sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Carina

/ #103 Jeg væmmes

2013-11-27 09:16

Jeg er ret overbevist om, at de muslimske familier som har børn i den danske folkeskole ikke kan komme udenom juleræset, og det dertilhørende gaveræs. De er ganske almindelige familier, med børn der plager og siger: "Emil har fået den og den ting i julegave. Det vil jeg også ha'." Hvis vi ønsker en integration af muslimer i "vores" land, skal "de" have lov til at søge den forbandede julehjælp for at kunne tilgodese deres børns behov for at blive tilpasset i det sociale i folkeskolen. Forældre, om end de er af arabisk, serbokroatisk, somalisk eller dansk afstamning vil deres børn det bedste. Hvis det bedste for deres børn er, at de ikke stiller sig fuldstændigt udenfor fællesskabet i klassen ved ikke at kunne deltage i den sociale interaktion der er omhandlende julegaver, så begaver de dem med en ting eller to. Måske på et andet tidspunkt på året, men dét kan Muhammed fortælle klassekammeraterne om. Det handler i bund og grund om, at hvis man nægter muslimer adgang til julehjælpen, nægter man dem muligheden for at kunne behandle deres muslimske børn på samme måde som kristne behandler deres. Dét er ikke integration!

Og jeg væmmes over de 2189 underskrifter.