Nej til linjeføring A Beder Bering vejen

Quoted post


Gæst

#38 Re: Hvilken baggrund tages beslutningen på?

2015-02-17 16:58

#37: Korrekt grundlag? - Hvilken baggrund tages beslutningen på? 

 Jamen kære Mårslet beboer.

Der er lavet en VVM undersøgelse og det er nu engang sådan en man anvender som grundlag for den slags store projekter og også endnu større for eksempel motorveje.

Det er altså Dansk standard for den slags. Stol nu blot på de eksperter der er uddannet til det.

Hvorfra skulle du og jeg have den indsigt der danner grundlag for at betvivle deres resultat?

Nej det jeg der imod er utrolig nervøs for, er ikke at en teknisk velfunderet VVM undersøgelse bliver grundlaget, men der imod en totalt følelsesladet politisk beslutning med grundlag i ganske almindelig borgers indsigt eller mangel på samme. Læg mærke til at 510 har sat deres underskrift på denne indsamling blot fordi de mener de er klogere ind eksperterne som har skrevet VVM rappporten eller fordi de har personlige interesser som de finder vigtigere end helheden. Det er skræmmende men desværre ved at være et typisk Dansk fænomen.

Det er den egentlig fare i denne sag.

I øvrigt er der taget højde for byudvikling i denne VVM undersøgelse frem til 2030.

Hvorfor i alverden skulle beslutnings grundlaget være forældet?? Ikke forstået. VVM analysen er netop lavet på et opdateret grundlag.

Hvis du læser formålet med den nye vej , indstillingen etc, ja så burde det faktisk ikke være svært for dig at se at der kun kan være tale om en løsning, A-løsningen, men ønsker du ikke at se det oplagte bliver det jo svært.

Hilsen Bjarne

 

Svar


Gæst

#39 Re: Re: Hvilken baggrund tages beslutningen på?

2015-02-17 17:12:51

#38: - Re: Hvilken baggrund tages beslutningen på? 

 Til nr. 36

Det er netop ikke usmageligt at holde fast i en gammel linje føring som ALLE kunne orientere sig om INDEN de købte.

Det er der imod yderst usmageligt at dem der har haft et valg, nybyggerne, blot ønsker at presse vejen hen til nogle andre som har indrettet sig i mange år på at vejen selvfølgelig kom der hvor den var planlagt og derfor ikke har solgt deres huse i tide.

Egentligt burde planlægningen af større projekter altid om muligt gøres så tidligt, at huspriser, grunde, jord etc langsomt over en lang år række får indstillet sig på det der skal ske.

Så den hån du taler om er hånen mod folk på både B og især sidst tilkomne ,C linjen.
Det er en hån så det batter.
Små landsby samfund skal gennem pløjes af tusinde af biler fra især Beder,Malling,Mårslet og Tranbjerg men samme byer skal sørme ikke have vejen for tæt på sig selv, uha da.
Hvem er det lige der sidder i 90% af de kommende biler på vejen kære venner??
Hvordan er det lige I vil komme op på vejen hvis den ikke skal være i nærheden af jeres bopæl?

Jamen set skriger jo til himlen.

Nr. 39

 

Gæst

#40 Re: Re: Hvilken baggrund tages beslutningen på?

2015-02-17 22:34:22

#38: - Re: Hvilken baggrund tages beslutningen på? 

 Muligvis, Bjarne.

 

VVM-undersøgelsen er dog udarbejdet af et rådgivende ingeniørfirma med Aarhus Kommune som rekvirent. Jeg er klar over, at dette er normal praksis. Men savner selv - som anlægsingeniør - nogle centrale fakta som nævnt tidligere.

Jeg er enig i, at der går følelsesfnidder i processen, og at det kommer til at fylde mere end fakta. Men netop sidstnævnte kan jeg godt betvivle validiteten af.