Silkeborgvej

Quoted post

Waldstrom

#7 Re: Johannes Ewalds Vej - lyskryds

2013-11-03 13:36

Hej vi har et ønske om generelt at gøre Åbyhøj sikre, og derfor skal helhedsplanen også se på virkning af evt. tiltag, og forebyggelse, herunder jo også trafiksikkerheden på Ewaldsvej. Vi er jo ikke interesserede i at gøre det farligere at færdes her. Og ja en flytning af lyskryds kan muligt resultere i yderligere trafik, men igen det kommer an på foranstaltninger der afsættes til at imødegå det. Flytningen af lyskrydset vil betyde rigtig meget i forhold til sikkerheden på Silkeborgvej, for mange af især de "bløde trafikanter" og busbrugere. Så vi håber da på opbakning til en plan som kan tilgodese alle åbyhøjborgere og trafikanter der færdes her, således at det får virkning i hele Åbyhøj.

Svar

Kim Ørum Laustsen

#37 Re: Re: Johannes Ewalds Vej - lyskryds

2013-11-04 16:14:57

#7: Waldstrom - Re: Johannes Ewalds Vej - lyskryds

Hej.

Jeg bor på Johannes Ewalds Vej, en bred og ikke hastighedsreguleret vej. Jeg kan til fulde bakke op om at der bør ske en effektiv regulering af trafikken på både Silkeborgvej og der til hørende sideveje. Jeg kan derimod ikke bakke op om en flytning/etablering af et lyskryds ved Ewalds Vej. Jeg er fuldstændig enig med Camilla Andersen, det vil betyde øget trafik på en vej hvor der i forvejen er meget trafik fordi den ikke er reguleret (har bump eller chikaner). Jeg har selvfølgelig forståelse for at de bløde trafikanter på Silkeborgvej skal sikres, men hvis det er på bekostning af de bløde trafikanter på Ewalds Vej giver det ingen mening.

Jeg har siddet i en vejgruppe under Grundejerforeningen og Fællesrådet, som i årevis har forsøgt at få Aarhus Kommune til regulere trafikken i Åbyhøj og Åby, herunder at få ligestillet Ewaldsvej med omkringliggende veje, det er desværre ikke lykkedes. Der kan læses mere på Grundejerforeningens hjemmeside http://www.aabyhojgrundejerforening.dk/wp-content/uploads/Vejregulering_sept20091.pdf Bare for lige at præcisere har det ikke på noget tidspunkt været et ønske fra denne arbejdsgruppe at få flyttet/etableret et lyskryds på Ewalds Vej. At flyttet det kryds er for mig at se at flyttet et problem fra en vej til en anden. Der er ingen tvivl om at økonomi er en afgørende faktor i sådan en sag, der kan laves meget trafikregulering i 8230 for de penge det koster at flytte en lysregulering. Jeg kan ikke bakke op om et projekt der medfører øget trafik på Johannes Ewalds Vej.

Mvh


Gæst

#39 Re: Re: Johannes Ewalds Vej - lyskryds

2013-11-04 17:11:51

#7: Waldstrom - Re: Johannes Ewalds Vej - lyskryds

Pyha..... det vil vi i hvertfald modsætte os - vi bor på hjørnet af Johannes Ewalds Vej.... og har vores hus til salg.....I forvejen er det problematisk at sælge et hus ud til Silkeborgvej på grund af larmen (som jo i øvrigt er værst i myldretiden, når vi ikke er hjemme) - det bli'r helt sikkert ikke lettere, hvis vi får et lyssignal  med en masse start/stop/bilos i forhaven til følge!!!!!

Og jeg tror ikke at nogen ønsker at kompensere os den million kroner det koster os i fald på ejendommens værdi - eller ta'r jeg helt fejl?