Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

Nina

/ #28

2012-11-06 14:39

Jeg synes ikke denne debat skal udvikle sig til en kamp om, hvor det er værst/bedst at have sine børn. Jeg bliver dog ked af at høre, at kvarteret omkring Stengåren er skummelt og fyldt med børnelokkere.....
Jeg synes debatten bør handle om, rimeligheden I at bede børn om at skrifte skole flere gange gennem deres skole tid, samt rimeligheden i at der skal være byer i kommunen helt uden skoler.
En anden ting jeg ikke bryder mig om ved udsigten til, at der på hvert trin i indskolingen skal være mellem 4 og 5 spor er, at mit barn vil drukne. Prøv at forstille jer en SFO med 400 + børn..... Hvordan skal personalet kunne forholde sig til den enkelte barn? Hvordan skal man lave aktiviteter og ture for så mange på 1 gang.
Jeg har selv en dreng i børnehaveklassen og vi valgte Bækkengården pga af de gode fysiske rammer og den meget aktive SFO.
JEg ved godt, at der er alt for mange, der søger Bækkegården i forhold il Stengården, men burde man så ikke gøre noget ved det?? Giv dog Stengården en ansigtsløsftning også teknologisk. Så kommer der nok helt automatisk en bedre fordeling. Og arbejd med, hvorfor skolen fravælges (f.eks. ved at undervurdere sig selv til orienteringsaftnerne vedr indskrivning i børnehaveklassen)