Bevar den kommunale dagpleje i Danmark

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar den kommunale dagpleje i Danmark.


Gæst

#26

2014-05-01 06:33

dagplejen skal være til så forælder selv pa vælge
Tommy Rasmussen

#27 Politik og penge

2014-05-01 16:09

Først når alle forstår, hvad det egentlig drejer sig om, er der en lille chance for at ændre systemet. Det hele drejer sig kun om magt og penge, og dem som styrer pengene styrer verden :

Finanskriser kommer, fordi der altid kun bliver produceret nye "luftpenge" (= ca. 95% computernuller) til kreditter (lån), men ingen til renter, som så kun kan betales med nye lån. Selvfølgelig kan dygtige og sparsommelige mennesker måske betale deres renter uden en ny kredit paa "friværdien" i et hus f.eks., men disse penge mangler altså alligevel bagefter i den samlede pengemængde, og det betyder så, at enten staten eller andre private skatteydere bliver nød til at overtage de kreditter, som dygtige medborgere selv har kunnet betale. Når så højfinanzen BIZ i Basel befaler, at der skal lukkes for det varme vand (kreditterne), går private folk, firmaer og stater automatisk konkurs for at højfinanzen kan bytte deres hjemmelavede værdiløse papiersedler og computernuller med rigtige værdier som immobilier, firmaer og infrastruktur, guld, råstoffer osv. Når det drejer sig om private folk og firmaer kalder man det "konkurs". Når det drejer sig om stater som f.eks. nu i Grækenland, kalder man det "privatisering".

Det eneste som er nationalt ved den danske "National"- bank, er at danske skatteydere må betale for drift og lønninger af instutitionen, som styres af BIZ i Basel, som har status af et helt selvständigt område i Schweiz paa samme måde, som også Vatikanet har og "City of London".

Hvis staten Danmark ville trykke danske pengesedler SELV, i stedet for at overlade det til en PRIVAT såkaldt "dansk" "National"-bank, som styres af en PRIVAT højfinanzbank BIZ i Basel, så skulle vi hverken betale afgifter, renter, skat eller moms. Pengene ville tilmed få en stigning af købekraften på ca. 50%, fordi alting i dag kun er så dyrt på grund af renterne, og derfor ville ingen fornuftige mennesker sørge over den tid, hvor man fik renter af sparepengene i banken. Den samme idé havde både Kennedy, som satte NATIONALE "US-Notes" i omløb og Lincoln med hans "GREENBACKS", som var grønne paa bagsiden.
http://lupocattivoblog.wordpress.com/2010/03/25/die-privatisierung-des-weltgeldsystems/

Gæst

#28

2014-05-02 11:35

Ingen

Gæst

#29

2014-05-02 11:36

Ingen kommentar

Gæst

#30

2014-05-05 12:08

bevar dagplejen , og lad være med at gøre den institutionspræget, læg vægt på omsorg, nærvær og tryghed.

Gæst

#31

2014-05-06 11:02

hjælp os med at bevare dagplejen.

Gæst

#32

2014-05-06 16:34

Jeg har min søn hos verdens bedste dagplejemor. Hun har både tid og lyst til at passe på mit "guld" som det var hendes egen. Så bevar dagplejerne, som passer på vores børn og gør det rigtig godt..
Allan Børgesen

Gæst

#33 Synd

2014-05-06 18:14

Hvis børnehaverne skal være stor institutioner, synes jeg faktisk det er synd for børnene hvis de er i dagpleje -- så er det bedre de starter i stor institution fra helt små ... Vuggestuer med dagpleje miljø er at foretrække

Gæst

#34

2014-05-06 20:33

Ikke alle trives i samme rammer, I pengenes hellige navn.

Gæst

#35

2014-05-07 10:46

Bevar dagplejen

Gæst

#36

2014-05-07 19:31

Alle bliver bare nødt til at underskrive!

Gæst

#37

2014-05-07 19:48

Skriv under

Gæst

#38

2014-05-07 20:02

Et fantastisk tilbud til børn der vil få en rolig omsorgsfuld start på livet

Gæst

#39

2014-05-08 04:02

Den kommunale dagpleje vil altid være det bedste tilbud for dit barn. 4 børn til 1 voksen giver barnet masser af opmærksomhed, omsorg og tryghed og god tid til læring til læreplaner. Roen der findes hos en kommunal dagpleje, vil aldrig kunne opnås i en vuggestue eller anden institution, så vil vi det bedste for børnene og ikke kun for forældrene, er det nødvendigt at bevare den kommunale dagpleje!

