Straf for falske anklager i børnesager

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Straf for falske anklager i børnesager.


Gæst

#1

2015-11-29 02:37

Vi har problemet i familien, alle instanser ved, at mange fædre får alle oplysningerne fra foreningen far,kender andre og det er præcis det samme, børnene lider så forfærdeligt, det bliver et sejt træk, da dommere, stv,regeringen, ja alle er med, og tillader disse forbrydelser mod mødre og børn.
Hanne Fischer

#2

2015-11-29 07:19

Mødrene er mindst ligeså grimme i deres mund. Beskylder deres mænd for at forulempe børnene sexuelt, føj for den lede. Sådan en kvinde , har jo smadret mandens liv.

Jess Clausen

#3 har skrevet en sang til mine børn her

2015-11-29 09:16


Gæst

#4 Re:

2015-11-29 09:39

#1: -  

 Du har sikkert ret..  men min opfattelse er at det også går modsat   Det har Jeg selv været ude for. 


Gæst

#5 Re:

2015-11-29 09:41

#2: Hanne Fischer -  

 Du har fuldstændig ret. Tror at kvinder har denne tendens generelt


Gæst

#6

2015-11-29 09:50

Fordi jeg har set hvor ondt det gør på dem der bliver ramt kunne aldrig personligt gøre sådan

Gæst

#7

2015-11-29 13:36

Problemet gælder absolut ikke kun stridende forældre. I mange kommuner opdigtes historier om både børn og forældre, så forvaltningen har "dokumentation" for deres handlen. Disse mennesker er desværre langt mere urørlige end stridende forældre. 

Jess Clausen

#8 Re:

2015-11-29 14:03

#7: -  

 Kan kun give dig ret ,Det er hele systemet der opretholder de falske anklager og ikke undersøger dem til bunds .... Jeg Græder for mine børn og de børn som skal leve resten af deres dage med en løgn de på et tidspunkt finder ud af og har haft levet efter ... på en falsk forklaring på trods af alt er modbevist... skamfuldt at et system der skal hjælpe børnene selv er med til at gøre skade på dem.. (mange gange har systemet troet på løgnene og ladet den ene forældre få fordelen til den der anklager ,men man glemmer bare at følge den til dørs og ændre når de finder ud af at de har stolet på den forkerte .. i min verison har systemet gemt hvert dokument og møder der var fremlagt fra min side af da de har fundet ud af at de har været med til at  yde skade på børnene og nu forsøger at vaske hænder) Er her der burde være konsekvens af at en forældre med fuld overlæg har løget på børnenes bekostning for sin egen skyld ,det er at påfører skade på barnet ... burde være strafbart.


Gæst

#9

2015-11-29 14:33

Jeg kender ėn, der mærker det på egen krop.
Jess Clausen

#10 Re:

2015-11-29 15:11

#9: -  

 Også derfor der skal gøres noget ved det NU... del og bed alle om at underskrive så vi kan få det stoppet...


Gæst

#11

2015-11-29 17:17

jeg er enormt skuffet over at det betaler sig at lyve til skade for barnet - det er modsat hele ideen om et retssystem, men både dommere og advokater ved at det kan betale sig at lyve. Når man tror at systemet gør det bedste tager man grusomt fejl, for kun ganske få gør således, bare de kan komme hjem med en god betaling for at have ødelagt endnu et barns liv

Gæst

#12

2015-11-29 18:23

Fordi børnenes rettigheder er vigtige

Gæst

#13

2015-11-29 19:13

Fordi der er alt for mange sager om forældremyndighed og samkvem, hvor den ene part siger mange usandheder, og der er ingen konsekvenser. I alle andre retssager er der konsekvenser, hvis du lyver.
Jess Clausen

#14 Re:

2015-11-29 19:17

#13: -  

 Er det vi skal forsøge at få ændret med denne underskrift indsamling ...

