Nej til linjeføring A Beder Bering vejen

Quoted post


Gæst

#25 Re: Re: Re: STÅ SAMMEN

2015-01-28 16:36

#24: Michael Tandrup - Re: Re: STÅ SAMMEN 

 Ingen tvivl om at Mårslets biler nok skal komme ud , men de kommer ikke ud til Motervejen og andre hovedfærsels årer etc. uden at forsat at belaste det lokale vejnet som er ganske små og som i den grad er bygget til meget færere biler. Det er situationen som den er og Mårslet bliver sikkert ikke mindre fremover-> altså endnu flere biler.
Jeg har forstået at mange af Nybyggerne i Mårslet og  Tranbjerg syd er fløjtene ligeglade med at de skulle generer nogle små landsbyer på vejen, det kan man jo desværre læse her på siden længere oppe og I læserbrevet i JP 24/1.
Man kan læse at mange af de nybyggere som ikke fik sat sig ind i hvad de købte da de købte, nu ønsker at smøre problemerne af på nogle andre. Det er jo særdeles uskønt men desværre et mode fænomen der breder sig.
Den A linje er altså ikke ny, forstå det nu. Den var skitseret i 2001 offentligt og så sent som i 2009 var der høring om både A og B-linjen i Malling, jeg var der selv sammen med flere hundrede andre fra Aarhus Syd. Præcis et stor møde som der netop har været i Tranbjerg, med politiker etc.
Sagen er altså særdeles gammel og har alle årene op til i dag været særdeles varm for alle os der bor herude. Enhver der gad kunne få den indsigt inden man bosatte sig her blot ved at dykke en smule ned i arkiverne , spørge sig for etc.
Så jeg køber ikke al den klynkeri fra nybyggerne som jeg læser på denne side og i læsebreve. Det er for , undskyld mig, barnligt ikke at tage ansvar for sine egen mangler på handling på rette tidspunkt.
Det er for dårligt og ganske enkelt ikke ok.

A-ruten løber ikke gennem Tranbjerg, men 50 - 100 m Syd om Tranbjerg Nybygger kvarter. Hvordan specielt en A-linje skulle sende flere biler gennem Tranbjerg er derfor uforståeligt og ukorekt . 
Hvis der med "gennem Tranbjerg" tænkes på biler fra Midt og Nord Tranbjerg som fremover vil søge mod syd til den nye A-linje , ja så vil det samme jo ske ved B1 og C linjen og det er jo hele ideen med den nye vej hvad enten den hedder A, B eller C. Hvis ikke det sker ved C-løsningen , ja så taler det jo i stedet fra C-linjen mod de to andre.
Så flere biler Igennem Tranbjerg  ved specielt A-linjen er jo noget vrøvl og skaber jo ukorrekt fokus.

 

 

 

Svar

Michael Tandrup

#26 Re: Re: Re: Re: STÅ SAMMEN

2015-01-28 17:19:14

#25: - Re: Re: Re: STÅ SAMMEN 

Jeg er ikke nybygger, og får ikke vejen i baghaven.

En dårlig ide som har levet længe, bliver jo ikke til en god nutidig løsning.

Men du udtaler dig enten mod bedre videnede, eller uden at have sat dig ind i detaljerne.

Det jeg skrev tidligere er baseret på den af kommunen bestilte VVM-redegørelse i sagen, så i det omfang den er korrekt, er det jeg skriver korrekt.

Så jeg vil foreslå at du læser VVM-redegørelsen, så du forstår hvorfor det du skriver i dit sidste afsnit er vrøvl og ukorrekt. Dog har du ret i at A-ruten ikke løber igennem Tranbjerg.

Michael Tandrup

#27 Re: Re: Re: Re: STÅ SAMMEN

2015-01-28 17:28:37

#25: - Re: Re: Re: STÅ SAMMEN 

....og vedrørende "men de kommer ikke ud til Motervejen og andre hovedfærsels årer etc. uden at forsat at belaste det lokale vejnet", så er forbindelsen via Tandervej til den nye vej nøjagtig den samme uanset om det er linjeføring A, B1 eller C.