Børn skal ikke tvinges til samvær med en voldelig forælder


Gæst

#26

2014-05-31 07:02

der tages meget mere hensyn til de voksne end til børnene og det er nogle sløve personer som ikke ved noget om børns behov som afgøre børne sager og jeg ved hvad jeg snakker om jeg måtte kæmpe i syv år bare for at børnene fik tålig forhold

Gæst

#27

2014-06-05 07:02

Sådan super tiltag .. Børn skal ikke opleve vold i familien..

Gæst

#28

2014-06-07 09:32

vonandi verða þær hér á landi.

Gæst

#29

2014-06-09 14:19

Loven bør ændres på flere punkter! Ikke kun i relation til børn med voldelige forældre! Hvad sker der med forældres RET til... Statsforvaltningen - tja... bekymrende arbejde.... Også af dem der skulle forestille at være børnesagkyndige!!!

Gæst

#30

2014-06-11 13:06

Godt at nogen kæmper de svages sag - det er groteskt at politikkerne ikke har reageret for år tilbage. Jeg er rystet i min grundvold over dette system. Vh Dianna Rask ( mor til 3)
børn har brug for en far

#31 Faren er den onde pr. definition

2014-06-11 16:57

Fornemmer tydeligvis hensigten med denne gruppe og er meget enig med bemærkningen fra nr. 19. Der er andet og mere end fysisk vold. Der er psykisk vold, manipulation og løgn. Her er kvinderne eksperter, men den nuancerede vinkel er naturligvis ikke inde i billedet her. Mvh en velfungerende far, der ikke har set to ud af tre børn i tre år.
Niklas

#32

2014-06-11 20:17

Kære Danner
Jeg er i tvivl om, I har tolket loven forkert? Måske ikke har læst forarbejderne til loven?
Fundamentet i loven er netop barnets ret til begge forældre og ikke omvendt, som I beskriver.

Jeg mener bestemt ikke, at børn skal tvinges til samvær med forældre mor/far, der udsætter børnene for vold, eller anden grænseoverskridende adfærd.

Jeg finder dog, at med jeres forslag, står man over for en række udfordringer, - samtidig en risiko for en forringelser af forældreansvarsloven.
Min stor bekymring er, at det vil give endnu større grobund for, at hindre samvær, ved at fremsætte påstande om vold, uden det har hold i virkeligheden, men blot for at obstruere samvær.

Vi er enige så langt, at 'barnets tarv' skal være i højsæde. Ingen børn skal udsættes for vold eller anden grænseoverskridende adfærd.
Men desværre modtaget I ikke min underskrift, jeg oplever simpelthen ikke jeres sag, som værende tænkt til ende. Det virker for ensporet og unuanceret.

Gæst

#33

2014-06-11 21:02

Jeg er helt enig i, at det er barnets tarv, der skal i centrum. Forældres vold kan selvfølgelig give en dårligere barndom end at mangle den forældre, der udøver vold.

Gæst

#34

2014-06-12 01:49

Håber dette rækker langt jeg står med et ødelagt barn et meget bange barn der fortæller mange ting og har ikke lyst til at min søn skal det samme igenm nu må der gribes ind og åben øjne for den virklig sandheder som flere børn er udsatte for jeg vil gå så langt at bliver mine børn far s sag lukke så går jeg hele vejen vold er en grim ting og når børn er bange så ringer der mange klokke og tit bliver børne ikke taget seriøst forde de mener forældrene hader hianden på den måde kan de hurtig lukke en sag

Gæst

#35

2014-06-12 17:41

Kan ikke sige at det er andet end en vigtig ting. Står lige præcis i samme situation!

Gæst

#36

2014-06-17 08:17

Kvinder er blevet fængslet for ar beskytte deres børn-hvor mange mænd har været i fængsel for det samme.
Man kan ikke tvinge to personer ril at være sammen som hader hinanden fordi de har børn, og samtidig tvinger børnene til samvær, det gør man med forældreansvarsloven.
Jeg ønsker hermed at Margrethe Vestager og Pia Kjærsgård deler kontor på Kristiansborg og den blanding skal udvides dag for dag sålænge man tvinger
børn til samvær. Det SKAL laves om.