BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014

Quoted post


Gæst

#11

2015-05-20 19:34

Tak for din indsats Hanne
Har dog stadig den opfattelse at det ikke bør se ud som om vi står med hatten i hånden og ser taknemmelige ud.
Al den stund Bornholm hører til Danmark har vi krav på og ret til at ligestilles med det øvrige land bl. a. trafikalt.
Kampen skal tilsyneladende fortsætte.
Med venlig hilsen
Carsten Engell-Kofoed

Svar

Hanne Nimskov
Underskriftindsamleren

#15 Re:

2015-05-21 06:26:37

#11: -  

 Kære Carsten, 

Jeg er helt enig - men noget kunne tyde på, - nu du er inde på det med at stå med hatten i hånden, - at sådan er vi tydeligvis blevet stedmoderligt behandlet af Christiansborg - lige siden man 4.maj 1945 - glemte en hel landsdel, med over 50.000 mennesker ude i Østersøen...det gør man så stadigvæk...Så vi er meget enige du og jeg - trafikal ligestilling er et minimum for at Bornholm som landsdel kan kunne overleve bare nogen lunde rimeligt! Man kan jo lige som godt få øje på forskelsbehandlingen - landsdelsmæssigt - når man efter at have "fået" de 30 millioner af trafikminister Magnus Heunicke den 8.maj - (30 millioner der blev sparet væk i det oprindelige fatale trafikforlig for Bornholm og dermed knækkede øen med at blive frataget en reservefærge) - ser selvsamme trafikminister dagen efter fare til Østjylland MED 500 millioner i minister-tasken! Tænk hvis Bornholm havde fået samme beløb - til en chartre en nyere "Povl Anker" og ja, til nedsættelse af de alt for dyre billetpriser osv.  Jo, forskelsbehandlingen er SÅ tydelig....og ja kampen fortsætter - men jeg takker af - jeg magter ikke mere - nu må andre tage over :0)

vh Hanne