Støjskærme ved Bramdrupdam nu


Gæst

/ #21

2015-11-09 12:25

Det er vigtigt at understege, at denne indsamling ikke kun er afgørende for de 500 huse, der er placeret nærmest motorvejen i Bramdrupdam. Min motivation for at underskrive indsamlingen har fokus på de utrolig mange børn, som hver dag lider under støjen i Bramdrupdam, mens de er i skole, SFO, børnehave, til sport. Skolen, som er en af de største i Kolding, har motorvejen i baghaven, hvilket må påregnes at have store implikationer for børnenes evne til at koncentrere sig og indlære. Specielt set i lyset af den lange skoledag, mener jeg, at det er absolut nødvendigt, at alle disse børn får mulighed for at bevæge sig i et miljø, der er nogenlunde afskærmet fra motorvejens støj. Det samme gælder børnene i Børnehaven Fristedet, Bramdrup Skoles SFO samt de børn, der deltager i fristidsaktiviteter i Bramdrupdam. Jeg ønsker virkelig inderligt, at denne indsamling bliver hørt for børnenes skyld, som desværre ikke indtil videre har haft en stor stemme i debatten om Bramdrupdam, motorvejen og støj.