Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#4526

2014-01-25 21:10

Tak, til initiativtageren til denne underskrift indsamling.

Du viser os, at vi ikke bare skal følge den første "illusion", som fremstår, men,også, bare af og til at bruge "de små grå celler".

Tak for ditn initiativ.

Gæst

#4527

2014-01-25 21:10

Det er dårligt timet og tilrettelagt, og Corydon ser ikke længere ud som en kompetent finansminister.
Kommentarer som at det er den bedste aftale de kan få nu, giver blot det indtryk at han er blevet røvrendt fordi det skal ske nu!
En åben fremlæggelse af alle aftaleforslag før en beslutning tages ville give lidt troværdighed tilbage!

Gæst

#4528

2014-01-25 21:11

Behold DONG på danske hænder tak

Gæst

#4529 Medieomtale

2014-01-25 21:11

Tjek aviserne og se hvad over 90.000 protestunderskrifter fylder: på Politiken og BT ingenting - man må spørge sig selv om man kan stole på medier der forsøger at skjule en så markant folkestemning?!

Gæst

#4530 Re:

2014-01-25 21:11

#4527: -

Der er nok en grund til at det holdes hemmeligt ;-)


Gæst

#4531

2014-01-25 21:12

Jeg kan ikke tillade mig at skrive at Coridon er dum, så det gør jeg ikke, men han er meget lidt klog og jeg kan ikke lade en lille mistanke oppe i mit hoved, brænde inde med, hvad har han selv ud af det, og det undre mig at regeringen nu siger ja til skatteundragelser, men selvfølgelig kun nogle bestemte grupper og ikke menigmand.
gæst

#4532

2014-01-25 21:12

Salget er "HUMBURG", det skal gøres bedre!

Gæst

#4533

2014-01-25 21:12

Køber bør være et ikke sambeskattet selskab, hjemmehørende i DK.

Gæst

#4534 Vigtigt

2014-01-25 21:12

Stop salg af DONG til Goldman Sachs!
Også i SF er der stor utilfredshed med beslutningen om at sælge ud af DONG til Goldman Sachs.

Stå fast! Hvis vi står sammen, kan vi stadig nå at sætte en stopper for Bjarne Corydons planer!

Du kan skrive under mod salget her:
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs — sammen med Carl Valentin og Karsten Hønge.

Gæst

#4535 100k inden midnat Kom så!!

2014-01-25 21:13

100.000 inden midnat!! Kom nu del del del del!!

Gæst

#4536

2014-01-25 21:13

Det er under al kritik staten aksepterer skattely fra opkøbere men jagter almindelige dk. Borgere

Gæst

#4537

2014-01-25 21:13

Hvordan kan vi have tillid til vores politiker når det sælger Danmark ?

Gæst

#4538

2014-01-25 21:13


Kaare Winkel Pedersen Hvis Karsten Hønge mener noget med sit SF mandat, så stemmer han som SF´er, altså nej. I etiske spørgsmål (som dette er), er man ikke bundet af partidisciplinen.
6 · for 14 minutter siden

Gæst

#4539 Afskaf pension til folketingsmedlemmer

2014-01-25 21:14

Er det ikke på tide at politikerne selv indbetaler til pension lige som os andre?

At ministrene tilmed bliver berettiget til dobbeltpension (folketings- og ministerpension) er immer væk for latterligt!

http://www.skrivunder.net/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer

Gæst

#4540 Go for it folks!

2014-01-25 21:14


Gæst

#4541

2014-01-25 21:14

Man skulle tro at coriydon selv fik noget ud af det.

Gæst

#4542

2014-01-25 21:15

Det svineri skal bare stoppes!!!
Anders Bruun Laursen

#4543

2014-01-25 21:16





New York Times fortalte i 2010, hvordan Goldman Sachs gav Grækenland et hemmeligt lån imod at få statsindtægterne over 20 år fra Lotteri, lufthavne etc.
Herefter havde Grækenland intet at betale Goldman Sachs´ renter med. Derfor redningspakker til
fra EU/Tyskland, der får Grækenland politisk helt i lommen. Bail-outserne er bare til rentebetaling, hvorved Grækenland bliver endnu mere forgældet. Også andre europæiske lande er i denne sump.

På denne måde køber Goldman Sachs på vegne af hovedaktionæren, Jakob Rothschild, http://www.texemarrs.com/042010/doing_gods_work.htm verdens værdier og lande op. Rothschild ejer også landenes centralbanker, trykker penge ud af den blå luft og låner dem ud til landene mod renter, de selv fastsætter. USA er af den grund dels på fallittens rand, dels politisk helt i lommen på FED og Wall Street. Danmark skylder en halv billion luftpenge til Rothschilds banker.

