Imod ny folkeskolereform

Quoted post


Gæst

#251

2013-04-16 21:54

Jeg er ikke kompetent til at have en mening om kvaliteten af undervisningen med den foreslåede reform, ejheller om lærernes arbejdsvilkår.
Men som foreningsmand er jeg stærkt bekymret for de lange skoledage, for dels giver det øget pres på kommunale faciliteter, altså haller, vi som foreningsbrugere er afhængige af, og jeg tvivler på, der følge en pose penge med den nye reform til at udvide halkapaciterne som kompensation; dels forhindrer det de unge mennesker, som vi ellers har haft stor succes med at rekruttere både som frivillige hjælpetrænere og instruktører, og dermed skubbe dem i gang med at tage ansvar, være rollemodeller og få erfaring som ledere, for de vil stadig sidde og kukkelure på skolebænken, hvor vi skulle have brugt dem til noge kreativt, udfordrende og meningsfyldt.

Svar


Gæst

#274 Re:

2013-05-02 07:23:50

#251:

De vil have fri hhv. 14, 15 og 15.30... Og med tvungen lektiecafe (og lektiehjælp) som den nye reform lægger op til, vil det umiddelbart give mindre lektietid hjemme og dermed mere tid til fritidsaktiviteter. Den store forskel blier at de måske skal have en større madpakke med eller sportstøje ell. skal med i skole.