Silkeborgvej

Quoted post

Jakob

#48 Re: Ønsker Ewaldsvej at skille sig ud?

2013-11-05 12:52

#41: - Ønsker Ewaldsvej at skille sig ud?

Jeg kan kun sige NEJ, Ewaldsvej skal ikke behandles anderledes end alle andre veje og området som helhed!

MEN når det så er sagt, så tror jeg at mange beboere på Ewaldsvej føler, at de lige pludselig skal holde for med en løsning, som der ikke er tillid til vil forbedre trafiksituationen på Ewaldsvej, men tværtimod forringe den.

Det virker en smule uldent på mig at læse et iøvrigt fornuftigt indlæg fra beboeren i Johannes Ewaldsvej 1, og dennes bekymringer omkring støjgener og huspriser, når ophavskvinden (så vidt jeg ved) til en del indlæg her på siden selv bor på hjørnet af selvsamme kryds, som ønskes flyttet til Ewaldsvej. Men det er forhåbentligt bare mig, der har forstået noget forkert, eller.....???

Uanset hvad, så finder jeg det yderst bekymrende, at man forsøger at løse et trafikalt problem udfra en ønskelig løsning (med flytning af et lyskryds) istedet for (som man ihvertfald gør i min branche) at analysere problemet, klarlægge årsagerne til problemet og først derefter udarbejde løsningsforslag. Sjovt nok kan man næsten altid finde fornuftige problemer til en ønsket løsning!

Lad mig henlede opmærksomheden på et af hovedargumenterne fremført tidligere: De bløde trafikanter til hhv busstoppested og Q8 tanken. Hvis de er så vigtige, hvorfor tænkes der så ikke på busstoppestedet henne ved fakta og i særdeleshed trafikken til fakta??? Jeg vil umiddelbart påstå, at der kommer væsentligt flere daglige bløde trafikanter til fakta end der gør til Q8 tanken.

Jeg synes det er rigtig dejligt, at en del mennesker i området ønsker at arbejde for en forbedret trafiksikkerhed helt generelt. Men jeg finder det ikke muligt at støtte initiativet, når ihvertfald en af løsningerne er givet på forhånd uden egentlig analyse, hvis en sådan eksisterer, læser jeg den gerne og indrømmer min fejltagelse, men jeg er ihvertfald ikke blevet informeret herom.

Jeg ser meget frem til at høre rådmandes svar på det fremsatte forslag, men synes det er synd, at man ikke kan stå samlet om det. Skulle han vise sig positivt indstillet på en flytning af et lyskryds lyder det jo umiddelbart som om, at han vil møde en stort modpres fra andre intresenter i området. En sådan situation vil næppe gavne situationen og dermed sansynligheden for en løsning.

Jeg vil derfor slutte af med at opfordre arbejdsgruppen til at arbejde hen imod løsninger, som kan støttes af et bredt udsnit af beboerne i området. Så det rent faktisk bliver en samlet flok, der kan stå bag!

Svar

Waldstrom

#49 Re lyskryds.

2013-11-05 13:05:25

Jeg kan blot henvise til, hvad jeg tidligere har skrevet, og igen opfordre til at man retter henvendelse til undertegnede og deltager aktivt i arbejdet omkring at nå målet for dette. Jeg synes faktisk, det er rigtigt ærgligt at argumenter om huspriser og argumenter, der jo tydeligt bunder i manglende interesse for at sætte sig ind i hvad dette projekt overhovedet har som formål, skal fylde så meget. Vores formål er at få gjort Åbyhøj fra N-S-Ø-V trafiksikker, og der er ikke en af debatørerne fra Ewaldsvej, der har gjort sig den ulejlighed at rette henvendelse til projektet eller vist interesse for hvad planen for Ewaldsvej op til nord indeholder, eller kommet med konstruktiv forslag som kan løse de udfordringer der er på denne strækning. At du ikke har været med fra start, kan jeg jo blot undre mig over, da indkaldelse til dialogmøde blev omdelt - også i din postkasse. Vi har fra start været åbne om alt, og ønsker dialog med så mange som muligt. Vi har jo netop til formål at imødekomme så mange interesser som muligt, ved udarbejdelsen af en gennemarbejdet helhedsplan. Så vil være dejligt at få nogle ildsjæle med fra Ewaldsvej, For tænker faktisk vores projekt fint harmonere med de ønsker der er her, når man alene taler trafiksikkerhed og holder egne interesser udenfor. M.h.t. at jeg har bopæl på J. Skjoldborgs Vej, har det ikke på noget tidspunkt haft betydning for et ønske om flytningen af dette. For min skyld må lyssignalet ved J. Skjoldborgs Vej hjertens gerne blive stående, blot der ligedes opstilles et ved Ewaldsvej, ud fra de hensyn som jo er nævnt. Jeg ikke ser det ikke - som det insinueres - som en personlig fordel at det flyttes - (Det var faktisk en af grundende til at vi valgte at købe her - lille bonusinfo til de der skal have solgt deres hus -da min datter skal med bussen i skole) Hvilket også klart fremgår af min indsigelse til trafik og veje sendt i juni - hvis nogen skulle have brug for at se det sort på hvidt. Ønsket om flytningen bunder for mit vedkommende alene i de allerede anførte argumenter. Der har også før jeg flyttede til, været en gruppe - der stadigt aktivt arbejder på at få opsat lyssignal ved Ewaldsvej (Så altså ikke tale om et nyt ønske) - men må gå ud fra du kender til dette, da du jo har boet her længere end jeg. Afslaget til denne gruppe begrundedes i økonomien ved opsætning af nyt lyssignal. Da der allerede er kabler, vil alternativet til et nyt lyssignal derfor være at man flytter lyssignalet. Da dette er forbundet med betydelig færre omkostninger. Igennem dette projekt, som jo netop startede som et projekt med fokus på Silkeborgvej, har vi haft den fornøjelse at møde mange ildsjæle, som har arbejdet hårdt og længe for at få gjort noget ved trafikken i deres område, desværre uden held, og hvis der er sket noget, har man blot flyttet problemet fra den ene vej til den anden, en problematik i også har på Ewaldsvej og det er ikke holdbart. Igennem disse ildsjæle blev det derfor meget tydeligt, at vi alle vil drage nytte af en helhedsplan, således foranstaltninger der sættes op er effektive og sammenhængende for hele området. Dette er baggrunden for at projektet udvidedes til hele området og ikke blot Silkeborgvej og tilstødende sideveje, og på denne måde sikre man også mest for pengene. Alt dette er jo ønsker, men ønsker der begrundes ud fra de trafikale forhold, de af beboerne fremsatte problematikker, og som gerne skulle munde ud i en helhedsplan udarbejdet af kommunens, med mest muligt medindflydelse fra os beboere, således at flest hensyn imødeses.