NEJ til ny lufthavn i Østjylland


Gæst

/ #277 Re: Re:

2015-05-21 09:43

#276: - Re:  

Rigtig fine observationer.

Jeg har tidligere taget del i debatten og også hørt de anførte argumenter - som selvfølgelig er relevante.

Derudover er der andre argumenter:

De miljømæssige konsekvenser: Grundvand og spildevands problemer i et grundvandsressource område. Det er da rigtigt dejligt at Aarhus fortsat gerne vil have og jo også får en stor andel af tilflyttere til byen - i den sammenhæng er området ved Thomasminde i forvejen udpeget til at være en vigtig vandressource i fremtiden.

Underligt at det ikke fylder i debatten?

Spildevandet ved afledning fra Spørring Å til Lilleåen - det kan selvfølgelig bare lukkes af - istedet for at løbe videre ud mod havet og afskærmes med at løbe i de offentlige kloaksystemer, som kan udbygges - formentlig for offentlige midler går jeg ud fra?

Med hensyn til at det kun er 10000 mennesker der bliver berørt? Det kan jeg slet ikke forstå udfra de beregninger der ligger vil støj sløfterne berøre såvel Lisbjerg, Lystrup, Løgten, Skødstrup, Hjortshøj og selvfølgelig nærmiljøet omkring Thomasminde, som indeholder Trige Spørring, Hårup, Mejlby etc ... - og så selvfølgelig Hinnerup (men det er jo en anden kommune - og dermed for nogen en anden sag ?)

Området omkring Thomas minde er tidligere udpeget som en grøn kile mellem udbyggede og planlagt udbyggede byer og områder, der efterhånden er smeltet sammen (prøv at køre til Lystrup og ud mod studstrupværket- så vil du opdage at markerne i området er pist væk).

I samme periode har vi i nærmiljøet omkring Thomas minde oplevet en tilstrømning af mennesker, som har behov for  at komme ud i området - måske blot som rekreation og 'lidt frisk luft'? Der kommer ihvertfald mange mennesker hver dag.