Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Quoted post

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#83 Re: Re: dyreste børnebog ever

2015-04-29 18:23

#78: - Re: dyreste børnebog ever 

 Det er faktisk en super forslag og sådan foregik det jo uden de store dikkedarer sidste år. Desværre forholder det sig således, at børnene mangler akkurat de sammen kort. Nemlig de kort som alle i disse tråde også skriver mangler og som en statistiker tidligere i tråden via en analyse, ligeledes har dokumenteret. 
Jeg havde da bestemt forventet en gentagelse af sidste år, hvor børnene faktisk kunne bytte, uden at jeg som forælder skulle inddrages i det - andet end at hjælpe med at sætte dem i nummerorden og køre til byttedag. 
Men da alle børnene mangler de samme kort, kan de jo desværre ikke bare bytte indbyrdes, som man jo ellers var stillet i udsigt. Det var da også nærmest lutter slukørede børn til byttedagen i bilka forleden - ingen havde rigtig noget at bytte med, for alle manglede specialkort. Således måtte forældrene hjælpe med at koordinere, mens børnene passivt kunne se til, fordi de slet ikke kan følge med. 
Det var faktisk også ved netop denne byttedag, at det blev meget synligt for mig, at det tilsyneladende ikke  bare var os, som var mega uheldige, men at der var tale om noget generelt. Dette fik jeg bekræftet vi de sociale medier. 

Det eneste alternativ - hvis man vil have samlet bare en bog, er dermed at hjælper børnene på vej. Her er de sociale medier populære. Men det foregår på måder, hvor man skal have et rimelig højt abstraktionsniveau for at kunne følge med og det er ikke gennemskueligt for et barn. Derfor er kampagnen bestemt heller ikke i børnehøjde. 


Jeg har byttet mig til 6 kort via facebook og jeg må sige, at det er altså ikke specielt let at få det puslespil til at gå op. Derfor har jeg da også forlængst sagt til mine børn, at de ikke skal regne med at få alle kort til bøgerne. 

Svar

Viggo

#152 Re: Re: Re: dyreste børnebog ever

2015-04-30 06:40:50

#83: Joan Vedel Andersen - Re: Re: dyreste børnebog ever 

 Det forekommer mig at det er børnene der sætter dagsordenen i jeres hjem. Lær dog dem i stedet for at det ikke er alt i denne her verden man kan få alt hvad man peger på denne her verden. Børn skal ikke lære at det er dem der bestemmer alt, de skal lære at der er grænser for hvad man kan opnå, ellers bliver det en brat opvågning, når de engang står ude i den virkelige verden og mor og far kke er der til og give dem ret. Prøv engang og kigge ind i jer selv. Så kan det være ar fornuften dukker op, hvis I er utilfredse med drn måde indkøbskæder køre sin kampagne på så handel et andet sted eller droppe og modtage de kort, det er jo frivilligt at deltage og husk nu på at indkøbskæder gør intet forkert og den er ikke forpligtet til at jeres børn skal bestemme hvordan de skal lave deres kampagne, dertil er vi heldigvis ikke nået til endnu. Slap af og drop det, giv jeres børn et kram og fortæl dem at livet er fuld af små stød og ikke altid er en Disney film, man kan ikke få alt, ha en fortsat super god dag