Gratis tandlægehjælp til danskerne

Bjørn hansen

/ #36 min historie som den ser ud nu

2013-02-18 02:02

Jeg er så heldig at jeg går konstant med kæbehulebetændelse pga betændelse i tandrødderne i overmunden og det gør vanvittig ondt og får kun 15 - 20 timers søvn hver uge pga smerter... men sagen er jo den at det koster 3000 - 4000kr per tand der skal rodbehandles og jaah der har jeg 12 tænder så det lige omkring de 50.000kr og hvor skal jeg finde dem henne?
det skal siges jeg børster tænder grundig hver dag og bruger enda en speciel dyr tandpasta som er meget bakteriedræbende. jeg kan gå til min lege som så siger jeg skal opsøge en tandlæge og få det lavet men sidder så og brokker mig indtil de udskriver noget penicillin jeg kan kaste i hovedet og så forsvinder det godt nok også i et par uger men vender frygtelig tilbage igen... Har prøvet stort set alt. været i banken og høre om jeg kan låne men nej jeg har gæld der i forvejen og kan ikke få forhøjet mit lån med så meget... har været rundt ved samtlige tandlæger på min vej rundt i landet hvor jeg har været og spurgt om de går ind for afdragsordning på så højt et beløb og NEJ!... der er jo selvfølgelig den mulighed at jeg kan gå ind til en tandlæge og sige lav hvad der skal laves og så sige fuck jer når de giver mig regningen men så står jeg med incasso sag på nakken og sagsomkostninger oven i og endnu mere gæld at afdrage på for de penge jeg ikke har... skal siges at for 8 år siden fik jeg lavet tænder for 17.500kr det meste i undermunden og et par tænder i overmunden som skulle ha rodbehandling. en af de rodbehandlet tænder knækkede for et par år siden og jeg fik den revet ud da tandlægen sagde han kun kunne rede tanden med en krone, og da han så fik den revet ud var tandrødderne helt sorte og rådne fordi rodbehandlingen der var blevet lavet på den ikke var lavet ordenligt og sikkert også grunden til at tanden var blevet så enormt svag at den knækkede ved at tykke i et lakrids æg fra haribo mix. den tand der sidder lige ved siden af var også rodbehandlet samme dag som den anden og der er også knækket en stor flig af så man kan se plast fyldningen i midten... jeg håber virkelig seriøst at de tager sig sammen de skide politikere og får det indført over sygesikringen. det kan vel heller ikke være helt billigt for dem at jeg konstant kommer til lægen og brokker mig over jeg har ondt i kraniet og brokker mig over mine tænder gør ondt. det skal nok passe jeg er der nede en gang om måneden for at få dem til at udskrive noget penicillin til mig, men det ville da sikkert være billigere i længden for dem hvis jeg bare fik lavet de skide tænder og de kunne slippe for mig hver måned...
og til nummer 36% jaah jeg ved ikke om jeg står samme sted man har ikke råd til en tandlæge og har ikke råd til en incasso sag hvis jeg skulle skride fra en regning på 50.000kr så hvis jeg stiller treskoende så er det regeringens SKYLD!!!
har gennem de sidste par år haft nogle underlige kramper ved hjertet som jeg ikke ved hvad er og har kun været til ultralyd scanning med det og ved at de på ultralyd ikke kan se hvis der sidder betændelse der... + jeg tit har feber og meget øm i ansigtet...

jeg kan dulme det en smugle med smertestillende men det er ikke meget.
jeg kan også tage noget sterilt vand med noget antibiotisk stof i og "skylle" mine bi/kæbehuler ved at hælde det ind gennem det ene næsebor så det kommer ud af det andet, men den process er meget ubehagelig og sviger rigtig meget i forhold til at få penicillin....
Men altså jeg aner simpelt hen ikke hvad jeg skal stille op når min læge siger jeg skal gå til tandlæge og tandlægen siger rodbehandling, rodbehandling, rodbehandling mens han har doller tegn i øjnene og jeg går tudefærdig hjem igen derfra....