Gæst

#40

2014-05-08 08:55

Jeg mener dagplejen er bedste tilbud for de fleste børn i alderen fra 6mdr.til 3år.Samme "voksen" hele dagen ,max 4 andre børn ,hjemmelige rammer,relevante kurser til dagplejeren,tæt samarbejde med dagplejepædagogerne ,100% vikar dækning ved dagplejerens fravær,flexible åbningstider som aftales mellem forældre og dagplejer.Det er dagplejen hos os.
Dagplejer i Hedensted Kommune

Gæst

#41

2014-05-08 10:49

Dagplejen skal bevares. Det skal være muligt at have et valg.

Gæst

#42

2014-05-08 12:10

Jeg er selv tideliger dagpleje og har 1 barnebarn i dagplejen + 1 på vej , så jeg håber dagplejen bliver ved med at være her.
Derfor skriver jeg under.

Gæst

#43

2014-05-08 12:55

Hvorfor skal alle børn tvinges ind i vuggestuer. Det er opbevaring af de små som ikke kan alt selv. Hos en dagpleje får de nærver... Nej til stor drift.. De er ikke dyr...

Gæst

#44

2014-05-08 19:32

Jeg skal lige se forstå det her rigtigt.... Man siger her at det er skadeligt for børn at være andre steder end hos pædagoger!!! Så jeg som far der ikke er uddannet som pædagog er ikke egnet til at passe mit barn.. Det skal være en uddannet pædagog der er og nok!!! Det jo for sindssygt at påstå det her.... Jeg vil stille et spørgsmål!!! Hvad vil være bedst for børn af de 2 scenarier : 1. Barn på 2 år, bliver passet i vuggestue på rød stue. Hvor der er 2 pædagoger til 16 børn. Der er 4 stuer ialt så der er 8 pædagoger en leder og ialt 64 børn, det giver 7,11 børn pr pædagog. Og op til flere gange om ugen er der faktisk en pædagog mindre pga af div. møder/ feriefri/ ferie/ kursus / sygdom osv. Så tallet stiger til 8 børn pr pædagog. Hvor gennemsnit erfaringen på pædagogerne ligger på 4-6 år. .
Nr 2: barn på 2 år går i dagplejen. Og bliver passet af en dagpleje mor som har 2 børn mere altså 3 børn i alt pr dagplejer. Som har en gennemsnit erfaring på 17-23 år i faget.!!!
Hvor vil dette barn på 2 år, lærer mest?? Få mest opmærksomhed fra den som passer barnet?? Hvor vil barnet føle sig mest trygt henne ?? Hvor vil barnet få mest omsorg og kærlighed henne ?? Hvor vil barnet komme ud og opleve mest henne??
Helt ærlig kom nu ind i kampen.. Der skal være plads til begge muligheder og det er fair og godt,, men lad værd med at smede budskab sammen om at det er et dårligere valg for børnene at være i dagplejen... For det passer ikke . Tværtimod.. Mvh. Casper Jensen

Gæst

#45

2014-05-09 06:07

Så er det nu :-)

Gæst

#46

2014-05-09 07:24

Intet er som daglejen - tid til dagplejebørnene og ro ro ro og atter ro for de små pus.... og så har den voksne aldrig mere end fem børn at holde opsyn med.....

Gæst

#47

2014-05-09 09:04

Små børn har brug for trygge rammer og ikke en masse forskellige voksne at forholde sig til. Dagplejen er trygt for de små.

Gæst

#48

2014-05-09 11:07

Forældrene skal helt klart have en valgmuligheder så de sensitive børn også bliver set..

Gæst

#49

2014-05-09 20:00

På tide borgere blev hørt
Knirke

#50 Ville have valgt vuggestue

2014-05-09 21:25

Men denne mulighed er der ikke når man bor i Kalvehave. Når det så er sagt, så er jeg superglad for vores dagpleje. Specielt til den store, hvor der var fyldt op med børn!
For sandt at sige, så synes jeg det var ret trist at se min datter gå alene i dagplejen i over 3 mdr.- eller som nu hvor de da trods alt er hele 2 børn. Men fra juni er den gal igen, så skal min datter igen være eneste barn hos verdens bedste dagpleje.

Hvem skal vores datter spejle sig i, de andre børn i legestuen hvor de mødes hver 14. dag? Den legestuen hvor der for øvrigt heller ikke længere er ret mange børn at mødes omkring. Eller sin storesøster hun kan tæve med den ene arm på ryggen! Eller de 5-10 minutter hvor hun er med nede og hente storesøster i børnehaven?

Ingen vil jo køre efter en vuggestue plads, men ej heller de tomme pladser hos verdens bedste dagpleje.

Vi har da mere end én gang overvejet en 2 års plads i børnehaven - ikke fordi vi er utilfredse med dagplejen, men af hensyn til vores datters trivsel, samspillet med andre børn og lysten til at hun får lært de sociale spilleregler.

Dagplejen er et rigtig godt tilbud til, når der er børn nok til det!