Syg i sygt system
Kontakt forfatteren af dette andragende
Man hjælpes ikke tilbage på arbejdsmarkedet, man fastholdes i systemet og pines.
På mig virker det som om, systemet bevidst fastholder os, for på den måde at skabe fødekæder til sig selv og hinanden, som er ansatte i forvaltningen.
Eller vi påduttes den "medicin" forvaltningen kan få staten til at betale, uanset om det hjælper eller forværrer eller skaber ny sygdom og elendighed.
Jeg klagede til Mette Frederiksen over den lovgivning, som muliggør disse "udnyttelser" af os sygemeldte og kontanthjælpsmodtagere, og fik det svar, at jeg kunne anke mine sager, hvis jeg var utilfreds med afgørelserne.
Jo det ved jeg, og det var ikke afgørelserne som sådan, jeg klagede til Mette Frederiksen over, men de love, som tillader den måde at afgøre ens skæbne på.
Jeg venter stadig på svar på det sidste.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Fint initiativ der helt sikkert har min støtte, og som fortjener alt mulig opbakning. For det er fuldstændig uhørt, den måde syge medborgere bliver behandlet på af det offentlige system. Det er på tide, at kommunerne behandler syge medborgere med respekt og som ligeværdige mennesker. Kommunerne og dermed deres læge konsulenter skal IKKE kunne sidde diagnoser og vurderinger stillet af andre læger overhørig, det samme bør gælde diagnoser og vurderinger fra kiropraktorer og fysioterapeuter m.fl. fag personer inden for sundhedsvæsnet.
Re:
Nemlig - det har du fuldstændig ret i. Bestemt et fint initiativ, der bør have alt mulig støtte.
Det er uværdigt og ikke acceptabelt, at behandle mennesker sådan som systemet er nu.
Opfordring til at skrive under!
www.facebook.com/SygedagpengeTilAlleSyge
Mvh.
Niels
Må jeg gå hjemme uden at få en krone, da jeg er gift og har 3 børn.
Jeg takker af hele mit hjerte, dem der har startet dette..
I er nogle fantastiske mennesker, og det rør mig dybt at dette system nedbryder de syge, og hjælper os overhovedet ikke.
Mange tak.
Re: En hilsen fra en ligesindet.
Født og opvokset med ordene at yde i nationens tjeneste, arbejdet mere end normale danskere,selvforsørgende, pludselig syg, søger hjælp og nu....smidt ud, sidder i kørestol i smertehelvede...er det takken ?
En underskrift = en håndsrækning til et værdigt liv,der måske kan hjælpe en du kender
| This discussion has been closed. |