Mod nedlægningen af musikaktiviteter i Hellig Kors Kirke

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mod nedlægningen af musikaktiviteter i Hellig Kors Kirke.


Gæst

#1

2014-04-22 20:41

Det er mig en gåde hvordan Den Danske Folkekirke, klager sig over manglende engagement og faldende medlemsskab - og så samtidig tillade at menighedsrådet vedtager en beslutning om at reducere besøgstallet i Hellig Kors Kirke med 15%.

Gæst

#2

2014-04-23 06:44

Kære Hellig Kors Kirke

Suannes musikundervisning er noget af det bedste og mest kompetente undervisning jeg har oplevet til børn på Nørrebro. I knytter en masse børnefamilier til kirken, så hvorfor dog nedlægge det?
Mor til Nikolaj babymusik hold 1, Annika venteliste til korret

Gæst

#3

2014-04-23 13:25

Glade børn fra i dag, der går hos Susannes undervisning er kirkenbesøgere fra i morgen. Det er et luksus i den 21. århundrede at afvise så mange børn og deres forældre fra kirken. Kæmpe fejl!

Gæst

#4

2014-04-23 17:22

Kære Hellig Kors Kirke

Tak for en dejlig oplevelse, hvor jeg som farmor forleden overværede en meget smuk musik-gudstjeneste for babyer i Hellig Kors Kirke og tænkte:
Rigtig god måde at få skabt et tilknytningsforhold for de unge familier til deres lokale kirke. Måske bliver næste skridt for de unge familier, at de også lader deres børn døbe (hvad der efterhånden ikke er hverdagskost).
Tænkte...... gad vide, om man har det samme fantastiske tilbud i mine lokale kirker her i Holte?
Og det har vi - kig bare på Gl. Holte Kirkes hjemmeside!
Så tag lige og overvej en ekstra gang, om den påtænkte besparelse er en god idé.

Mange hilsner
Helen Due

Gæst

#5 Åbent brev til menighedsrådet

2014-04-23 21:43


Gæst

#6

2014-04-24 16:15

At nedlægge musik aktiviteter - ja idet hele taget at nedlægge al form for kultur der involverer både børn og voksne er FORKERT.. De børn der deltager i sådanne arrangementer bliver beriget på en måde som de børn der sidder ved deres pcér ikke bliver.. og de bliver værdifulde voksne ! Vi ser dem som korledere, spejderledere, ledere af ungdomsklubber og som frivillige natteravne - vi har som samfund ikke råd til at undvære dem.