NEJ til ny lufthavn i Østjylland


Gæst

/ #633 Re: Re:

2016-08-05 05:22

#2: Green Airport Ambassador Lasse Thomassen - Re:  

Jeg har svært ved at se argumterne for at flytte lufthavnen, men lad os antage at det er en god ide.

Thomasminde?? Placeringen blev vist udvalgt tilbage i 1998/99, men prøv lige se på udviklingen i bla. Skødstrup og Hinnerup som vil blive hårdt ramt. Folk har brugt og vil fortsat bruge flere millioner på at købe og bygge hus i landlige områder væk fra støj og storby. Grundene alene koster min 1 mio. Det er godt nok tarveligt, hvis man ødelægger det for så mange mennesker. De vil jo miste alt!

Jeg bor selv i Tilst, så kunne principielt være ligeglad, men jeg elsker Århus og omegn og jeg vil aldrig støtte op om den massive forurening som det ville medføre. Jeg ved godt at det samlede CO2 udslip ville mindskes, men på bekostning af ovenstående områder og resten af Århus. Det er simpelthen noget svineri. 

Kunne man finde en anden lokation, som lå øde, og kunne man argumentere bedre for lufthavnen, så kunne jeg måske også se fidusen. Men pt lugter det langt væk af kapitalisme, som udelukkende er i erhvervslivets interesse.