Imod ny folkeskolereform


Gæst

/ #303

2013-05-07 11:52

Jeg har også med stor gru set udsendelserne om 9.z mod Kina... Pinlig affære!!! Ja respekten mangler jo fuldstændigt herhjemme. Desværre er der jo ikke sanktionsmuligheder, som i gamle dage - ungerne griner dig lige op i ansigtet, når du siger fra overfor dem. Forældrene bliver dybt forargede, hvis du påtaler deres børns dårlige opførelse eller elendige standpunkt. Man kan ikke engang bede en elev om at gå uden for døren, for de er åbenbart så lettændelige, at de hele tiden skal være under observation...! Er Danmark blevet en 'behageklub'?? Jeg frygter, at inklusionen af specialklasseelever vil gøre tingene endnu værre, da de er utroligt tidskrævende, opmærksomhedssøgende, m.m. - det er fint, hvis der er tid og ressourcer til det, men det er der som regel ikke, så enten bliver undervisningen på deres præmisser eller også tabes de på gulvet. Mange ting her i Danmark går op i hat og briller. Vores kære børn aner ikke en skid - heller ikke efter 9 års skolegang - desværre er det dem, som skal overtage dette samfund. Hold undervisning for sig og fritidsaktiviteter for sig. Lad forældrene OPDRAGE deres børn, lad lærerne stå for faglighed - fritiden kan ungerne godt selv finde ud af. Vi havde stor respekt for vores lærere, som ikke brugte tid på at høre om hver enkelt elevs weekend, m.m. Det var faglighed, det handlede om. Og sjovt nok havde vi ikke problemer, da jeg gik i skole i 60'erne - vores klasse læste allesammen efter 1. klasse - (måske også fordi at vi kunne finde ud af at holde kæft, til vi blev spurgt om noget). Hvor er det pinligt, at man efter 9 år i skolen dårligt kan læse eller skrive - HVAD VAR DET LIGE, DER GIK GALT???????