Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Quoted post

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#7 Re: For sølle grundlag

2015-04-28 15:21

#5: nmk - For sølle grundlag 

 Det handler sådan set ikke om antallet af samlet kort- det handler om at dansk supermarked gør brug af nogle virkemidler, hvor de leder børnene til at tro, at de kan samle alle kort. Men det er klart at når man reklamerer med at man kan samle alle kort (for det står flere steder) til sin bog, er det rimelig problematisk, når man alene trykker til at 10% af bøgerne reelt kan fyldes! Dette slet og ret grundet kampagnens virkemidler, der heldigvis skal holde sig inden for rammen af lovgivningen for markedsføring rettet mod børn. 


Du må således gerne mene, at der er tale om et spinkelt grundlag. Ikke desto mindre er der noget som hedder markedsføringslov, som heldigvis når det drejer sig om børn, er rimelig restriktiv i Danmark 

Svar


Gæst

#90 Re: Re: For sølle grundlag

2015-04-29 18:42:47

#7: Joan Vedel Andersen - Re: For sølle grundlag 

 kunne man ikke forklare afkommet, at man måske ikke kan få dem alle?

det samme problem var der da jeg var barn, men det måtte vi acceptere.

men jeg kan selvfølgelig godt se at afkommet på ingen måde må møde modgang i livet... 

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-30 10:07:05


Glennie Luckow

#318 Gle

2015-07-13 16:11:56

#7: Joan Vedel Andersen - Re: For sølle grundlag 

Tænk sig, mit barn fik aldrig alle pokemon figurer eller kort, det samme gjorde min bror heller ej som barn, da det var fodboldskort.. Og ved i hvad? - De fældede aldrig én eneste tårer, fordi deres forældre ikke gjorde et stort nummer ud af det..
De havde de kort og figurer de nu havde, og dem der manglede, dem havde de ikke - de håbede da, men langsomt dalede deres interesse helt af sig selv, da det ikke lykkedes.. Igen helt uden tårer, fordi de som børn ikke havde hysteriske forældre..


Er dit barn ked pga dyrekort - så har DU fejlet - ikke supermarkedet.. Tag jer sammen og se så at opfør jer ansvarligt og fornuftigt overfor jeres unger, istedet for at skabe hystader, som ingen ville kunne holde ud som voksne - Yup, det er jeres ansvar!