Svend Andersen

#15 Re: #7

2015-11-29 19:35

#7: -  

  Lige præcis, vi slås jo med at kommunen efter en falsk anklage bliver ved med at vedholde en anklage om seksuelt overgreb til trods for at der ikke er sket noget, anklaget er droppet, politiet har efterforsket og anklagemyndigheden meget hurtigt droppede sigtelsen da der jo ikke var noget i sagen, alligevel har kommunen taget pigen, tvunget mor til at blive separeret og flytte med de små piger, det gør man ved at true med at tage de små også, og love at hvis hun danser efter deres pibe kommer pigen hjem igen, gæt hvad... hun er stadig ikke kommet hjem, det er politianmeldt, de har afvist klagen til trods for skriftlige beviser, det er nu påklaget til statsadvokaten ligeledes.

Janus Skovsted

#16 Fædre dækker over deres egne ugerninger

2015-11-29 19:42

... Det er ufattelig sjældent, at der indgives falske anklager... derimod er der tusinder og atter tusinder af uskyldige børn der dagligt udsættes for seksuelle overgreb og vold. .....Af deres fædre !!!!!

Det er ufattelig svært at løfte  bevisbyrden ....Så ulykkeligt ... Disse fædre nægter selvfølgeligt pure .... Og børnene er skadet for livet ...

Jess Clausen

#17 Re: Re: #7

2015-11-29 19:43

#15: Svend Andersen - Re: #7 

 Det er sørgeligt men sandt ,er glad for at du ville dele din historie her og kæmpe sammen med os andre om at få dette galskab ændret , det burde være strafbart at ødelægge modparterne og børnene på den måde ,Jeg startede denne underskrift indsamling for at få dette her ændret og os der står i situationen kan gå fælles for at ændre loven

Gæst

#18 Evt. Påstande SKAL undersøges - det hedder retsikkerhed og forkerte anklager skal staffes

2015-11-29 20:08

Det er alt for let at en mor eller far kan fremsige forkerte ting og teorier som en del af noget samværschikane.
Det alt for let for nogle bopælsforældre at sikre et høj konflikt - hvor forældrefremmedgørelse er en del af dette.
Der burde være en pligt til at samarbejde og sikre fælles trivsel og det bør undersøges hvad som evt. fastholder et høj konflikt nivue.  Falske anklager og indberetninger - skal undersøges også bør det straffes hvis de påvist som forkerte.

 


Gæst

#19

2015-11-30 00:48

Jeg er klar over at dette foregår, mht. sagen om min kærestes tvangsfjernelse af sin datter. En sagsbehandler tillader sig at skrive mange urigtige ting i forskellige papirer. Trods det kan modbevises, vil hverken politiet eller statsadvokaten gøre noget ved sagsbehandleren.

Gæst

#20

2015-11-30 09:21

Jeg underskrev da jeg mener der skal være konsekvenser når man laver en falsk anmeldelse eller underretning jeg har selv været den der har modtaget disse og mange af dem og det sætte psykiske spor hvis ikke man får det bearbejdet og så det bar ikke ok

Gæst

#21

2015-11-30 19:47

Løgne, falske udsagn og injurierende oplysninger står uimodsagt mange steder i systemet, sågar også hvis sagen lander i en tilholdssag, hvor overskridelser behandles som strafferetssag retten og dommere ikke sørger for at få ført bevis for falske udtalelser. Her bliver børn også krænket.

Gæst

#22

2015-11-30 21:34

Jeg ved både privat og professionelt dette problem synes ganske udbredt og seriøsiteten også i de professionelles arbejde ikke altid tilfredsstillende.

Gæst

#23

2015-12-02 19:16

Fordi jeg selv.bliver beskyldt for alverdens ting og sager, alt kan modbevises, men hverken kommune eller andre gider se dokumentation.

Gæst

#24 Re:

2015-12-02 19:42

#23: -  

 Hej sørgeligt og mange der står i det problem ,

hvilken kommune er det ?

Janus skovsted

#25 Hvad med de fædre virkelig DER MISBRUGER. .

2015-12-02 20:21

....deres børn ... Er I klar over hvor mange børn der ikke bliver lyttet til ???? 

Er I klar over hvor mange fædre, der som her, plæderer deres uskyld .... SELVOM DE ER SKYLDIGE? ????

Mange, mange tusinder ...