Syg i sygt system

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Syg i sygt system.


Gæst

#1

2013-08-02 16:08

Rimelige krav til en anstændig behandling - jeg mener dog at det bør tilføjes at alle syge der har mister forsørgelse og været parkeret på kontanthjælp på grund af varighedsbegrænsning og kommunens sagsforhaling skal have fuld erstatning som retspraksis har været i roskilde og københavnerdommen- og at der skal sættes en stopper for den nye ulovlige praksis hvor kommuner raskmelder syge borgere for at omgå lovgivning og forsørgelse -"

Gæst

#2

2013-08-02 16:27

Ja tak, det var da en god ide. Man er jo retsløs som syg i Danmark.

Gæst

#3

2013-08-02 17:25

Kunne i ikke for himlens skyld skrive at folk skal huske at bekræfte denne underskrift i deres egen private mailbox ved at trykke på det tilsendte link

Gæst

#4

2013-08-02 19:37

Selvfølgelig ønsker jeg en bedre og mere anstændig sagsbehandling, men først of fremmest har vi brug for en bedre lovgivning for syge og andre, der ikke kan forsørge sig selv på et arbejdsmarked, der bliver mere og mere brutalt. Denne lovgivning skal bygge på respekt overfor det enkelte menneske og have et positivt menneskesyn.

Gæst

#5

2013-08-03 07:25

at lindre lidelse er en samfundsopgave, en pligt!!

Gæst

#6

2013-08-03 08:24

Super...Al den tid gør jo man mister retten til dagpenge:-(

Gæst

#7

2013-08-03 13:21

Som lovgivningen er og bruges af forvaltningerne, bliver man mere syg af at modtage, hvad der kaldes "hjælp" fra det offentlige system.
Man hjælpes ikke tilbage på arbejdsmarkedet, man fastholdes i systemet og pines.
På mig virker det som om, systemet bevidst fastholder os, for på den måde at skabe fødekæder til sig selv og hinanden, som er ansatte i forvaltningen.
Eller vi påduttes den "medicin" forvaltningen kan få staten til at betale, uanset om det hjælper eller forværrer eller skaber ny sygdom og elendighed.
Jeg klagede til Mette Frederiksen over den lovgivning, som muliggør disse "udnyttelser" af os sygemeldte og kontanthjælpsmodtagere, og fik det svar, at jeg kunne anke mine sager, hvis jeg var utilfreds med afgørelserne.
Jo det ved jeg, og det var ikke afgørelserne som sådan, jeg klagede til Mette Frederiksen over, men de love, som tillader den måde at afgøre ens skæbne på.
Jeg venter stadig på svar på det sidste.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-08-03 14:51



Gæst

#9

2013-08-03 15:01

Jeg er dansker og jeg bor i Danmark, jeg har arbejdet og betalt skat uden at kny hele mit liv. Når jeg skriver under her, så er det fordi jeg længe tog for givet, at skatten først og fremmest blev brugt til at give danskerne et sikkerhedsnet. Nu ved jeg, at det har sidste prioritet.

Gæst

#10

2013-08-03 18:47

Dejligt når man selv er fanget i systemet, der er nogen der har overskuddet til at kæmpe, det støtter jeg op om , anytime

Gæst

#11

2013-08-03 19:09

Fint initiativ der helt sikkert har min støtte, og som fortjener alt mulig opbakning. For det er fuldstændig uhørt, den måde syge medborgere bliver behandlet på af det offentlige system. Det er på tide, at kommunerne behandler syge medborgere med respekt og som ligeværdige mennesker. Kommunerne og dermed deres læge konsulenter skal IKKE kunne sidde diagnoser og vurderinger stillet af andre læger overhørig, det samme bør gælde diagnoser og vurderinger fra kiropraktorer og fysioterapeuter m.fl. fag personer inden for sundhedsvæsnet.

Hugo

#12 Re:

2013-08-03 19:11

#10: -

Nemlig - det har du fuldstændig ret i. Bestemt et fint initiativ, der bør have alt mulig støtte.


Gæst

#13

2013-08-03 21:28

Vær anstændig og selvbevidst, på trods af du ikke længere har noget at have det I, vis dig fra din pæne side, selvom du ikke ved hvor den er blevet af. Vær dig selv, det har du mest ud af:-)

Gæst

#14

2013-08-04 10:24

Dette er reglerne som de burde være. Den kasten rundt i systemet gør en rask syg og en syg mere syg.

Det er uværdigt og ikke acceptabelt, at behandle mennesker sådan som systemet er nu.
Anita

#15 Opfordring til at skrive under!

2013-08-04 11:45

Jeg vil opfordre alle til at skive under på dette. Jeg har gået i den tro, at man som syg i Danmark have et sikkerhedsnet, fik den hjælp og støtte, man havde brug for, og at der blev taget godt hånd om "de svage", men det er de sidste år, hvor jeg selv er havnet i systemet, gået op for mig, at det LANGT fra er tilfældet!

Gæst

#16

2013-08-04 17:54

Det er sjældent noget inde på Borgen tages alvorligt når det kommer fra syge/svage. Lad os folde hænderne og bede til at dette her gør.

Gæst

#17 www.facebook.com/SygedagpengeTilAlleSyge

2013-08-04 18:03

Rigtigt gode pointer - jeg har lagt et link ud på www.facebook.com/SygedagpengeTilAlleSyge og håber at der der igennem kommer flere underskrifter.

Mvh.

Niels

Gæst

#18

2013-08-04 18:24

Det er vigtigt!

Gæst

#19

2013-08-04 21:37

Efter 6 års sygdom, er mit liv et mareridt. Fordi lægerne ingen konkret diagnose kan sætte udover kroniske smerter.
Må jeg gå hjemme uden at få en krone, da jeg er gift og har 3 børn.

Jeg takker af hele mit hjerte, dem der har startet dette..
I er nogle fantastiske mennesker, og det rør mig dybt at dette system nedbryder de syge, og hjælper os overhovedet ikke.
Mange tak.


Gæst

#20

2013-08-05 05:37

Enig

Gæst

#21

2013-08-05 06:41

Jeg mangler ord!!! Det er til at græde over den måde syge mennesker i klemme bliver behandlet i Danmark. Politikerne lukker øjnene og tror ikke på det....det er næsten det værste!

Gæst

#22

2013-08-05 06:56

God ide...!

Gæst

#23

2013-08-05 08:18

Jeg håber virkelig det her lykkedes

Gæst

#24

2013-08-05 16:16

for os der kæmper for vores liv, er det at miste det økonomiske en fatal skæbne. Tænk over det for alle jer der tjener på os.

Gæst

#25 Re: En hilsen fra en ligesindet.

2013-08-05 16:24

#9: -

Født og opvokset med ordene at yde i nationens tjeneste, arbejdet mere end normale danskere,selvforsørgende, pludselig syg, søger hjælp og nu....smidt ud, sidder i kørestol i smertehelvede...er det takken ?

En underskrift =  en håndsrækning til et værdigt liv,der måske kan hjælpe en du kender