BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014


Gæst

#1

2015-01-08 05:55

Man kan jo kun håbe på, at det kan nytte med en underskriftindsamling, selvom jeg tvivler.
Men jeg synes simpelthen det ser ud som om der er taget stilling; Bornholm prioriteres ikke, i en grad der har reel effekt på et samfund der skal have reel chance for at overleve. Meget meget trist!

Gæst

#2

2015-01-08 07:21

Det er helt hen i vejret. Det skulle de lige have budt Jyderne. Sååååå
Lars

#3

2015-01-08 07:50

Hvis det havde været den jyske trafikmafia, så var trafikbetjeningen den bedste i hele Danmark. Højhastighedstog gennem Sverige, og opførsel af en tunnel fra Sverige til Bornholm. Samt sidst men ikke mindst genopførsel af færgeruten Kbh - Rønne


Gæst

#4

2015-01-08 08:07

Jeg vil især opfordre alle herboende med tæt tilknytning til Tyskland og Polen (eller andre lande mod øst og syd) at underskrive protesten. Det er den eneste sikre forbindelse for os, os som havde håbet på en helårige færge til Tyskland (eller Polen)

Gæst

#5

2015-01-08 09:03

Noget tyder på at Bornholms politikere fortrinsvis har arbejdet for vilkårene for erhvervslivet på øen. Det er endnu engang gået hårdt ud over borgernes vilkår. Godt at der nu gribes til handling så Christiansborg får et indtryk af borgernes holdninger.

Gæst

#6

2015-01-08 09:44

Jeg mener det er skammeligt, at Bornholm kan blive forbigået så voldsomt. Vi mister turister på dette forlig = mister arbejdspladser og derved stiger arbejdsløsheden yderligere. Samtidig gør i det dyrere for gående familier at rejse. Vi kan ikke bare længere rejse over og besøge familien, for nu skal vi til at betale billetter for 2 børn, før kørte de med på vores billet med DSB. Desuden er der ingen toilletter i bussen og børnene kan ikke bare gå rundt, når de bliver rastløse. At i ikke skammer jer.

Gæst

#7

2015-01-08 09:46

Når man ung tilflyttet børnefamilie med 2 akademiske stillinger (som Bornholm har brug for) - så vil man også rigtig gerne have muligheden for nogenlunde nemt og ukompliceret kunne rejse til/fra hovedstadsområdet. 3 gange i løbet af det sidste år er vi blevet forhindret i at komme fra Bornholm pga aflyst hurtigfærge. 1 barnedåb er vi kommet temmelig for sent til pga færge, en barnedåb har vi måtte melde helt fra til i sidste sekund pga aflyst færge og endeligt sidste aflyste færge resulterede i at vi kom for sent til ferieophold i Lalandia og dermed mistede halv dag af vores ferie ved at holde og vente på Rønne havn i uvished! Poul Anker som eneste stabile trøst (selvom rejsetiden er lang) og for os der til tider kunne være smartere med barnevogn osv at tage toget, så virker de nye planer ikke just opmuntrende .... og slet ikke tillokkende ift vores alternativ at slå os permanent ned et brofast sted i øvrige Dk! For at gøre det ekstra attraktivt for os der egentlig gerne vil arbejde på Bornholm, så bør man i alt fald ikke forringe de nuværende løsninger! De er allerede skåret så meget det kan mærkes til tider!
Rasmus

#8 Liberal Alliance var ikke med i forliget

2015-01-08 10:12

Kære Hanne

 

Super, at du laver en underskriftsindsamling. Det er helt korrekt, at Enhedslisten ikke er med i forliget, men det er også vigtigt at sige, at Liberal Alliance heller ikke er med i Færgeforliget. De to eneste partier, som har kunne se det dybt urimelige i færgeforliget, er derfor Enhedslisten og Liberal Alliance.

 

Så ved næste folketingsvalg, så skal vi bornholmere stemme på et af de to partier!


Gæst

#9

2015-01-08 10:12

Hele forløbet er som indhyllet i "luskeri" og mangel på reel indsigt, for så "ubegavede" kan folketingets Trafikudvalg ikke være.

Gæst

#10

2015-01-08 10:58

lad os stå sammen og få et ordenforlig

Gæst

#11

2015-01-08 11:08

Hvis det ikke hjælper, så bør man overveje at møde op på slotspladsen.

