager.

Gitte

#76 Re:

2016-01-12 11:23

#1: -  

 Det går desværre også den anden vej rundt.  Min kæreste måtte undvære sin datter i et halvt år pga en løgn fra moderens side. Løgnen blev heldigvis opdaget af Statsforvaltningen, da vi LANGT OM LÆNGE kom til møde. Så straks efter mødet med Statsforvaltningen, blev samværet genoptaget. Men min kærestes ekskone fik kun en løftet pegefinger - ingen straf - og det har absolut ingen konsekvenser haft for hende :(


Gæst

#77

2016-01-12 20:56

Fordi det skal være slut med skrankepaver......

Gæst

#78

2016-01-24 07:29

Jeg har selv været falsk anklaget for pædofili.

Gæst

#79

2016-02-12 18:19

Det er vigtigt , at tage stilling ,for rets følesen , og ikke mindst for børnenes og forældrenes skyld.

Gæst

#80

2016-02-12 18:21

#Mai_Britt_Iversen
og alle de andre

Og til Alle dem,
som sætte sig selv i ledende position over os mennesker,
der ikke overholder menneskets kodex og rettighed,
SKAL indskrives til menneskets lov forbryder liste,
som i fremtiden bliver præsenteret over for vores regning!
Vi vil aldrig tilgive
Vi vil aldrig ej GLEMME!
RETTE JER IND!
Ragnhild

#81 Re:

2016-02-14 01:30

#1: -  

 Samme ubehagelige oplevelse. Børnene kommer hjem fra samvær og fortæller konkret om at far putter sin tissemand ind imellem barnets ben og tager den frem og tilbage, indtil der kommer slim ud. Det kommer der ingen politisag ud af, da barnet ikke tør fortælle noget som helst til politiafhøringen. Så beskyldes mor for falske anklager, og ifølge loven kan hun miste barnets bopæl. Udleverer hun ikke barnet, trods incestudtalelserne, fastsætter fogedretten tvangsbøder eller fængsler hende. 

 

Foreningen Far har stor skyld i disse sager. De fremstiller anklagerne som falske i medierne. Men det er er ofte foreningen Fars egne medlemmer, der er beskyldt for overgreb. Og der er nok en grund til, at deres ekskoner ikke tør stå frem -f.eks. at disse ekskoner ofte bor på krisecentre eller er syge af traumatisering. 

 

Enig i, at der findes falske anklager. Men så længe politiet kun opklarer mindre end 3% af incestsagerne, så skal vi ikke straffe de forældre, som fortæller om seksuelle overgreb. for hvem skal så hjælpe børnene? 

Siff Hansen

#82 Re:

2016-02-14 01:34

#32: -  

 Men nu skades børnene endnu mere. For de bliver også udleveret til pædofile, fordi systemet er så bange for "falske anklager". Både mit barn og jeg har varige kognitive skader, fordi min datter i seks år blev tvunget til samvær med en pædofil far. 

Og jeg som mor er ødelagt på livstid, fordi jeg blev tvunget af myndighederne til at udlevere hende. 

Helle

#83 Re: Re:

2016-02-14 01:37

#5: - Re:  

 Kun borderline kommer med falske anklager. Og narcissistiske fædre. Amerikanske undersøgelser viser, at 90% af de falske anklager stammer fra fædre, som lyver om at moderen er psykisk syg og vanrøgter børnene. Kun ca. 10% af de falske anklager, som typisk handler om vold og incest, kommer fra mødre med borderline. Der er ingen eksempler på falske anklager fra normale mødre. Så stop lige hetzen mod kvinder - og så på de psykopatiske mænd, som bruger børnene som våben mod ekskonen. 


Gæst

#84

2016-02-16 11:24

Fordi vort retssamfund er hullet som en si når det giver forældrepar fri mulighed for at kratte hinanden til blods ved at fremkomme med usande beskyldninger med hinanden. Ligesom ved falske anmeldelser for voldtægt, bør anmelderen, her den lyvende part, kunne ikendes straf for mod bedre vidende at forsøge at tilsmudse modparten, uanset om den der anklager falsk er tilknyttet en offentlig institution eller er privatperson.

Gæst

#85

2016-02-27 04:29

Fordi systemet i dk er en omgang ja
Mig

#86 Re: Re:

2016-06-13 09:04

#81: Ragnhild - Re:  

 Hvilken del af "falske anklager" et det du ikke forstår? I langt de fleste tilfælde er det faren som mister kontakt med deres børn, grundet falske anklager fra moren. At der blandt de falske anklager også skjuler sig korrekte anklager, ja det er sant. Og de anklager SKAL blive taget alvorligt, det siger sig selv. Men at antage, at de tusinder og atter tusinde af fædre som er blevet udsat for dette, faktisk er psykopatiske voldsmænd og pædofile, den er jeg ikke med på. Der er én ting jeg ikke forstår. Er det ikke i kvindernes (og børnenes) interesse at avsløre og straffe dem som kommer med falske anklager? Skader det ikke Jeres/deres sag, at det er blevet så svært at skelne imellem rigtige/falske anklager? Jeg ville påstå, at dem der kommer med falske anklager (i de fleste tilfælde kvinder, som føler og antager at børnene er deres alene), er dem der skader børnene aller mest, da de for alvor vanskeliggjør kampen om at finde de rigtige skurke. De er (sammen med dem som er de faktiske voldsmænd og pædofile) Jeres/vores rigtige fjender. Det er i alles interesse, at falske anklager bliver opdaget og får konsekvenser, det burde da ikke være så svært at forstå. 