Hos Goldman ...opstod ideen om Commodity Index Fonden.. I stedet for købs- eller salgsordrer begyndte de blot a. at købe, købe, købe hvede og forlænge futures til nye futures. De akkumulerede dette hidtil usete bjerg af lange futures for hvede. Denne ophobning førte til et "efterspørgselschok" på markederne. ... På denne måde kørte Goldman og andre banker priserne op. Hard Red hvede handles normalt til 3 til 6 dollar pr skæppe. Men prisen steg nu til 25 dollars pr skæppe ... Paradoksalt nok var 2008 året med den største hvedehøst i historien ... Hungersnød i de fattige lande er følgen
http://www.kopp-online.com/hintergruende/geostrategie/ellen-brown/pulverfass-aegypten-wie-banken-und-investoren-die-welt-in-den-hunger-treiben.html;jsessionid=0F54A030EC957953E73857495513DA50

(Samme link) Den anden uhyrlighed er ... "Replication" ... Lad os antage, du ønskede, at jeg skulle investere for dig på hvedemarkedet. Du giver mig 100 dollars i hånden ... Jeg skulle investere disse 100 dollars på hvedemarkedet. Men det er ikke nødvendigt. Det er tilstrækkeligt, hvis jeg investerer $ 5 ... Med disse fem dollars kan jeg holde en 100-dollar position. Så nu har jeg stadig 95 af dine dollars ... Goldman og alle de andre banker har investeret hundreder af milliarder af dollars i meget konservative investeringer ... og nu, da de har for hundredvis af milliarder af T-Bills, kan de investere dem i billioner af dollars ... Så tager de disse billioner af dollars og videregiver dem til deres dagshandlere og siger til dem: »Kom, gutter. Lav den mest indbringende forretning. Så mens milliarder af mennesker sulter, bruger de pengene til at generere milliarder af dollars til deres egne konti."

Goldman Sachs køber vore værdier og lande op for at lade os hensynke i dyb fattigdom som i Sydeuropa. De ønsker kaos for ud af dette kaos (deres motto) at skabe deres korporative og betonkommunistiske en-verdensregering, som de kalder Agenda 21 – igangsat af Edmund de Rothschild og Maurice Strong på Rio-konferencen i 1992 - godkendt af 179 stater.
Det danske Folketing har for længst vedtaget Agenda 21´s indførelse i Danmark - hver kommune skal hvert 4. år forelægge en Agenda 21 plan (se efter på internettet). Teknologirådet er pålagt  denne svinestreg.

Det er af vital betydning for Danmark at stoppe Rothschilds Goldman Sachs. Det er nok, at Rothschild ejer vor Nationalbank.

Fri os fra hans Agenda 21 verdenskommunisme.


Gæst

#4544

2014-01-25 21:16

helle og bjarne I burde have skæret jeres kønsdele af, hvis denne aftale bliver godkendt.............fuck usa

Gæst

#4545

2014-01-25 21:16

Stop suhr' og S forsøg på at snyde den danske befolkning

Gæst

#4546

2014-01-25 21:16

Som stort set alle andre mener jeg at DON CORYDON skal genforhandle aftalen og prøve at finde den manglende kapital i Danmark.
Mauri

#4547 Re: #4478

2014-01-25 21:17

#4478: - Jeg kan godt følge dig. Det er dog vigtig at forstå, at neoliberalismen, der blev udviklet af Chicagoskolen (d'herrer Hayek og Friedman efter 2. verdenskrig) er en særlig ondartet variant af kapitalismen på det økonomiske område, mens fascismen/nazismen er det på det politiske. Vi ved fra historien hvad der venter os, med tiltagende politistater, overvågning, vold, krige og alt det, der kan tjenes rigtig mange penge på (af nogle få, NB!). Således støttede USAs storkapital, med blandt andet bankfamilien Bush i stor stil Hitlers militære opbygning i sin tid, og lur mig om ikke Goldman - S. også var med i kulissen i de år (1930'erne). Socialdemokraterne var også i de samme år en afgørende støtte for den fascistike udvikling i hele Europa og valgte at gøre kommunisterne (og jøderne mv.) til hovedfjenden. Og hvad skete der ikke i besættelsestidens Danmark? Ikke før i sidste øjeblik opdagede soc dem at den var rablende gal og skiftede hest for ikke at havne i Nürnberg. Men de fik igen få år efter, under den kolde krig, hængt kommunisterne ud og leflede for USA, NATO mv mv. Nu er vi så i den redelighed som Thatcher og Reagan fik i gang og som sidenhen er styret af USAs storkapital, herunder G-S. I dag er samtlige medlemmer af USAs kongres mangedoble dollarmillionærer. Det er måske det der inspirere lærlingene på Christiansborg?

 


Gæst

#4548

2014-01-25 21:17

Sælg ikke vores fælles værdier

Gæst

#4549

2014-01-25 21:18

Dong skal blive her i Danmark

Gæst

#4550

2014-01-25 21:19

Meget arrogant af Corydon - gå nu i dialog med pensionskasserne. Lad nu være med (igen) at forgylde topdirektørerne med bonus, aktionoptioner, som vi har været vidne til med TDC, Danske Bank o.s.v. Sælg ikke ud af arvesølvet.....