Syg i sygt system


Gæst

/ #71 snart 20 år på uafbrudt kontanthjælp...

2013-09-03 19:05

I 1991 brækkede jeg ryggen, grundet ubrugelige forældre som ikke ville underskrive invalidepensions ansøgning, som familie læge havde udarbejdet, så måtte jeg selv i gang med systemet og lære det at kende efter jeg fyldte 18.
Jeg antog dengang at der var hjælp at få, men ak og ve, jeg sled og slæbte i arbejdsprøvninger og på kurser i håbet om at få en retfærdig sagsbehandling, først i 2004 da jag blev sat i udsigt at kunne overtage en lederstilling hvis jeg fik godkendt revalidering til uddannelsen. Det fik jeg men på psykisk grundlag, hvad giver i mig, jeg har et fysisk handicap, og intet papir på noget psykisk, men for at spare på hjælpemidler under uddannelses forløb så var det den mulighed jeg fik, jeg fik ikke gennemført uddannelsen.
og derfor mistede kommune og stat en skatte indtægtskilde, og siden 2005 har jeg nægtet at indgå i yderligere samarbejde med job centeret, når de bevidst fastholder mig i denne kontanthjælps gabestok.
Jeg har været på kontanthjælp siden 1995.
Og ingen sagsbehandler har endnu gidet læse mine sagsakter igennem, før en opringning eller brevskrivning.

Hvordan sådanne dovne personer kan få udbetalt løn, for ikke at yde noget, rollerne burde være omvendt, jeg burde få udbetalt tilgodehavende løn, for det gratis arbejde jeg udførte dengang, jeg stadig kunne en smule, dengang jeg var forholdsvis mobil.

I dag så smerteplaget, at jeg jubler, når jeg en meget sjælden gang har fået 5-6 timers søvn uden afbrydelse grundet smertefulde bevægelser i min ryg.

Kronisk smerte:
Hvert åndedrag giver smerte i lænden, bugmuskel trykker på et og andet der giver udslag i smerte.
kortvarig overbelastning af lænderyggen giver kraftig smerteforøgelse, i op til flere dage efter.
intet at se på scanninger eller røntgen billeder i dag, men det tror da pokker, det er over 20 år siden jeg kom til skade. Men den skades rapport fra daværende læger er forældet og bliver ikke brugt. I stedet postes der penge ud på dyre undersøgelser som alle viser:

"Ingen synlig forklaring på smerter, dog tydelige tegn på at patienten lider"
Ingen diagnose = rask nok til at arbejde fuld tid

Folk bliver ikke tortureret her i landet...
Jeg kender dog en del der bliver udsat for psykisk tortur, fra sagsbehandlere i jobcentrene.

Her under jeg selv.

Nå jow, glemte at nævne at jeg også har været hjemløs fra 2000 til 2010, og pression / tortur fra jobcenteret lyder dags dato, hvis du ikke møder op til samtale, så stopper vi din kontanthjælp fra 1/10-2013.
Hvordan det skal kunne lade sig gi sig, når jeg har så stærke smerter at jeg til tider besvimer og får hjernerystelse deraf?
Sagsbehandler nægter at benytter sig af at tage på hjemmebesøg,og mails, som ifølge lovgivning af 2012 indgår som digital kontakt der kan imødekomme eller træde i stedet for jobsamtale, den lovgivning følges ikke fra jobcenterets side.

//
Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

§ 1. Formålet med denne lov er at bidrage til et velfungerende arbejdsmarked ved at

4) støtte personer, der på grund af begrænsninger i arbejdsevnen har særlige behov for hjælp til at få arbejde.


§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:
7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,



Afsnit III a

Mindre intensiv indsats for visse persongrupper
§ 21 f. En person, som er omfattet af § 2, nr. 1-3 eller 7, er ikke omfattet af pligten til at møde personligt op til samtaler om personens cv efter § 14 eller til jobsamtaler efter §§ 16-20 og 73 a eller af pligten til tilbud efter kapitlerne 16 og 17 eller § 74 b, stk. 1, nr. 3, i lov om aktiv socialpolitik



Afsnit IV

Tilbud m.v.

Kapitel 8

Tilbudsmuligheder
§24
Stk. 5. Tilbud til personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse, kan ikke række ud over den dato, hvortil personen er berettiget til ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik.

//

Hvorfor vælger sagsbehandlere at overse denne del af lovteksten???