Gæst

#87

2016-06-14 09:10

Fordi det skal stoppes alt det løgn der er legalt at skrive og sige til mennesker.
Løgn der kan dokumenteres er løgn.

Gæst

#88

2016-09-09 10:19

Fordi jeg har selv oplevet falske indberetninger og syntes det er ubehagelig og gør faktisk meget ved børn og familie

Gæst

#89

2016-09-09 10:35

Det er virkelig på tide, for alt for mange børn kommer i klemme og blir snydt for den ene forældres samvær grundet egoistiske forældre føj siger jeg bare. Har selv en datter som er blevet snydt af hendes mor men hun ved jeg kæmper vidre..

Gæst

#90

2016-09-09 10:38

Jeg har selv en kæmpe kamp hvor min eks siger det ene og det andet mod mig jeg har ikk set mine piger i år nu jeg skal komme med det ene og det andet hun glemmer bare lige hun er skizofræn og hun skal ikk aflever hverken lægeærklæring eller noget


Jeg savner mine børn vi mistede sammen en datter i et trafikuheld i 2009 hvor moreb til mine piger kørte

Gæst

#91

2016-09-14 11:35

Er udsat for det af assens kumune

Gæst

#92 Re:

2016-09-19 10:33

#91: -  assens kumune kender ikke til noget der hedder sandhed det gælder fra top til bund  scioalrådgier  lyver og smutter til en anden kumune normade scioalrådgivere 

 


Gæst

#93

2016-10-04 06:49

For barnets tarv, ve & vel, er det vigtig vi står sammen.

Gæst

#94

2016-10-04 12:49

Det rysten at folk bare kan fine på løgnhistorier,og det godtaget.Børne bliver tabere.Fatter ikke nogen voksne vil være bekendt at opfører på den måde.Det må være på høje tide at forholdene bliver undersøgt ordenligt.Så den ene ikke kan slippe afsted med med at lyve uden nogen gør noget.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-10-04 16:04



Gæst

#96

2016-10-04 18:50

Min datter,Guadalupe da Silva ,misbrugt I børnehaven, voldby Brøndby Kommune. Min datter stadig ikke modtaget psykologhjælp, selvom jeg gentagende gange havde bedt om det.Derfor rejste jeg til Brazilien,mit hjemland, for at min datter kunne modtage psykologhjælp.Da jeg hjemvendte fra Brazilien, kom Brigitta Nielsen og en anden fra børneforvaltningen, kl 07.00 om morgenen, og sparkede til mine ting i mit hjem. De havde intet brev med, og havde ikke i forvejen noget om, at mit barn skulle fjernes. 


Gæst

#97

2016-10-05 10:48

Der burde også være en straf på sagsbehandler og andet offentligt personale der skriver ukorrete oplysninger i børnesager med anbragtebørn som tegner et forkert billed af forældrene i sagen grundet disse usande påstande i sagen og. På at kommerne blander andre sager med ind i sagen for at skade begge forældre med to forskellige sager uden det de drager med ind i sagen er bevist
Samtidig bør kommuner og skoler kunne staffes for at trække børn ind til samtaler uden forældrene er indformeret omkring dette så børnene ik har mulighed for at blive støttet af en de kender eller en advokat

Gæst

#98

2016-10-05 18:43

Det skulle være strafbart med falsk bevisbyrde i retten ; men i denne slags sager er der omvendt bevisbyrde, så det er familiernes arbejde at modbevise falske anklager; mens positive udsagn forsvinder eller gemmes væk - og andre kedelige kneb kan ustraffet anvendes mod familierne.

Nu er det ikke hver enkelt familie, som også må kæmpe mod nogle af disse kneb, men en stor del af nationens familier samlet - som en storm går det over landet fra Christiansborg, at mange skal tvinges til manglende varme-ressourcer og bolig m.v.

Vi må arbejde konstruktivt mod denne umenneskelighed, som forsøger at tvinge mange i knæ - og det må stoppes øjeblikkelige, så enhver kan komme til sin ret -

Gæst

#99

2016-10-05 19:43

Fordi at når man har valgt at få et barn sammen, så har man også valgt at være voksen nok til at samarbejde om det, til barnet min er 18 år! Det er ok at hade ens eks partner, bare barnet ikke finder ud af det - mange forældre glemmer at et barn elsker begge forældre og har 100% ret til det !

Gæst

#100

2016-10-06 07:13

fordi vi er midt i en sag med vores børnebørn som har varet et år på grund løgne og alt mulig chikane fra pigens side .De værste løgne er fabrikeret i krisecentret .jeg er af den opfattelse at de ligefrem opfordrer dem til at lyve barre sig noget det betyder ikke noget for statsforvaltning undersøger det ikke .