Støjskærme ved Bramdrupdam nu

• Ca. 500 husstande i Bramdrupdam ved Kolding er dagligt berørt at voldstom støj fra motorvejen, dvs. 24 timer i døgnet, 365 dage om året, da vi ligger så tæt på (fra ca. 60 meter i fugleflugtslinie)

• De 500 husstande ligger i et område der er blandt Danmarks  8 mest støjplagede områder (VVM 2011)

• Siden motorvejens opførelse i 1970-1973 har der være en kontinuerlig kamp for en beskyttelse fra støjen. I starten af 1970'erne kørte der ca. 5.000 biler i døgnet. I dag er tallet over 60.000.

• Skiftende regeringer og ministre har igennem alle disse år lovet at gøre noget ved problemerne - uden noget resultet

•  Da man inddrog nødsporet ved Bramdrupdam i 2014, valgte man at kalde det en midlertidig ændring og ifl. Vejdirektoratet er man derfor ikke forpligtet til at gøre noget ved støjen. Ikke desto mindre dukker der støjvægge op rundt i Danmark - endda uden ændringer i vejforholdene overhovedet - eksempelvis ved Randers og Frederikshavn

Vi vil IKKE finde os i det længere..........

Skriv under for en støjvæg og lad os få sendt et signal til politikerne, der ikke er til at misforstå.

Karina Østergaard Svendsen    Kontakt forfatteren af dette andragende