Gæst

#12

2015-01-08 11:14

jeg ved ikke hvad de tænker på er de ude på at ødelægge alt for Bornholmene det eneste de næsten har er turistene og det er de også ved at få ødelagt de skulle skamme dem.
Annemi Laursen

#13 Re:

2015-01-08 11:16

#1: -  

 


Gæst

#14

2015-01-08 11:20

At fjerne IC Bornholm vil være et kæmpe problem for alle dem der rejser med tog på Orange billetter, dem der rejser med små børn og gerne vil have adgang til et toilet og dem der generelt bare ønsker komfort bornholmerbussen ikke kan give.

Politikerne skal stoppe med at gøre et besøg til sine slægtninge endnu sværere og endnu dyrere.
Henrik O. L. Jørgensen

#15 Hele Danmark skal skrive under

2015-01-08 11:47

Super initiativ. Det eneste som jeg ikke er enig i er ordlyden:

"at nu siger vi der bor på øen, fra!" 

Hvorfor ikke prøve at få hele Danmark til at hjælpe os. Der er nok mange fornuftige mennesker som kan se det fuldstændige vanvittige i dette forlig. Så husk af del det til alle som I kender.


Gæst

#16

2015-01-08 11:50

Er tiden ikke inde til, at vi taler om selvstændighed. Vi kommer aldrig til at få indflydelse overfor det øvrige Danmark. Med den turisme vi har og det aktiv Bornholm er som ø må det være muligt at skabe et uafhængigt og bæredygtigt samfund.

Gæst

#17

2015-01-08 12:06

Heldigvis har vi ytringsfrihed og mod til at vise protest, og komme med opfordringer

Gæst

#18

2015-01-08 12:08

Nu må det simpelthen stoppe. Ikke nok med at Bornholm døde nok i forvejen da vi var så dumme at komme ind i eu. Men hvis øen skal dø så blev da ved

Gæst

#19

2015-01-08 12:11

Det er fuldstændigt urimeligt, har fuldt Bornholm de sidste 10 år igennem min virksomhed, hvor jeg rejser hver uge torsdag og fredag, for at lære Bornholm at danse. I de 10 år har Bornholm forandret sig. Der skal stærke lokale politikere til at banke Christiansborg op! - tænker her på Niels Anker Kofoed, i den tid hørte man Bornholms "stemme", det gør man ikke i dag. Når man ser på togforlig eller motorvejs forlig, kommer ordet "vennetjenester" ind.

Gæst

#20

2015-01-08 12:35

Som udlejer af en lejlighed i Gudhjem, har jeg brug for ordentlige forbindelser, som vil gavne turist- og erhvervslivet på Bornholm.

Gæst

#21

2015-01-08 12:39

Det ville være interessant, hvis alle Christiansborgpolitikerne kom til næste folkemøde udelukkende med bus og færge, og selv skulle betale for det - og jeg ville glæde mig meget til en efterfølgende diskussion på mødet, hvor man sammenligner erfaringerne!
Florian Eickmann

#22 Re: Hele Danmark skal skrive under

2015-01-08 12:59

#15: Henrik O. L. Jørgensen - Hele Danmark skal skrive under 

 Du har fuldstandig ret, O.L. Jørgensen, Det eneste som jeg ikke er enig i er ordlyden: "at få hele Danmark til at hjælpe..." Hvorfor skal tyskere, polakkerne og alle andere som har en stor interesse for hurtige færgeforbindelser uden dyre omveje ikke være med for at hjælpe? ;-)

Marianne

#23

2015-01-08 13:06

Er der overhovedet nogen, der har formidlet den glade nyhed, til de tyske rejsebureauer?


Gæst

#24

2015-01-08 13:06

Indsamlingen er fuldt berettiget, men om vi så indsamler 1 mill. stemmer, tror jeg ikke, at det vil gøre nogen forskel for vores politikere. Man må godt være en smule naiv, men at være tossegod er for meget. Aftalen med Køge var langt fra stueren - måske ikke officielt, men der findes dog en del materiale, der ikke rigtigt tåler dagens lys. Hvorfor skulle vi ellers fratages muligheden for Nordhavn, når polakkerne blev tilgodeset? Nogle politikere vil måske svare på det, - men det kommer ikke til at gavne deres videre karriere på Christiansborg.
olfert

#25

2015-01-08 13:17

Hvor er vores to mand på tingene , hvad laver de for deres løn ?

vi har to vatnisser på tingene, den ene gør som mor har sagt og den ande parer ordre fra partitoppen om, at holde sin dertil indrettede lukket.

lad os stå sammen og få de to vatnisser væltet ved næste valg.